2020-01-06, 00:39
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Galna mullor som mördar iranier regelbundet? Stödjer miliser över hela MÖ som utför terrordåd mot civila? Har öppet mål att bli regional stormakt och utplåna Israel? Har jag fel eller?

Jag tror att denna bilden stämmer. Israel är säkert lika fanatiska, det förnekar jag inte. Dom vill ju ta över också stora delar av MÖ. Men USA stödjer varken Israels eller Irans stormaktsambitioner utan vill skapa stabilitet mellan Israel, Saudi, Irak och Iran.

Återigen. Antingen är du verkligen blind och korkad eller så snackar du återigen skit.

Israels enda våta dröm de senaste 30 åren är att slutligen krossa iran så de sen fritt kan skapa sitt stora Israel enligt Talmud.

Jag är snart väldigt trött på dig.
Håll bara käften är du snäll
Citera
2020-01-06, 00:40
Medlem
StarkMarks avatar
Om ni vill ha baserade analyser ang Iran så rekommenderas Mike Peinovich. https://twitter.com/MikePsJuice
Citera
2020-01-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Trump alldeles nyss:

”These Media Posts will serve as notification to the United States Congress that should Iran strike any U.S. person or target, the United States will quickly & fully strike back, & perhaps in a disproportionate manner. Such legal notice is not required, but is given nevertheless!”

såvida inte Ryssland lägger sig i har USA bollen hela tiden i den här matchen...

Menar han att han kommunicerar med kongressen via twitter?
Citera
2020-01-06, 00:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Målet med attacken var:
distract from Trump’s impeachment crisis

Eller så har Trump satts i strypkoppel och helt på eget grepp.

Han får sitta och föra demokraternas utrikespolitik, fullfölja deras agenda eller att kopplet dras åt och att han ryker i en vanära som aldrig tidigare har skådats i amerikansk politik.

En fortsatt amerikansk inblandning i Mellanöstern det är inte vad det amerikanska folket ville se och att nu ser det ut som att USA blir kvar därnere med utökad styrka under en lång tid.
Citera
2020-01-06, 00:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
I ett konventionellt krig kan USA vinna mot Ryssland, Kina och Iran samtidigt. Jag tror USA skulle kunna besegra större delen av mänskligheten på egen hand. Ni underskattar hur kraftfull den amerikanska armén är i jämförelse med resten av världen. Ta en titt hur mycket USA lägger på militären i jämförelse med Ryssland och Kina.

Enda anledningen till att Vietnam, Korea, Irak och Afghanistan gick sådär var för att man spelade schysst och försökte minimera civila offer. I ett krig ala tredje världskriget hade USA gått all out och sprängt så mycket att hela jordklotet hade blivit obeboligt. Om vi räknar bort kärnvapen har USA kapaciteten att invadera Ryssland, Iran och Kina samtidigt. De skulle förlora en miljon man, men i ett all out war skulle alla tre länder falla och bli pulveriserade under amerikansk överlägsenhet.

USA lägger åtminstone 648 miljarder dollar årligen på sin krigsmakt. Iran, Kina och Ryssland lägger 324 miljarder sammanlagt. Ekonomi vinner krig, vilket andra världskriget har lärt oss.
Om USA:s flotta slås ut - vilket är fullt möjligt med de nya vapnen som finns - finns ingen möjlighet att snabbt ersätta fartyg på samma sätt som man gjorde efter Pearl Harbour. Man har idag inte samma civila kapacitet som man hade då. Så, nej det kan man inte.
Citera
2020-01-06, 00:45
Medlem
Tubleross avatar
Om Iran nu verkligen är så dumma att de bombar USA:s ambassader dag efter dag så hoppas jag verkligen Trump skickar tillbaka de religösa fanatikerna till stenåldern omgående.
Citera
2020-01-06, 00:47
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Återigen. Antingen är du verkligen blind och korkad eller så snackar du återigen skit.

Israels enda våta dröm de senaste 30 åren är att slutligen krossa iran så de sen fritt kan skapa sitt stora Israel enligt Talmud.

Jag är snart väldigt trött på dig.
Håll bara käften är du snäll

Jag är inte insatt i Mellanöstern, men om du tror att allting är så kristallklart så får du gärna förklara mer.
Citera
2020-01-06, 00:48
Medlem
Likvideringen av QS kommer gå till historien som det största misstagen sen invisionen av Irak. Inte för att Iran är ett hot, utan för det finns inget stöd till ett ev krig mot Iran från någon allierad förutom Israel.
Citera
2020-01-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Likvideringen av QS kommer gå till historien som det största misstagen sen invisionen av Irak. Inte för att Iran är ett hot, utan för det finns inget stöd till ett ev krig mot Iran från någon allierad förutom Israel.

Ja, jo, det kan man hoppas, så det inte blir det största misstaget sen Gavrilo Princip tyckte det var en bra idé vifta med pistol.
Citera
2020-01-06, 00:51
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om USA:s flotta slås ut - vilket är fullt möjligt med de nya vapnen som finns - finns ingen möjlighet att snabbt ersätta fartyg på samma sätt som man gjorde efter Pearl Harbour. Man har idag inte samma civila kapacitet som man hade då. Så, nej det kan man inte.
Med de vapen som finns idag, så tror jag att en Amerikansk flottstyrka inklusive ett hangarfartyg skulle vara utslaget inom minuter! "‘We don’t need aircraft carriers, we need weapons to sink them with’ – Russian defense minister" https://www.rt.com/russia/469353-rus...raft-carriers/
Citera
2020-01-06, 00:52
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Om Iran nu verkligen är så dumma att de bombar USA:s ambassader dag efter dag så hoppas jag verkligen Trump skickar tillbaka de religösa fanatikerna till stenåldern omgående.

Med en ännu större flyktingvåg till Europa? Det hoppas inte jag på.
Citera
2020-01-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

endast med kärnvapen kan man slå ut usas flotta finns inga andra möjligheter svaret skulle så klart bli världens undergång. det är inte en trolig strategi från någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in