2020-01-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det enda jag vill ha sagt att geografin inte spelar någon roll, Iran hotar USAs nära vänner och därmed agerar USA.

Haha, USA:s nära vänner som består av bl.a Saudiarabien. Världens minst demokratiska land och det land som sprider mest islamistisk extremism på denna planet.
Citera
2020-01-05, 15:32
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hahaha Du har inget svar alltså? Så förvånande.

Har redan pläderat hur läget är idag och vilka som är allierade mot just USA och Israel. Jag tänker inte upprepa mig

Gå och lägg dig
Citera
2020-01-05, 15:35
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, USA:s nära vänner som består av bl.a Saudiarabien. Världens minst demokratiska land och det land som sprider mest islamistisk extremism på denna planet.

Exakt
Men money and oil talks

Saudi är nog den vidrigaste nationen i världen, då efter Israel så klart.

Längtar till den dagen då oljan inte kommer spela nån stor roll i världen. Ska bli så kul att se kamelryttarna få sig en spark i röven ut mot öknen. De förtjänar det
Citera
2020-01-05, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Har redan pläderat hur läget är idag och vilka som är allierade mot just USA och Israel. Jag tänker inte upprepa mig

Gå och lägg dig

Jag repeterar: USA gör vad de vill med Iran. Hur mycket har Ryssland och Kina protesterat efter missilattacken? Vilket säger allt som behöver sägas.
Citera
2020-01-05, 15:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vad du behöver inse är att oavsett om USA har personal och övriga resurser i Irans grannländer (på inbjudan av dessa länders sittande regeringar) så har USA kapacitet att inom få timmar nå Iran från eget fastland eller internationellt vatten med konventionella vapen. De BEHÖVER inte baser i Irans omedelbara närhet. De finns där för att avskräcka Iran från att hitta på mer dumheter än vad de redan hittar på.
Man måste också inse att USAs närvaro är en provokation och förolämpning mot Iran. Irans ledare måste för att behålla sin maktposition i landet visa folket att man inte viker sig för "den Store Satan" - USA. Min uppfattning är att USA har för avsikt att provocera Iran till nån form av motåtgärd, som i sin tur blir en ursäkt för att förklara krig mot Iran.
Citera
2020-01-05, 15:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Då måste du kanske kolla upp den saken först. Hade han inbjudan från den irakiska regeringen?
Förstör inte tråden som du har gjort med andra trådarna om Iran.
Men ge dig nu. Soleiman hade noll och ingen diplomatstatus. Han åkte till Irak för att hänga lite med sina polare från inhemska terrororganisationer som Hezbollah och en milisgrupp som mer än gärna sköt sönder vanliga Irakier med "fel" åsikter.
4 döda på en robotattack, väl spenderade skattepengar.

Läste för för övrigt på ett Irakisk forum för något kul ang det hela:
Iran kommer aldrig att ge sig, de kommer kämpa tills den sista Irakiska blodsdroppen.
Säger rätt mkt om hur jävla lessa Irakier i allmänhet är på Irans smutsiga fingrar i deras land.
Citera
2020-01-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med såna vänner behöver man inga fiender. Men alla länder i denna region är pest eller kolera, jag antar att usa i detta fall föredrar den ena pesten framför den andra. Saudierna kanske helt enkelt har mer olja än Iran?
Citera
2020-01-05, 15:38
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Speciellt många är det nog inte, men i ett land med 10 miljoner invånare så kan det nog finnas en och annan foliehatt bakom tangentbordet, ungefär som du. Så jag tror det går att gräva fram israeler som hatar i princip alla olika länder på jorden. Precis som det går att gräva fram svenskar, eller bolivianer, som gör det samma. Alla israels politiker och ledande personer är iallafall helt västvänliga (förutom att de inte är direkt kompis med sveriges nuvarande regering, tack och lov).

Var ansöker man om tillstånd att skapa kärnvapen?

De hade Avigdor Lieberman nyss som utrikes- och försvarsminister. En väldigt instabil och hatfull människa. Ibland tyckte han se sig konspirationer om att utplåna judar när någon vågade gå emot Israel, dvs. läge att påbörja Samson alternativet. T ex här
Citera
2020-01-05, 15:39
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jo det är det.
Exakt det är.

Generalen var en legitim militär och erkänd i hela världen.

Att du inte vill eller kan inse det är DITT problem
Ledare för en del av en terrorstämplad organisation.
Punkt slut
Citera
2020-01-05, 15:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det går inte att förstå vad som sker i Iran nu om man inte sätter sig in i bl a NWO. Skriv på Facebook istället om du inte klarar av sanningen här.

Man behöver inte vara hippie eller nazistisk motståndare till USA bara för att man studerar NWO (jag är det t ex inte). Verkligheten existerar i verkligheten vad man än tycker om den så att säga.

Om du vill diskutera konspirationsteorier, så är det väl du som bör skriva i en annan tråd eller skriva på Facebook och inte jag som faktiskt vill diskutera vad som sker nu mellan Iran och USA.

Afghanistan var ett av världens fattigaste länder och hade inga bundsförvanter. Irak var inte heller allierad med någon stormakt, även om de kanske hade sympatisörer i Mellanöstern. Läget med Iran nu är helt annorlunda än för 20 år sedan. Iran har nyligen genomfört en militärövning med Ryssland och Kina och det är en rätt stark politisk signal.
Det handlar inte om att USA är överlägset rent militärt, utan vad de törs göra med Iran när uppenbarligen Kina och Ryssland är på deras sida. Vill USA vända hela världsopinionen mot sig?
Citera
2020-01-05, 15:42
Medlem
arbetets avatar
BREAKING:

Så var det bestämt:

Elijah J. Magnier
@ejmalrai
#BreakingNews:

The legislation has been approved by #Iraq MPs to terminate the presence of the US forces and for the government to implement the resolution.

#Iran #US

#QassemSoleimani #AbuMahdialMuhandis

@realDonaldTrump

@SecPompeo

@EsperDoD
3:36 em · 5 jan. 2020·Twitter Web App

https://twitter.com/ejmalrai/status/...556655621?s=20
Citera
2020-01-05, 15:44
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.rt.com/news/477515-iraq-...oreign-troops/
Iraqi parliament passes resolution asking government to cancel request for assistance from US-led coalition
Citat:
Iraqi parliament has voted to have foreign troops removed from the country, heeding to a call from its caretaker prime minister. The move comes after US assassination of a top Iranian general and a commander of Iraqi militia.
Speaking at an emergency parliament session on Sunday, Adil Abdul Mahdi said the American side notified the Iraqi military about the planned airstrike minutes before it was carried out. He stressed that his government denied Washington permission to continue with the operation.

Nobels fredspris till God Emperor Trump, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in