2020-01-05, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trump gjorde det som varken Hillary eller Obama vågade.

Med Trump vid rodret så är USA igen världens mäktigaste nation. Skulle det bryta ut ett krig så är Irans dagar räknade.

Det är nog bara en tidsfråga innan de invaderar USA. Iran har länge varit en nagel i ögat på USA/NWO. Nu ser de sin chans.
Citera
2020-01-05, 14:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trump gjorde det som varken Hillary eller Obama vågade.

Med Trump vid rodret så är USA igen världens mäktigaste nation. Skulle det bryta ut ett krig så är Irans dagar räknade.
Inte heller Netanyahu bör tilläggas och du måste ha en väldigt skruvad uppfattning om vad som ger makt. Trump har just reducerat USA:s inflytande i regionen betänkligt inte bara i Irak/Iran. Jag är ganska övertygad om att han senaste tilltag med att hota att bomba religiösa mål i Iran inte faller väl ut ens hos prinsarna i Gulfstaterna.
Citera
2020-01-05, 14:40
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Du är en galen psykopat och stödjer mobbarna. USA är ett direkt hot mot världsfreden då det är USA som INVADERAR andra länder, det bästa vore att alla bojkottade dem hårt. Europa, Asien, Afrika och Sydamerika! Eventuellt att alla länder stöttade grupperingar vilket skulle lede till inbördeskrig i landet!

Ungefär vad jag skrev i ett tidigare inlägg.
Min tro är att USA förr eller senare faller samman som Sovjet gjorde och splittras. Mitt tips är att då Texas lämnar först. Även Florida rätt tidigt.
Imperier brukar inte bestå.
Det kan även komma en militärkupp i USA. Kanske vore bra tror jag. Militärer är ofta klokare än politiker.

Ska bli intressant att se hur mycket hjälp Iran får av andra länder vid ett verkligt angrepp på landet. Då avser jag alltså ett riktigt angrepp och inte symboliska små raketer som "världspolisen" avfyrar mot landet.
För hämnd för morden kommer ju förr eller senare.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte heller Netanyahu bör tilläggas och du måste ha en väldigt skruvad uppfattning om vad som ger makt. Trump har just reducerat USA:s inflytande i regionen betänkligt inte bara i Irak/Iran. Jag är ganska övertygad om att han senaste tilltag med att hota att bomba religiösa mål i Iran inte faller väl ut ens hos prinsarna i Gulfstaterna.

Nej precis.
Flera platser i Iran har stor betydelse även för sunni.
Senast redigerad av ganglere2 2020-01-05 kl. 14:42.
Citera
2020-01-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jaha,, i Iran så kan man gifta sig per timme, alla får sitt och inte som inom Sunni där en del får nöja sig med djur, pojkar och transvestiter, dom flesta män faktiskt att dom får nöja sig med smulorna eller ingenting.
Alla sunni vill till väst och när dom väl kommer hit så har dom ståkuk i dygnet runt, är som svultna djur, röker Malboro tre i minuten och hinkar i sig coca cola o red bull, det är paradiset för dem.

Lite lustigt då att iranierna dör för att ta sig till UAE som är sunni!

Det handlar inte ens om shia eller sunni, det handlar om att Iran är en skithåla. Azerbajdzjan där majoriteten är shia är ett underbart land att besöka. Jag har varit i flera sunnimuslimska länder som har haft liv. UAE, Tunisien och Marocko. Inte som Iran, en begravningsplats.
Citera
2020-01-05, 14:42
Medlem
Det vanliga är att storkrig kommit till då mindre konflikter eskalerat pga faktorer man inte räknade medd, de var inte planerade.

Rationellt sett har ingen något att tjäna på storkrig nu och borde inte kunna ske, men så sa man även inför första världskriget.
https://youtu.be/kwnPgscg0vU
“Is There a Global War Coming? George Friedman som startade Stratfor.com.”
Kommer det ett nytt globalt storkrig? Självklart, det har aldrig funnits ett århundrande utan storkrig.
Iran grubblar nog för fullt på hur de ska vedergälla tillräckligt men utan att det ska generera något som kan eskalerat till verkligt krig.
Citera
2020-01-05, 14:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
USA kommer dock aldrig gå in på marken i Iran, detta har redan poängterats i tråden och jag håller med fullständigt. Så det krig vi kan komma att få utspelar sig troligtvis så här:

1. Iran utför attacker mot amerikaner och amerikanska ställning i mellanöstern, och eventuellt ett terrordåd i New York.
2. USA svarar genom en kraftfull missilattack mot militära mål i Iran.
3. Iran å sin sida skjuter missiler mot västvänliga grannländer och Israel, samt mot amerikanska fartyg. Samt flygbombar dessa så länge de har ett luftvapen kvar.

Hela scenariot 1-3 skulle vara över på några dagar, eventuellt kortare än så. Det hela slutar när Irans förmåga att avfyra missiler eller få upp flygplan är borta. Vad händer sedan?
Citera
2020-01-05, 14:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Hur många amerikanska bombplan har du att rapportera in ovan Iran?
De finns ju i närområdet, både USA och bundsförvanten Israel. Israel har genomfört flyganfall mot iranska mål i Syrien, och USA har genomfört flyganfall mot Irak. USA har haft flera drönarattacker i regionen.
Men som sagt, dessa länder har inte samma verksamhet i USA. Iranska drönarattacker mot mål i USA är mycket ovanliga.
Citera
2020-01-05, 14:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det vanliga är att storkrig kommit till då mindre konflikter eskalerat pga faktorer man inte räknade medd, de var inte planerade.

Rationellt sett har ingen något att tjäna på storkrig nu och borde inte kunna ske, men så sa man även inför första världskriget.
https://youtu.be/kwnPgscg0vU
“Is There a Global War Coming? George Friedman som startade Stratfor.com.”
Kommer det ett nytt globalt storkrig? Självklart, det har aldrig funnits ett århundrande utan storkrig.
Iran grubblar nog för fullt på hur de ska vedergälla tillräckligt men utan att det ska generera något som kan eskalerat till verkligt krig.

Jag tror att Irans hämnd på något sätt kommer att innefatta att med olika medel få bort USA från iaf delar av regionen.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De finns ju i närområdet, både USA och bundsförvanten Israel. Israel har genomfört flyganfall mot iranska mål i Syrien, och USA har genomfört flyganfall mot Irak. USA har haft flera drönarattacker i regionen.
Men som sagt, dessa länder har inte samma verksamhet i USA. Iranska drönarattacker mot mål i USA är mycket ovanliga.

Man kan även säga det omvända.
Senast redigerad av ganglere2 2020-01-05 kl. 14:47.
Citera
2020-01-05, 14:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du finner glädje i att vräka ur dig spydighter. Jag finner glädje i att diskutera politik, ekonomi och militär strategi och vad som skiljer denna konflikt från andra och spekulera i utgången. Att läsa vad folk tycker om Trump, eller tycker om regimen i Iran ger mig ingenting. Det är bara känslosmörja.

Måste hålla med här. Flesta här i tråden uppför sig som fotbollsfans vars lag just åkt på en brakförlust. Massa känsloutbrott och moraltrams.

Trådens USA-motståndare måste bara inse att USA kan göra vad fan de vill mot ett litet land som Iran. Sedan kan man tycka det är orättvist och sätta sig och grina över det men då tycker jag att man bör växa upp och inse att världen är "orättvis" och den starke kommer alltid göra som den vill.
Citera
2020-01-05, 14:46
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jo han är dum i huvudet. Han ärvde sin förmögenhet så med hjälp av lite kunniga investerare är det inte så svårt att få en rullians på kontot. Vem som helst med lite ambition kan göra det om man redan är miljardär.

Ser att du babblar ut saker utan att först kolla nåt som heter FAKTA.

Israel näst bästa militär? Haha tror DU får lugna dig med dina våta drömmar lillen.
Israel ligger på 17e (!!) Plats.
Gissa vem som ligger snäppet över dem? Just ja, IRAN.

För Iran ligger nämligen på 14e plats i världen.

Officiel rankningslista:
https://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

Så det är snarare USA, Pissrael och DU som får lugna mer känslorna lite.
Sluta kolla på Hollywood filmer och gå på judisk propaganda lillen, verkligheten ser icke ut så

Att hänvisa till Globalfirepower är rätt kul faktiskt. Lite som att hänvisa till farbror Joakim i Kalle Anka när man ska diskutera ekonomi
Citera
2020-01-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Se den här filmen.

https://m.youtube.com/watch?v=9UG6QdNkm_k

Suleimanis Iran.
Även många exiliranier som är emot landets regering vill nu att Iran hämnas ordentligt.

Haha, någon som har fått betalt för att göra reklam för skithålan Iran. Hon har blod på sina händer.

Jag är mer intresserad av vad de inte visar.

Det har jag svårt att tro, men visst, det finns säkert något undantag.

Det jag vet är att människor från Iran är glada att han är död. Sen så finns det ju iranska getknullare som är upprörda över terroristens död.
Senast redigerad av LavezziLrey 2020-01-05 kl. 14:50.
Citera
2020-01-05, 14:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Ska hyllas för de skyddar Israel?

Vem FAN bryr sig om den jävla skithålan??!

Den "skithålan" är:
- Det land som producerat överlägset flest vetenskapliga nobelpristagare sett till befokningen
- Är det absolut rikaste landet i västra asien, med samma levnadsstandard som i valfritt västland
- Är det enda landet i regionen som är helt demokratiskt
- Har vunnit varje gång dess onda arabiska grannar gått samman och anfallit dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in