2020-01-02, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han kanske är som mig? Jag ogillar att vara full, allt över salongs är jobbigt och tråkigt. Så när jag blir fullare än så blir jag mest tyst och väntar på att det går över. Det har gått från att vara roligt till något som känns som en syssla (a chore alltså). Och vem fan är pratglad när dom inte är bekväm med sin tillvaro?

Har under mina år här på planeten inte noterat att vi dampbarn fungerar särskilt annorlunda på alkohol annat än att våra dampiga tendenser tenderar att bli värre.

Är väl mest beroende på om de medicinerar?
Citera
2020-01-02, 13:41
Medlem
Läkemedelsindustrin är grym dom vill inte bota nåt bara sälja massa piller till fake diagnos som typ adhd den existerar inte är påhittad sälja piller fenomen
Citera
2020-01-02, 13:41
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikon-Spaggen

För min del gör det inte så stor skillnad, mer än att jag kan dricka dubbelt så mycket om jag medicinerar.
Citera
2020-01-02, 13:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Läkemedelsindustrin är grym dom vill inte bota nåt bara sälja massa piller till fake diagnos som typ adhd den existerar inte är påhittad sälja piller fenomen

Att svårigheterna är på riktigt kan jag nog intyga.

Sedan att folk får diagnosen som inte har den är jag övertygad om. Är även lite emot att kalla det diagnos, då jag snarare ser det som att personer med adhd har en hjärna som fungerar på ett sätt som inte är optimalt i samhället som det ser ut just nu. Betyder inte nödvändigtvis att det är hjärnan det är fel på.

Sedan är jag inte så säker på att centralstimulerande är den bästa eller enda lösningen. Jag har träffat flera psykiatriker som är av samma åsikt, men ändå skriver ut det, i brist på bättre ungefär.
Citera
2020-01-02, 14:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Många får biverkningar av lisdexamfetamin som ångestpåslag eller nedstämdhet som man motverkar genom att ge dem antidepressiva eller ångestdämpande.

Kolla vad FASS säger om kombinationen Voxra och alkohol t.ex.

Intressant nog blir det ännu värre om man redan har ett alkoholmissbruk, börjar gå på Voxra och sen spolar kröken kall kalkon.
Märkligt att ge Voxra till nån som käkar dopaminhöjande.

Citat:
Njsm
Citera
2020-01-02, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
För min del gör det inte så stor skillnad, mer än att jag kan dricka dubbelt så mycket om jag medicinerar.

Men det är relativt till vilken medicin. Hur är det med mat intaget?
Citera
2020-01-02, 14:05
Bannlyst
Citat:

Njsm

Låter som du gick hårt åt vodkan just nu.
Citera
2020-01-02, 14:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Men det är relativt till vilken medicin. Hur är det med mat intaget?

Jag tar inga adhd-mediciner sedan i somras, men då jag gör det så vänjer jag mig ju vid att äta. Går snarare upp i vikt av elvanse och attentin, sjukt nog.

Alkoholeffekten blir dock detsamma oavsett om jag äter. Möjligtvis att jag tagit mer attentin pga att jag druckit och inte gillar effekten av alkoholen.

Äter jag inte och dricker alkohol utan adhd-medicin blir jag ofta en idiot.
Citera
2020-01-02, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tar inga adhd-mediciner sedan i somras, men då jag gör det så vänjer jag mig ju vid att äta. Går snarare upp i vikt av elvanse och attentin, sjukt nog.

Alkoholeffekten blir dock detsamma oavsett om jag äter. Möjligtvis att jag tagit mer attentin pga att jag druckit och inte gillar effekten av alkoholen.

Äter jag inte och dricker alkohol utan adhd-medicin blir jag ofta en idiot.

ADHD mediciner ökar ju ämnesomsättningen om jag inte tar fel nu. Sen något som inte tas upp i tråden men sortens alkohol och vad det blandas har en påverkan. Finns flera faktorer som spelar in. Gällande det fetade blir de felsta så med eller utan medicin. :-P
Citera
2020-01-02, 14:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
ADHD mediciner ökar ju ämnesomsättningen om jag inte tar fel nu. Sen något som inte tas upp i tråden men sortens alkohol och vad det blandas har en påverkan. Finns flera faktorer som spelar in. Gällande det fetade blir de felsta så med eller utan medicin. :-P

Vet inte om de ökar ämnesomsättningen, men inledningsvis och senare vid högre doser så har man ju ingen aptit. Det brukar dock förändras efter något år, precis som det ofta gör för andra centralstimulerande, man vänjer sig.
Citera
2020-01-02, 14:16
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Märkligt att ge Voxra till nån som käkar dopaminhöjande.

Njsm

Om man har ADHD så förbrukar man dopaminet snabbare. Voxra behåller det under längre tid.
Citera
2020-01-02, 15:27
Medlem
Välkommen till jorden, här finns det varelser som faktiskt fungerar olika socialt både berusade som nyktra!

"Böhö hjälp - min kompis är väldigt tyst när han är nykter är han CP eller?".

Vad är du för jävla polare, acceptera din kompis för den han är eller var snäll mot honom och kapa er vänskap helt för du verkar vara en riktigt usel polare faktiskt.

Kan vara så att han påverkas annorlunda av alkohol än dig - sjukt va?!

Vissa blir högljudda och glada av sprit.
Andra blir aggressiva och slår sönder frugan när dom kommer hem.
Andra blir trötta och kanske t.om ledsna.

Jag kan bli väldigt social och pigg ibland, men ibland blir jag även sjukt trött och osocial av alkohol.
Kan ha en mix med lite illamående, då det trots allt är ett jävla nervgift man bälgar i sig, plus lite huvudvärk av t.ex rödvin och då är det inte askul att sitta och snacka med någon dåre som dig som uppenbarligen är 12 år mentalt och inte förstår människans enklaste biologi.

Du kan väl prova att fråga "Hur är läget?" så får du nog ett bättre svar än dom du själv ger dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in