Citat:
Ursprungligen postat av
Volta1745
Vad han säger är:
20-30 år lever man mer ur hand i mun, man bor i hyresrätt, kanske studerar man.
Vid 30 har man skaffat sig sambo, brf och lån samt sitt första jobb efter utbildningen.
30-50 barnen kommer, barnen kostar mest amortering i början sedan mer sparande. Man har skaffat det man behöver.
50-65 barnen flyger ut, kostnaderna minskar, sparandet ökar.
Så klart är det olika beroende på var man bor i Sverige (bostadskarriär), hur gammal man är, hälsa, jobb/utbildning. Livet rullar på, man ärver en slant från sina föräldrar på resan, man hjälper sina barn lite. Man har mer när man är 65 än när man är 30.
Så mycket felsyftningar i ditt inlägg så jag inte vet var jag ska börja.
Men hur skapar man sig 2 miljoner om man lever ur hand i mun? Suck. Finns ingenting att definiera som rikedom om man lever ur hand i mun. Däremot är det rikedom att vara utbildad i den åldern.
Menar skribenten förresten att 2miljoner i skuld är rikedom, vid 30års ålder? I så fall har ju varannan idiot i Sverige uppnått "rikedom" genom att vara hora till bankerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Jag är 27 och min portfölj kom nyss över miljonen, vilket var mitt delmål att nå miljonen innan 30, så ser ut att klara det målet iaf trots eventuell börskrasch.
Nästa mål är väl att ha minst 2 miljoner vid 40 men gärna 3 så man kan sluta jobba när man är runt 40-50 och göra roliga saker istället.
Började spara och investera när jag var drygt 20 år så man kan väl säga att det tog ca 10år att nå första miljonen, hört att de kommande miljonerna går fortare

Grattis, första millen tar längst tid.