2020-01-02, 13:05
Medlem
lonewolf163s avatar
Senast imorgon fredag 3 januari kl 12 så måste åklagaren besluta om häktning för 5 avd dom gripna, resten har tid till helgen

Målnummer i Solna tingsrätt: B 12133-19
Citera
2020-01-02, 13:10
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Jo hade polisen bara visat upp sig genom att kolla id handlingar, så kanske dessa åkt dit redan innan dådet.
För grovt vapenbrott

Jag tillhör nog kategorien dem som gärna ser att de rensar själva i sina led, bara de kan pricka rätt.
Varför skulle polisen stoppa dem om de inte gjort något olagligt innan?
Inte fy skam ändå i kollekten:
En gangster borta och 5-7 häktade plus en massa husrannsakningar med allt gott det för med sig.
Kör hårt polisen, gör det jobbigt att vara /-att umgås med kriminella!!
Citera
2020-01-02, 13:17
Medlem

Fram tills första handlingen har blivit offentlig så har hela tråden endast varit bestående utav spekulationer.

Finns de någon källa på att den rappare som är gripen är yasin? Expressen säger att den gripne rapparen har dömts i ett mål med BO. Dock är väl BO dömd för flera brott? I flera mål? Med andra rappare vad jag själv vet.

Är det någon som sitter på FUP:ar där BO finns med?
Citera
2020-01-02, 13:37
Medlem
CliviaMiniatas avatar
På 80-talet fanns det muslimska turkar i Rinkeby. De var alltid till problem med sin dåliga kvinnosyn och ständiga konflikter, ofta med hedersmotiv eller bråk med kurder. Somalierna förstörde Järva när de kom. Förr fanns det inga hjärndöda gäng som DP och Shottaz.
Politikernas fel alltihop. De tar hit massor av somalier för att visa sig snälla och goda mot svarta och krigsdrabbade. Sedan bryr de sig inte om hur de här människorna ska leva. Gärna bunta ihop dem i ghetton så vi slipper se dem, tänkte politikerna nog.

Om mordet. Tänker bara att DP borde vara nöjda nu. De blev av med en opålitlig och elak kille (Poy) som antagligen spelade på båda sidorna. 7 st Shottaz i häkte. Yasin kanske ur spel för lång tid framåt om det stämmer vad som skrivits i tråden. Polisen är säkert också mycket belåten med händelsernas utveckling till deras fördel.

Jag gillar Yasins musik. Visst, jag är gammal, men ändå tycker jag om Yasins texter. De är förorts poesi. Förorts rapen beskriver de här killarnas liv och verklighet om man är intresserad av att veta.
Om Yasin hade med mordet att göra och blir dömd för det så kan han fortsätta skriva musik i fängelset och han blir inte skjuten, vilket är bra.
Om han "planerade" det här mordet så gjorde han bort sig. Någon har varit smart, men det är inte Yasin.
Såvida han inte trivdes i finkan och längtade tillbaka dit. I sådana fall så har han ju lyckats vad det verkar. Poy är borta och Yasin på häktet. Vem vet.
Citera
2020-01-02, 13:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Sant att det enda man vet säkert är att Vincent kallad Poy är död. Jag bor långt ifrån Rinkeby och vet inte ett skit om saken. Har bara läst tråden. Känner ingen i de trakterna längre.
Men det är en intressant fråga varför Yasin, om det är han, skulle göra någonting så dumt om han ville hålla på med sin musik. Antagligen så var allihopa drogade från vettet och hade tryckt i sig någon riktigt giftig coctail.
Citera
2020-01-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skillnaden på 80 talet kontra nu är att det fanns svenskar och finnar i området i större utsträckning och muslimerna som kom hit gjorde det för att jobba och göra rätt för sig... Sen dess har vi dragit hit analfabeter från Somalia som inte ens kan cykla för de är totalt hjärndöda och ett liv är värt noll i deras ögon.. Sitter på fik varenda dag och lever gött på skattebetalarnas pengar, finns de som bott här i 10 år utan att kunna en mening av det svenska språket.. " Hej, hur må?" ungerfär den nivån håller de... Ett jävla skämt och de värsta av allt är ju att hälften av de känner ett förakt mot svenskar... Yasin ,Jaffar, Giraffa och allt vad fan de där somalierna med spongebob huvud heter, de kan ta sitt pick och pack och ro tillbaka med en eka till deras skitland. Om de nu ens vet hur man ror!!!

Det är vad vi alla väntat på. Hur kan dessa människor fortfarande vara kvar i detta fina land är ett stort jävla skämt. Det har gått så långt att jag själv gjort planer 10 år framåt där jag inte vill bo i det här landet mer. Åk till Rissne McDonalds en lördag kväll så kommer du förstå vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Så med springpojkar så består bara DP av ungefär 60 personer? Eller menar du både S och DP tillsammans?

DP = 60
Shottaz ungefär lika många

Då pratar vi totalt med springpojkarna.

Sen finns det såklart små grupperingar som inte är lika våldsamma men som ändå säljer. Dessa satsar typ på musik och sånt men samtidigt sponsrar sig själva med drugdealing
Citera
2020-01-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Senast imorgon fredag 3 januari kl 12 så måste åklagaren besluta om häktning för 5 avd dom gripna, resten har tid till helgen

Tack för målnumret
Citera
2020-01-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det som har hänt är alltså att GM parkerat bilen framför BO. Det indikerar på att GM var på platsen först och BO blev ditringd och parkerade bakom. GM går fram till BO och avrättar honom kallblodigt. BO's nervryckningar får honom att trycka ner gasen och krocka in i GMs bil innan GM flyr därifrån. Polisen har suttit på span hela tiden och således sett hela avrättningen. Det kan också tilläggas att Yasin och grabbarna tycks ha landat på Arlanda en dag före mordet.

Låter trovärdigt. Är det din spekulation eller har du säkrare uppgifter än så menar du?
Citera
2020-01-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnumjr

Fram tills första handlingen har blivit offentlig så har hela tråden endast varit bestående utav spekulationer.

Finns de någon källa på att den rappare som är gripen är yasin? Expressen säger att den gripne rapparen har dömts i ett mål med BO. Dock är väl BO dömd för flera brott? I flera mål? Med andra rappare vad jag själv vet.

Finns en dom några sidor bak av BO.

Inget är bekräftat men de som är från området eller som iallafall befann sig där dagen det hände kan bekräfta. Jag kan bekräfta att det är Yasin som åkt fast.
Senast redigerad av HalalMuscle 2020-01-02 kl. 14:03.
Citera
2020-01-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnumjr

Ja det är Y4sin. Han är dömd med BO tidigare och det har lagts fram stöd för det tidigare i tråden.
Citera
2020-01-02, 14:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Jag tillhör nog kategorien dem som gärna ser att de rensar själva i sina led, bara de kan pricka rätt.
Varför skulle polisen stoppa dem om de inte gjort något olagligt innan?
Inte fy skam ändå i kollekten:
En gangster borta och 5-7 häktade plus en massa husrannsakningar med allt gott det för med sig.
Kör hårt polisen, gör det jobbigt att vara /-att umgås med kriminella!!

Polisens nya satsning Rinkebyfrost, störa så många som möjligt så mycket som möjligt. Husrannsakan för att fiska efter vapen narkotika etc. Samtliga har ju förväntas sig att de kan få besök så det vore otroligt korkad om de har det. Men dom är ju korkade så något kan det säkert ge hos någon men inget avgörande.

Däremot att suga in 7 stycken misstänkta för mord vad blir det procentuella utfallet? Förmodligen noll procent.
Citera
2020-01-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det som har hänt är alltså att GM parkerat bilen framför BO. Det indikerar på att GM var på platsen först och BO blev ditringd och parkerade bakom. GM går fram till BO och avrättar honom kallblodigt. BO's nervryckningar får honom att trycka ner gasen och krocka in i GMs bil innan GM flyr därifrån. Polisen har suttit på span hela tiden och således sett hela avrättningen. Det kan också tilläggas att Yasin och grabbarna tycks ha landat på Arlanda en dag före mordet.
Låter trovärdigt. Är det din spekulation eller har du säkrare uppgifter än så menar du?

Vill gärna också veta

På tal om vare sig det är yasin som är anhållen, ja. Se (FB) Man född -99 ihjälskjuten i bil, Hjulstavägen Rinkeby Sthlm 31/12 -19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in