2020-01-24, 13:31
Medlem
HejaTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Risk eller chans?

Kvittar, ser helst de blir skickade i en bananlåda långt ifrån Sverige
Citera
2020-01-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Enligt några inom den inre kretsen så har detta inget med Franky & Gucci skjutningen i Köpenhamn att göra. Detta hände pga att Poy hamnat i rejäl trubbel med några andra i Västerort enda sen han släpptes ut från hans senaste volta. Det är folk som även Shottaz har vänskaplig band. Detta ska ha eskalerat under tiden Yasin & Co var i Dubai och spelade in musik.

Enligt samma källa så var Ayye hemma med familjen och helt utanför händelsen.

Yasin ska vart i bilen för att lösa denna konflikt som Poy hade. Ingen skjutning var planerad utan det var pga ”diskussion” som urartade och Poy sköts, Yasin sprang iväg även om ingen ville skada honom eller ens försökte skjuta honom. Denne ska ha ringt vänner som plockade upp honom och de rörde sig mot stan för komma långt bort från händelsen men att polisen följde efter utan att ingripa eftersom deras bil stämde överens med inringd information till 112 direkt efter skjutningen bla färg på bil, antal personer som sågs springa iväg etc.

Att Yasin var i bilen läckte ut i samband med att hans advokat överklagade häktningen som Svea hovrätt avslog.

Hur väl denna info stämmer får tiden visa.

Tack för intressant info! Låter troligt. Det enda som är lite tveksamt för mig är att mordet skulle skett utan yasins godkännande då jag får intrycket att han har väldigt hög status bland dessa.
Om yasin satt brevid poy kan det mycket väl vara så att han har poys blod på sog. Jag är ej så insatt i vapen men till er som vet är det möjligt att yasin kan ha fått krutstänk på sig eller är det endast skytten som får det?
Citera
2020-01-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Tack för intressant info! Låter troligt. Det enda som är lite tveksamt för mig är att mordet skulle skett utan yasins godkännande då jag får intrycket att han har väldigt hög status bland dessa.
Om yasin satt brevid poy kan det mycket väl vara så att han har poys blod på sog. Jag är ej så insatt i vapen men till er som vet är det möjligt att yasin kan ha fått krutstänk på sig eller är det endast skytten som får det?

Kan inget om vapen heller så låter den biten till de kunniga. Men rent generellt så tror jag inte grabbarna har så tydliga ledare som man kan tro utåt. Visst finns det några som har fler lojala inom gruppen osv men en av anledningar till all kaos och dödsoffer är pga saknad av riktiga ledare och struktur.

Intressant att Yasins folk ändå sagt att han satt i Bilen. Bättre erkänna det än ljuga om det och bli påkommen under processen kanske ? Dna etc i bilen hade de ändå kunnat förklara då det är hans väns bil. Kunde sagt han släppte av mig typ 1 timme innan osv. Men antar att man inte vågade riskera att polisen faktiskt hade koll på vilka som var i bilen.
Citera
2020-01-24, 19:40
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Kan inget om vapen heller så låter den biten till de kunniga. Men rent generellt så tror jag inte grabbarna har så tydliga ledare som man kan tro utåt. Visst finns det några som har fler lojala inom gruppen osv men en av anledningar till all kaos och dödsoffer är pga saknad av riktiga ledare och struktur.

Intressant att Yasins folk ändå sagt att han satt i Bilen. Bättre erkänna det än ljuga om det och bli påkommen under processen kanske ? Dna etc i bilen hade de ändå kunnat förklara då det är hans väns bil. Kunde sagt han släppte av mig typ 1 timme innan osv. Men antar att man inte vågade riskera att polisen faktiskt hade koll på vilka som var i bilen.

Du verkar ha lite insyn på detta mord. Vad vet du om mordet i Tensta i Augusti i somras? Är det FLG också?
Citera
2020-01-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Du verkar ha lite insyn på detta mord. Vad vet du om mordet i Tensta i Augusti i somras? Är det FLG också?

Jag skulle ljuga om jag påstod veta något om det mordet eller ens FLG. Jag råka bara ha ett par vänner som står Shottaz väldigt nära och jag har pumpa de på information om just trådens mord bara. Sen inser jag att det de säger är aldrig 100% sant utan mest vad de tror eller önskar är sant
Citera
2020-01-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Alla som är runt vapnet kan få det, krutgaserna sprutar ut åt alla håll från ett vapen, sen beror det ju på hur långt ifrån folk stått. Jämför med en nysning, det är ju mycket mer partiklar än vad som eventuellt skulle synas med ögat. Det som är avgörande är just de tändsatspartiklar som kommer ifrån den lilla tändsatsen längst bak på patronen där slagstiftet slår till och som tänder krutet i en patron. De förbrända partiklarna blir lite som ett fingeravtryck från just den blandningen till tändsatsen. Inte så att en patron är unik, utan en grupp patroner är unika. Personerna måste ju dock vara nära vapnet när det avfyras, så det är ju långt ifrån säkert att en som står bredvid får mätbara partiklar på sig.
Citera
2020-01-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Alla som är runt vapnet kan få det, krutgaserna sprutar ut åt alla håll från ett vapen, sen beror det ju på hur långt ifrån folk stått. Jämför med en nysning, det är ju mycket mer partiklar än vad som eventuellt skulle synas med ögat. Det som är avgörande är just de tändsatspartiklar som kommer ifrån den lilla tändsatsen längst bak på patronen där slagstiftet slår till och som tänder krutet i en patron. De förbrända partiklarna blir lite som ett fingeravtryck från just den blandningen till tändsatsen. Inte så att en patron är unik, utan en grupp patroner är unika. Personerna måste ju dock vara nära vapnet när det avfyras, så det är ju långt ifrån säkert att en som står bredvid får mätbara partiklar på sig.

Att erkänna man satt i framsätet är alltså en hyfsad gardering mot det mesta av teknisk intresse man skulle kunna hitta i bilen och på Yasin? Sen klart det kan finnas andra tekniska detaljer som inte går att prata bort om de skulle finnas som vinkel av skott mm.
Citera
2020-01-24, 20:02
Medlem
Nån som förstår/vet varför expressen valde att gå ut med namn och bild så tidigt angående Yasin förutom för klick och verka framstå som först inom orten inside info ?
Citera
2020-01-24, 20:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Just vad konflikten gäller verkar ingen ha riktigt koll på. Den som säger annat ljuger.

Alltsånär det gäller mord så är det normalt 2 saker som helt dominerar som motiv:
- Pengar
- Sex

Narkotika räknas här som pengar, eftersom det är ganska enkelt att växla mot just pengar om man bara har en köpare, vilket dom här herrarna nog inte har några problem att dra fram.
Citera
2020-01-24, 20:15
Medlem
Citat:
Att erkänna man satt i framsätet är alltså en hyfsad gardering mot det mesta av teknisk intresse man skulle kunna hitta i bilen och på Yasin? Sen klart det kan finnas andra tekniska detaljer som inte går att prata bort om de skulle finnas som vinkel av skott mm.

Ja, att erkänna att man varit där men blivit helt överraskad är ju det som get störst möjlighet om man har blodstänk eller tändsatspartiklar på sig. Sen kan det ju säker bli bedömning om man har mycket eller lite på sig. Det som är knepigt blir ju om det är DNA på ett upphittat vapen i kombination med att man bevisligen varit på platsen. Teoretiskt sett skulle ju DNA kunnat ha hamnat på vapnet vid annat tillfälle men i kombination med att man varit på plasten när någon fimpats gör ju det att det nog är lätt att dömas oavsett rollen på platsen. Det är ju inte sanningen som måste fram i en rättegång utan bara att andra alternativ känns uteslutna för rätten.

Var skytten stått och liknande kommer de ju för superkoll på, sen blir det ju en annan sak att bena ut vem skytten är om det inte går att knyta en person just till den positionen. Någon skrev ju tidigare att det fanns vittnen som överfört en konversation innan skjutningen rörande undanröjande av bevis etc, och finns en sådan diskussion kan det ju bli frågan om att alla döms såsom gärningsmän för att man verkat gemensamt. Då kan ju alla som bevisas varit där och deltagit i diskussionen ryka på mordet.
Citera
2020-01-24, 23:28
Medlem
Sen om yasin satt i framsättet måste väl polisens tekniker kunna se från vilket håll kulan kom ifrån dvs förmodligrn antingen någon som satt bakom poy eller stog utanför förarsätet
Citera
2020-01-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja, att erkänna att man varit där men blivit helt överraskad är ju det som get störst möjlighet om man har blodstänk eller tändsatspartiklar på sig. Sen kan det ju säker bli bedömning om man har mycket eller lite på sig. Det som är knepigt blir ju om det är DNA på ett upphittat vapen i kombination med att man bevisligen varit på platsen. Teoretiskt sett skulle ju DNA kunnat ha hamnat på vapnet vid annat tillfälle men i kombination med att man varit på plasten när någon fimpats gör ju det att det nog är lätt att dömas oavsett rollen på platsen. Det är ju inte sanningen som måste fram i en rättegång utan bara att andra alternativ känns uteslutna för rätten.

Var skytten stått och liknande kommer de ju för superkoll på, sen blir det ju en annan sak att bena ut vem skytten är om det inte går att knyta en person just till den positionen. Någon skrev ju tidigare att det fanns vittnen som överfört en konversation innan skjutningen rörande undanröjande av bevis etc, och finns en sådan diskussion kan det ju bli frågan om att alla döms såsom gärningsmän för att man verkat gemensamt. Då kan ju alla som bevisas varit där och deltagit i diskussionen ryka på mordet.

Precis. Rätten prövar inte om de åtalade är skyldiga eller oskyldiga, de prövar om bevisningen håller.
Kan bevisningen som åklagaren lägger fram binda dem till platsen och om det finns annan bevisning som styrker att mordet utförts i samförstånd kan det mycket väl bli så att flera döms utan att skytten är identifierad. Det väsentliga är inte vem som höll i vapnet om det går att bevisa att de var flera som handlade i samförstånd på platsen då brottet begicks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in