Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Men samtidiga som har plockats in hör ju till samma gruppering, dvs de häktade och de som senare släpptes. Det är alltså fem stycken som skulle varit där som var vänner till P0y och som råkade torska och ingen av ”de andra”. Det låter lite osannolikt med tanke på hur fort samtliga greps. Att polare som anländer efter att han ringt efter skjuts blir gripna men ingen av de som skulle varit verkliga skyttarna inte skulle gripits och tillägg då att två personer greps med maskering på, springandes ifrån platsen. Oklart om de släppts men man kan konstatera att det är många märkliga sammanträffanden.
Håller med om att det är mycket som är märkligt. 2 greps för att polisen var redan de på spåret för annat och var på plats för att hitta och gripa de. De sprang från polisen snarare än skjutning. De greps och även senare släppt. Så de kan man utesluta.
De andra två som släpptes är också killar från trakterna och polisen plockade in snabbt för de var i närheten. Inget konstigt där heller. Så fortfarande bara 3 som är hög aktuella och deras beskrivning är som jag fått höra det jag skrev tidigare.
Man kan anta att skytten & Co hade tur då polisen fick syn på Yasin och deras bil och följde med de istället för den andra bilen. Men många kring vad alla tror sig veta har hänt.
En sak som talar för att det iaf inte var planerat är valet av plats. Det är många höghus med bra insyn och även att tjafs ska ha attraherad så folk undrade som det hela rörde sig om.
Ville de klippa en vän hade man kunnat gjort det mycket smidigare antar jag.
Men konstigare saker har hänt förr