Citat:
Ursprungligen postat av
M4lteser
Vet någon vilka diagnoser Poy har fått? Det där som står på Petterssons alltså.. många av de här killarna har ju varit stökiga som barn men den här killen var någonting extra.
Jag undrar lite detsamma. Jag har erfarenhet av barn med liknande beteenden som beskrivs i bloggen, och det rör sig i princip alltid om autismspektrumstörningar eller i några fall epilepsi. Utvecklingsstörning är alltid med, likaså otrygga familjesituationer.
Jag uppfattar det som att mamman i det här fallet gjort vad hon kunnat men sonens beteendestörningar har varit alltför kraftiga.
En sak att fundera på är antisocial personlighetsstörning. Diagnosen är förvisso mycket ovanlig men ändock förekommande. Det är går givetvis inte att ställa diagnosen på barn då utredningen kräver för mycket, men jag gissar att Vincent inte haft närmre kontakt med psykiatrin i tonåren?
Amatörpsykolog Slalompjäxa ställer en preliminär diagnos om lindrig utvecklingsstörning med antisocial personlighetsstörning iallafall. Jag är inte leg. Psyk. ännu, men har dryga decenniets yrkeserfarenhet inom ämnet, så helt ur luften är det inte taget.