2020-01-03, 13:55
Medlem
Om det stämmer att skott/skotten kom utifrån och in i bilen genom nervevad ruta, så är det väl troligt att Yasin kan ha varit skytt eller?
Är de andra tillräckligt nära vänner med BO för att slösnacka genom rutan lite sådär random?

Hur som helst, skitdåligt planerat och likaledes skitdåligt genomfört.
Hoppas det finns klockrena bevis så hela högen åker på en rejäl resa.
Citera
2020-01-03, 14:02
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Få som är lika tungt bevakade som dessa två grupperingar. Ändå har de kommit undan med väldigt mycket skit. Att polisen nöp ett stort antal denna gång är ett undantag men sitt bakom datorn och hata på en hel etnicitet om du mår bättre av det.

Synd dessa grabbar inte gör något produktivt för samhället för trots generella brister som kriminella uppvisar så kan man inte låta bli att fundera vad de skulle kunna åstadkomma med tanke på vilket jävla stål-psyke det ska krävas för att leva under ständigt hot om att bli klippt eller göra långa volter.

De drogar för att de är livrädda konstant. De har absolut inga jävla stålpsyken. De är psykfall.
Citera
2020-01-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Finns polisvittnen.
Haha polisvittnen, stämmer det? Mitt framför ögonen på snuten! Vilka lirare
Citera
2020-01-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Jag har funderat på detta ett tag nu och enligt min mening av vart bilen var placerad och skotthålet (nu grop) så måste GM stått extremt nära. Egentligen haft pistolen strax över taket. Sjutit när BO var som minst beredd från en snäv vinkel. Lutat mot bilen typ. Bilen stod på tomgång utan växel som jag tycker bevisar att dem kände varandra och GM måste ha lutat över bilen. Kulhålet va under bilens passagerarplats och strax utanför en parkeringsplatsruta som var tom med en varsin bil parkerade på var sida om den tomma rutan. För överigt så är det absolut den sämta platsen i hela Rinkeby att sjuta någon. Alla hus runt om hat CCTV kameror och eftersom det ej är färdigt så är hela innergården upplyst av bygglysen dygnet runt. Ej planerat och dem kände varandra bra. Mycket bra är min gissning.

Intressant beskrivning
Citera
2020-01-03, 14:10
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Namnen på de misstänkta som nu sitter häktade är
- As*d Ad*n Hersi, född 1997

- Ily*s Noor *hmed, född 1994

- H*shim *hmed Du*le, född 1998

- Y*sin Abdull*hi M*h*moud, född 1998

- Abdiriz*q Olol Yusuf, född 1999

*=a på samtliga

Dagboksbladet finner ni här

Kan vi få fram smeknamn och bilder på dessa?
Citera
2020-01-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Kan vi få fram smeknamn och bilder på dessa?

As*d finns på fb
Citera
2020-01-03, 14:20
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John5ilver
As*d finns på fb
Jag längtar till dagen då direktlänken uppfinns på nätet.
Citera
2020-01-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Vet någon vilka diagnoser Poy har fått? Det där som står på Petterssons alltså.. många av de här killarna har ju varit stökiga som barn men den här killen var någonting extra.
Jag undrar lite detsamma. Jag har erfarenhet av barn med liknande beteenden som beskrivs i bloggen, och det rör sig i princip alltid om autismspektrumstörningar eller i några fall epilepsi. Utvecklingsstörning är alltid med, likaså otrygga familjesituationer.
Jag uppfattar det som att mamman i det här fallet gjort vad hon kunnat men sonens beteendestörningar har varit alltför kraftiga.
En sak att fundera på är antisocial personlighetsstörning. Diagnosen är förvisso mycket ovanlig men ändock förekommande. Det är går givetvis inte att ställa diagnosen på barn då utredningen kräver för mycket, men jag gissar att Vincent inte haft närmre kontakt med psykiatrin i tonåren?
Amatörpsykolog Slalompjäxa ställer en preliminär diagnos om lindrig utvecklingsstörning med antisocial personlighetsstörning iallafall. Jag är inte leg. Psyk. ännu, men har dryga decenniets yrkeserfarenhet inom ämnet, så helt ur luften är det inte taget.
Citera
2020-01-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Om polis var där och bevittna mordet varför sköt man inte alla gärningsmannen istället? Hade man gjort i USA

Om de hade span och stod stilla/parkerade så är det nog rimligt att anta att polisen inte står 5 meter bredvid. Så antag att de står 50-100 meter ifrån med olika enheter vara den främst placerade rapporterar om subjekten de spanar på rör sig. De fotograferar osv.

Sen då kommer skotten, ska polisen kliva ur sitt fordon och på 50-60 meter eller liknande öppna eld mot ett flertal personer som lämnar platsen? Det låter inte så rimligt va? Jag kan lova dig att vi har få poliser i landet som klarar av att träffa ett rörligt mål på 50 meter med sin Sig. Sen har de knappast lagligt stöd att öppna eld mot en samling personer som springer ifrån en skottlossning. Vem är vittne och vem är gärningsman tex?
Citera
2020-01-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag längtar till dagen då direktlänken uppfinns på nätet.

Hans fullständiga namn finns i tråden, det är bara att söka, eller är du handikappad?
Citera
2020-01-03, 14:27
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John5ilver
Hans fullständiga namn finns i tråden, det är bara att söka, eller är du handikappad?
Inte ett dugg handikappad, förstår bara inte vitsen med att kasta ur sig kryptisk skit när det är så jävla enkelt att bifoga en länk? Varför skriva inlägg överhuvudtaget om läsaren ska behöva söka?
Citera
2020-01-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Inte ett dugg handikappad, förstår bara inte vitsen med att kasta ur sig kryptisk skit när det är så jävla enkelt att bifoga en länk? Varför skriva inlägg överhuvudtaget om läsaren ska behöva söka?

Kryptisk skit? Du svarade en kommentar där hans fullständiga namn stod, det är väl bara att söka eller?

Skriver hans namn igen så kan du få söka.
As*d Ad*n Hersi
*=a

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in