2019-12-30, 20:14
Medlem
Bomullsvantens avatar
Finns det?
Försökt att Googla på både svenska och engelska och tycker inte jag hittar något mer om mediciner om att tillsätta kortisol som kortison etc.
Citera
2019-12-30, 20:39
Medlem
submarinen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Finns det?
Försökt att Googla på både svenska och engelska och tycker inte jag hittar något mer om mediciner om att tillsätta kortisol som kortison etc.

Varför gå på det lataste och enklaste alternativet, mediciner alltså?

Gå ut i skogen och börja spring, motionera, vad som helst som får dig att röra på dig. Motionering minskar kortisol utsläppet något oerhört. Mediciner kommer bara att drabba dig i de långa loppet.
Citera
2019-12-30, 21:05
Medlem
Bomullsvantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submarinen1
Varför gå på det lataste och enklaste alternativet, mediciner alltså?

Gå ut i skogen och börja spring, motionera, vad som helst som får dig att röra på dig. Motionering minskar kortisol utsläppet något oerhört. Mediciner kommer bara att drabba dig i de långa loppet.
Håll dig till trådens frågeställning.
Jag efterfrågade om medicinering och ej träningsförslag. Hade jag varit intresserad av det så hade jag postat i träningsforumet.

Förstår ej varför du ej svarar på min frågeställning samt varför du gör ett antagande om att jag varken motionerar eller tränar vilket jag gör i princip dagligen. 30 min medelintensiv jogging tillhörande 45 - 60 min styrketräning 4 - 6 gånger i veckan. Jag förstår att du är ivrig efter att du läst Anders Hansens bok men det min vän har även jag.
Senast redigerad av Bomullsvanten 2019-12-30 kl. 21:11.
Citera
2019-12-30, 21:14
Medlem
KSM-66 (Ashwagandha) sänker kortisol. Kolla upp det. Det finns hos diverse tillskottsförsäljare.
Citera
2019-12-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submarinen1

Kan faktiskt bli precis tvärtom, för mycket motion och ansträngning drar fram mer kortisol ur binjurarna. Är därför man får en glupande aptit efter träning.
Kortisol/kortison gör precis det, stimulerar aptiten.
Zink däremot ska tydligen sänka kortisolproduktionen. Googla och kolla om det stämmer.
Citera
2019-12-31, 13:58
Medlem
Minska på stress och sov bra. Skit i koffein det är allt du behöver tänka på. Kortisol är livsnödvändigt för kroppen och utsöndras när det behövs. Kortisolet är bara ett svar på att kroppen utsätts för stress eller infektioner. Det är inte själva kortisolet som är dåligt utan orsaken till att kroppen ens måste pumpa ut det.
Citera
2020-01-09, 23:04
Medlem
submarinen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Håll dig till trådens frågeställning.
Jag efterfrågade om medicinering och ej träningsförslag. Hade jag varit intresserad av det så hade jag postat i träningsforumet.

Förstår ej varför du ej svarar på min frågeställning samt varför du gör ett antagande om att jag varken motionerar eller tränar vilket jag gör i princip dagligen. 30 min medelintensiv jogging tillhörande 45 - 60 min styrketräning 4 - 6 gånger i veckan. Jag förstår att du är ivrig efter att du läst Anders Hansens bok men det min vän har även jag.

Förlåt, borde ha gjort det, såg nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in