2020-02-25, 18:25
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Numerären är såklart en sak, men att det inte håller tycker jag är ett grovt underbetyg, jag tycker båda är helt ok, och Da Graca blev precis 22 och har ungefär 6 månader som startspelare. Träningsmatcher är ganska oväsentliga i det stora hela, det är viktigare att Da Graca var en av de bättre i laget i matcherna mot t ex DIF och AIK än att han tabbar sig mot något portugisiskt div 3 lag på träningslägret.

Det finns bättre mittbackar än våra absolut, men jag tycker inte att dom är klappusla, Da Graca har blivit en klassisk hackkyckling, påminner om hur det lät om t ex Wernersson, Haitam etc. Dom var också värdelösa enligt många, förhoppningsvis fortsätter Da Graca att utvecklas i år och tar ytterligare steg.

Enligt Poya och Ferran skall inte Holm spela centralt, om det nu inte är som anfallare(likt MFF matchen), så det lär nog inte hända, precis som att vi inte skall spela Erling Jr där, om det nu inte blir kris.

Jag kommer ihåg när han debuterade mot oss förra våren. Jag har nog aldrig sett en spelare göra så mycket fel i en och samma match. Kanske kan tillskrivas nervositet dock. Men i returmötet på hösten borde han varit varm i kläderna men gjorde där årets miss vilket tvingade honom att riva ned Yasin vilket borde renderat i solklart rött kort om inte Häcken fortsatt spela ( ytterst konstig regel).

edit. Gjorde lite eftersökningar och det visade sig att jag visst gått och blivit senil, det var ju inte förra året han debuterade utan 2017. Men hans kalkoninsats mot oss i höstas var korrekt.
Senast redigerad av trazke 2020-02-25 kl. 18:29.
Citera
2020-02-25, 18:45
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer ihåg när han debuterade mot oss förra våren. Jag har nog aldrig sett en spelare göra så mycket fel i en och samma match. Kanske kan tillskrivas nervositet dock. Men i returmötet på hösten borde han varit varm i kläderna men gjorde där årets miss vilket tvingade honom att riva ned Yasin vilket borde renderat i solklart rött kort om inte Häcken fortsatt spela ( ytterst konstig regel).

edit. Gjorde lite eftersökningar och det visade sig att jag visst gått och blivit senil, det var ju inte förra året han debuterade utan 2017. Men hans kalkoninsats mot oss i höstas var korrekt.

Både Calisir och Da Graca är för tillfället 2 medelmåttor i allsvenskan. Att inte Da Graca är bättre än han visat hat självklart med brist på mognad och jag tror inte Calisir ger han någon vidare trygghet. Hade Då Graca haft en bra stabil allsvensk mittback bredvid sig med lite rutin så tror jag att Da Graca hade presterat bättre. Sedan skall man självklart inte bara skylla på Calisir.
Citera
2020-02-25, 19:00
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Både Calisir och Da Graca är för tillfället 2 medelmåttor i allsvenskan. Att inte Da Graca är bättre än han visat hat självklart med brist på mognad och jag tror inte Calisir ger han någon vidare trygghet. Hade Då Graca haft en bra stabil allsvensk mittback bredvid sig med lite rutin så tror jag att Da Graca hade presterat bättre. Sedan skall man självklart inte bara skylla på Calisir.

Jag vet inte om det bara handlar om mognad. Jag tycker hela hans rörelsemönster ser trubbigt och oordnat ut. Blåvitt har ett spännande lag men vad gäller mittbacksplatsen så tror jag inte da Graca hade platsat i särskilt många andra allsvenska lag.
Citera
2020-02-25, 19:07
Medlem
Citat:

Kommer inte ihåg just förspelet till det där men det var ett konstigt beslut ja, han är inte felfri, men som sagt, jag tycker inte han på något sätt är klappusel, men han behöver slipas till, få mer erfarenhet och höja sin lägsta nivå, han var som sagt en av lagets bästa spelare i en del av de svåra höstmatcherna, det är den nivån jag vill se oftare(samtidigt som man inte vill se juniormisstag).

På tal om debuter, det jag tog med mig från den matchen var framförallt Holms prestation, första matchen från start, möter Paulinho och var riktigt bra både offensivt och defensivt.

Edit: Var det inte Irandust han kapade förresten?
Citera
2020-02-25, 19:15
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kommer inte ihåg just förspelet till det där men det var ett konstigt beslut ja, han är inte felfri, men som sagt, jag tycker inte han på något sätt är klappusel, men han behöver slipas till, få mer erfarenhet och höja sin lägsta nivå, han var som sagt en av lagets bästa spelare i en del av de svåra höstmatcherna, det är den nivån jag vill se oftare(samtidigt som man inte vill se juniormisstag).

På tal om debuter, det jag tog med mig från den matchen var framförallt Holms prestation, första matchen från start, möter Paulinho och var riktigt bra både offensivt och defensivt.

Edit: Var det inte Irandust han kapade förresten?

Jo det är möjligt att det var Irandust, jag är ju som sagt senil. Det kanske var Yasin som fortsatte spela?

Vad gäller Holm så håller jag med dig, han tog bort Paulinho helt och hållet, jag tror t o m Palle sa det själv. Vad gäller Holm så borde väl han skolas om till mittback nu när ni har Jallow? Jag tror han skulle passa bra där. Inte för att det hjälper nu när han är skadad men ändå.
Citera
2020-02-25, 19:23
Medlem
Citat:
Jo det är möjligt att det var Irandust, jag är ju som sagt senil. Det kanske var Yasin som fortsatte spela?

Vad gäller Holm så håller jag med dig, han tog bort Paulinho helt och hållet, jag tror t o m Palle sa det själv. Vad gäller Holm så borde väl han skolas om till mittback nu när ni har Jallow? Jag tror han skulle passa bra där.

Jag har för mig att det var Irandust, var ju även en go tackling av Titi i den matchen, lite för het på gröten och rätt så feltajmat haha. Han blandar och ger också lite för mycket än så länge, iaf i träningsmatcherna nu i år, fina prestationer blandas med juniormisstag. Men så var det t ex även med Erling Jr, fanns en hel del kritiska röster, nu har Erling vuxit ut till en klippa, men så har han väl typ 80 AS matcher snart också, jag tror cup-matchen mot Västerås var hans 100 A-lags match.

Tränarna tycker inte han passar där, samtidigt har han sett väldigt lovande ut på kanten och det är väl där han känner sig mest bekväm själv också.

Edit: Han börjar bli rutinerad.

Citat:
Född: 22 april, 1998
Längd: 189 cm
Vikt: 80 kg
Nationalitet: Göteborg, Sverige
Moderklubb: Sävedalens IF
A-lagsmatcher: 100
Från start: 64
Mål i A-laget: 5
Allsvenska matcher: 67
Från start: 47
Mål i Allsvenskan: 4
Citera
2020-02-26, 17:35
Medlem
trazkes avatar
Jack Lahne på lån till ÖSK alltså. Riktigt tung värvning om det går vägen.
Citera
2020-02-26, 18:24
Medlem
Johan Larsson klar för Ellos. Ellos kommer nog inte bli den lättaste nöten att knäcka i år. Vår premiärmotståndare, sedan kommer det ett par matcher som på pappret skall vara lättare och som vi "måste" vinna. Det hade varit nice att starta med 3 vinster.
Citera
2020-02-26, 18:40
Medlem
Citat:
Jack Lahne på lån till ÖSK alltså. Riktigt tung värvning om det går vägen.
Var ju ej lyckad i AIK dock
Citera
2020-02-26, 18:48
Medlem
mikeymikeys avatar
Johan Larsson tillbaka i Elfsborg. Trött på utlandet eller hemlängtan?

Känns som en väldigt bra värvning för Elfsborg men gick inte dom back väldigt kraftigt ekonomiskt förra året? Eller spelar han för en normal lön?
Citera
2020-02-26, 18:53
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Var ju ej lyckad i AIK dock

Fast det var i ganska hård konkurrens ändå. Nu skall han slåss med Mehmeti, Lahne lär få mycket förtroende och lär växa av det. Att det är en bra spelare är solklart.
Citera
2020-02-26, 18:59
Medlem
Citat:
Fast det var i ganska hård konkurrens ändå. Nu skall han slåss med Mehmeti, Lahne lär få mycket förtroende och lär växa av det. Att det är en bra spelare är solklart.

ÖSK har ju värvat Erik Björndahl också. Han vann skytteligan i superettan, har gjort 34 mål i den serien på 2 säsonger.

https://www.svenskfotboll.se/spelarf...-590df458550d/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in