2020-05-31, 18:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Svårt det här med Toivonen. I landslaget har han ju varit den jag har haft svårast för tillsammans med Sebastian Larsson och Markus Berg (därför fint att Larsson valde AIK och Berg går till IFK så småningom). Nu ska man alltså ha den tredje i sitt eget lag...
Citera
2020-05-31, 18:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Svårt det här med Toivonen. I landslaget har han ju varit den jag har haft svårast för tillsammans med Sebastian Larsson och Markus Berg (därför fint att Larsson valde AIK och Berg går till IFK så småningom). Nu ska man alltså ha den tredje i sitt eget lag...

På allsvensk nivå är det en bra värvning, även om spel i Australien kanske inte är så imponerande
Citera
2020-05-31, 18:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
På allsvensk nivå är det en bra värvning, även om spel i Australien kanske inte är så imponerande
Jo, förmodligen. Jag har ärligt talat noll koll på vad han gjort fotbollsmässigt sedan han åkte iväg dit (och egentligen innan också, han fick väl inte spela så mycket i Toulouse heller på slutet), men jag har svårt för honom som person. Tycker han verkar dryg och självgod. Han är inte riktigt lika äcklig att tänka på som Sebastian Larsson, dock.
Citera
2020-05-31, 21:48
Medlem
mishimas avatar
Jag väntar med att bedöma Toivonen innan jag vet kontraktslängden. 1,5 år med option på ett till så är det bra. Längre kontrakt än så är oroväckande.
Citera
2020-05-31, 21:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag väntar med att bedöma Toivonen innan jag vet kontraktslängden. 1,5 år med option på ett till så är det bra. Längre kontrakt än så är oroväckande.

Jag undrar bara var ska han spela och vem mer än Tim kommer att lämna? JIB?
Citera
2020-05-31, 22:05
Medlem
Toivonen och IKT konkurrerar till viss del mot varandra? Men det kommer bli ett jävla tätt matchande för alla i allmänhet, och Europaspelande lag i synnerhet.
Citera
2020-06-01, 05:39
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Verkar vara över 2022 av det jag läst på Fotbollskanalen. Irriterande att vi inte riktigt går fullt ut med att satsa på våra ungdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Han ska spela på Nalics position. Jo Inge verkar inte ha plats då han fortsätter envist se sig själv som anfallare.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Toivonen och IKT konkurrerar till viss del mot varandra? Men det kommer bli ett jävla tätt matchande för alla i allmänhet, och Europaspelande lag i synnerhet.

Njae, inte vad som sagts. Toivonen kommer mest troligt ta Nalic plats och då är det Molins som främst konkurrerar med Kiese-Thelin. Men ja jag håller med dig, det behövs en bred trupp (som redan idag är för bred).
Citera
2020-06-01, 07:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
En bra aktion skedde i hela den matchen. Det var Asper som gjorde en grym räddning på vad som kunde ha blivit århundradets självmål när Cederberg(?) helt ensam från nära håll försökte dunka in bollen i eget mål.

Det låter som en typisk situation för den matchen, Cederbergs miss alltså, en räddning av det slaget är en annan sak.

Jag höll på att skriva att du är välkommen till Gamla för årets match som förhoppningsvis blir bättre men kom på att det inte blir nåt folk. Matchen blir ju förhoppningsvis bättre dock.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Själv har jag aldrig haft svårt för nån av dessa i landslaget, Berg kan ju vara logiskt att jag alltid gillat med tanke på historien men Toivonen och Larsson gjorde mig inte direkt något i landslaget. Toivonen var någon man väl isf kunde ogillat i ÖIS och MFF men kan inte minnas ens att jag gjorde det mer än att han spelade i klubbar jag inte har mycket för.
Ingen av dom gnällde ju när det inte var massvis med speltid, dom fick hoppa runt i elvan/vid inhopp etc.

Lite intressant dock att en del gnällde på att vi övergav ungdomssatsningen när vi plockade in JJ som alltså är yngre men ingen säger så mycket om snacket om satsningen på ungdomar när MFF plockar in Toivonen...
Citera
2020-06-01, 15:27
Medlem
Citat:

Nu börjar Pricas funderingar att lämna bli mer logiska med, som funtades lite över innan. Blir intressant att följa honom och vad ni får för honom.
Citera
2020-06-01, 15:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu börjar Pricas funderingar att lämna bli mer logiska med, som funtades lite över innan. Blir intressant att följa honom och vad ni får för honom.

Det blir nog inte så många kronor för hans kontrakt har jag för mig går ut vid årsskiftet. Danne vill förlänga med Tim men det går trögt. Pappa Rade har ju lirat i Rosenborg och MFF snackar om att satsa på ungdomarna. Mer än snack har det ju inte blivit än så länge. Mujanic är en lovande mittfältare är en annan som det rycks i. NÄ Danne nu får det bli lite action.
Citera
2020-06-01, 16:11
Medlem
Citat:
Det blir nog inte så många kronor för hans kontrakt har jag för mig går ut vid årsskiftet. Danne vill förlänga med Tim men det går trögt. Pappa Rade har ju lirat i Rosenborg och MFF snackar om att satsa på ungdomarna. Mer än snack har det ju inte blivit än så länge. Mujanic är en lovande mittfältare är en annan som det rycks i. NÄ Danne nu får det bli lite action.
Ofan hade inte koll på att hans kontrakt går ut så snart. Snacka om att ha all "leverage" då som spelare i dem förhandlingarna.

Ni signerade A kontrakt med en offensiv talang nyss och idag lånade ut till Varberg iaf. Det är iaf något.

Men ja.. man hade ju helst sett Prica i Allsvenskan
Citera
2020-06-01, 17:46
Medlem
Citat:

MFF kan satsa hur mycket som helst på ungdomarna, men så länge dom inte vill spela i MFF utan hellre drar till pappas polares klubb i Norge spelar det ju ingen roll - där kan vi inte konkurrera.

Bra säsong för speltid, så verkligen synd att han lämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in