Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Marko är väl kanske den "värvningen" som jag är mest tveksam till. Ett lån av en målvakt som jag är jag är lite tveksam till att han får spela så mycket. Känns som att han ökar konkurrensen på målvaktssidan men inte så mycket mer. Är det ett smart sätt att spendera pengar?
Fast Mjällby hade ingen som gjorde många mål i superettan så det är svårt att hoppas på den.

Fjolårets Mjällby var väldigt mycket ett kollektiv som funkade väl ihop och även målskyttet var rätt så utspritt.
Jag är ju, efter allt vårt lånade, allergisk mot just lån. Speciellt om det inte handlar om helt ordinarie gubbar.
Vad hade ni på målvaktssidan innan?
Sedan avskyr jag ju den hörselskadade men bortsett från det känns det ju inte som någon gjuten förstamålis i allsvenskan direkt.
Just att ni var/är ett kollektiv tror jag är den saken som gör att ni kan lyckas kriga er kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Batanero klar för Mjällby nu. Kommer han tillbaka där han var för nått år sen så är det ett väldigt gott tillskott.
På pappret givetvis en stark "nykomlings-värvning" men man undrar ju hur mycket ni fått punga ut för honom iom att ingen annan nappat på honom på ett tag. Eller har han rent av insett att han måste begära mindre?
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Varberg lyckas fanimej behålla Seljmani. Han förlänger med 2 år. Liljenbäck med 3 år. Väldigt oförväntat men kul!
Strongt gjort ja, är nog bra för gubbarna med att stanna i ett lag där chansen till speltid är betydligt högre än i topplag.