2020-01-05, 19:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Med tanke på hur hög tränarruljans det är i toppklubbarna, så är det en spännande tanke att Billborn kan göra minst 5* raka år med Hammarby.

* 8 år, om man räknar in sedan han kom till klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Oerhört viktigt att vi förlänger med nyckelpersoner, inte bara i spelartruppen. Kan bli riktigt bra detta!

Så jävla roligt att höra att Billborn som främsta mål till nästa säsong vill ”utveckla anfallsspelet”. Vi går för tresiffrigt gjorda mål nästa år?

Om bara JJ och Junior förlänger också har fönstret gått så bra som det har kunnat nästan. Tankovic är inte realistiskt att tro på att han stannar längre än till sommaren.
Citera
2020-01-05, 21:51
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Gillar, förutsatt att det inte tar trupplats från något bättre. För jag hoppas verkligen inte det är Rosenbergs ersättare.

Utifrån tanken att JDT vill spela med 4-3-3 och att Carlos nog inte kommer tillbaka, så får man ju hoppas att det här med Kiese-Thelin bara är en av två klassanfallare och att den andre är en mer utpräglad målskytt.
Citera
2020-01-06, 00:15
Medlem
Carlos hade ju varit en spelare jag gärna hade sett i Blåvitt som konkurrent till Söder, inte speciellt realistiskt dock.

Med rätt omgivning utanför plan och rätt tränare, typ en Potter person som uppenbarligen är bra på att hantera "strullpellar" och människor i största allmänhet så kan man få ut mycket av honom, då är han garanterat en potentiell skytteligavinnare, men då måste alldeles uppenbarligen hela upplägget fungera för honom.

Hade han fortsatt i Örebro i år är det inte alls omöjligt att han hade gjort fler mål än Mohamed "voodoo magic" Buya Turay, blev väl 11 mål på 20 matcher? Tror att det är en 20-måls gubbe i rätt lag och med rätt tränare.
Citera
2020-01-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi gör en likadan variant som med storebrorsan bara, släpper till ÖIS nåt år för att sedan ta tillbaka och få en lagkapten och ett kommande tysklandsproffs

hehe, vem vet. Brukar kolla en del på S1 när jag har möjlighet(när det inte krockar, landslagsuppehåll osv), det skall bli intressant att se hur både Ackermann och Ohlsson pallar A-lags fotboll.
Citera
2020-01-06, 00:53
Medlem
IKT är en kopia av Ranegie. Malmö skrämmer inte med deras värvningar än.
Citera
2020-01-06, 08:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Carlos hade ju varit en spelare jag gärna hade sett i Blåvitt som konkurrent till Söder, inte speciellt realistiskt dock.

Med rätt omgivning utanför plan och rätt tränare, typ en Potter person som uppenbarligen är bra på att hantera "strullpellar" och människor i största allmänhet så kan man få ut mycket av honom, då är han garanterat en potentiell skytteligavinnare, men då måste alldeles uppenbarligen hela upplägget fungera för honom.

Hade han fortsatt i Örebro i år är det inte alls omöjligt att han hade gjort fler mål än Mohamed "voodoo magic" Buya Turay, blev väl 11 mål på 20 matcher? Tror att det är en 20-måls gubbe i rätt lag och med rätt tränare.

Med tanke på vad vi har "stormandes bakifrån" hade det givetvis varit bra med en Carlos-typ däruppe som tar ner bollarna, men nja det är nog inte heller helt lysande att ha Carlos i Gbg igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, vem vet. Brukar kolla en del på S1 när jag har möjlighet(när det inte krockar, landslagsuppehåll osv), det skall bli intressant att se hur både Ackermann och Ohlsson pallar A-lags fotboll.

Ja, det är på det sättet synd att vi inte har en gbg-klubb i superettan vi lättare kan låna ut spelare till. Varken ÖIS eller Gais är ju sugna på att agera ren "farmarklubb". Visst gick Ljungskile upp och kan dom hänga kvar där så är det en möjlighet, men även om vi lånade ut Affane till ÖIS ifjol så blir det inte riktigt samma grej.
Kiken får därmed gärna gå upp igen.

Ackermann har jag mig veterligen aldrig sett lira men talang finns det ju där tveklöst annars hade inte hans korta karriär varit som den varit ändå. Ohlsson har ju spelat i enstaka inhopp samt u21 och där finns det möjligheter att ta kliv utan tvekan.
ÖIS verkar satsa ungt 2020...
Citera
2020-01-06, 10:21
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
IKT är en kopia av Ranegie. Malmö skrämmer inte med deras värvningar än.

Du menar Ranegie som vann allsvenska skytteligan, när han var ungefär i ålder med vad IKT är nu?
Kiese-Thelin är absolut ingen supervärvning på pappret, men en stabil nummer 9 som förhoppningsvis kan dominera i allsvenskan och vara nyttig i Europaspelet.
Citera
2020-01-06, 11:19
Medlem
Korders avatar
Lokal media i Brescia, i form av Bresciaoggi, skriver att Simon Skrabb är i princip klar för Brescia och att han ska genomgå läkarundersökning imorgon. Även Bresciaoggi menar att Skrabb kostar runt 30 miljoner kronor, vilket är helt jävla absurt.

Får se hur hög sanningshalten är. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att vi skulle få så mycket för Skrabb. Finns inte över huvud taget på kartan, men skulle det sig visa vara sant så har vi ju för fan rånat Brescia. Inte för att Skrabb är dålig, men sett till hans position i laget, hans kontraktslängd och marknaden i allmänhet så är det en helt bisarr summa som media skriver om.
Citera
2020-01-06, 11:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Du menar Ranegie som vann allsvenska skytteligan, när han var ungefär i ålder med vad IKT är nu?
Kiese-Thelin är absolut ingen supervärvning på pappret, men en stabil nummer 9 som förhoppningsvis kan dominera i allsvenskan och vara nyttig i Europaspelet.

Han gjorde väl en bra insats -14 bl.a mål borta mot Prag. Jag tror det blir bra om han kommer hem.
Citera
2020-01-06, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kommer Carlos tillbaka eller är han på väg bort?

Han gör det riktigt bra hos saudierna, de kommer mest troligt köpa ut honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Lokal media i Brescia, i form av Bresciaoggi, skriver att Simon Skrabb är i princip klar för Brescia och att han ska genomgå läkarundersökning imorgon. Även Bresciaoggi menar att Skrabb kostar runt 30 miljoner kronor, vilket är helt jävla absurt.

Får se hur hög sanningshalten är. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att vi skulle få så mycket för Skrabb. Finns inte över huvud taget på kartan, men skulle det sig visa vara sant så har vi ju för fan rånat Brescia. Inte för att Skrabb är dålig, men sett till hans position i laget, hans kontraktslängd och marknaden i allmänhet så är det en helt bisarr summa som media skriver om.

Brukar inte italienarna rapportera summan hopklumpad, övergångspris + sign-on + kontrakt? Annars måste jag säga att det är otroligt bra jobbat ifall man verkligen lyckats kränga honom för 30 mille.
Citera
2020-01-06, 11:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Brukar inte italienarna rapportera summan hopklumpad, övergångspris + sign-on + kontrakt? Annars måste jag säga att det är otroligt bra jobbat ifall man verkligen lyckats kränga honom för 30 mille.

Man skulle kunna tro det, men så har inte varit fallet. I källan jag länkade har de separerat summorna och skrivit att han kostar 2,8 miljoner euro "plus bonusar" i transfersumma, samt att hans årliga lön är 400 000 euro.
Citera
2020-01-06, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Man skulle kunna tro det, men så har inte varit fallet. I källan jag länkade har de separerat summorna och skrivit att han kostar 2,8 miljoner euro "plus bonusar" i transfersumma, samt att hans årliga lön är 400 000 euro.

The fuck, sjukt imponerande i så fall. Bara bra egentligen, äntligen börjar vi nå en nivå där vi tar ordentligt betalt för spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in