Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Hur stor är löneskillnaden mellan Malmös spelare och övriga egentligen? Jag vet att det inte var speciellt ovanligt för några år sedan att MFF-spelare hade månadslöner på 250k+ (Tinnerholm, Christiansen mfl låg på de nivåerna läste jag).
Men jag har noll koll på hur det ser ut idag och ännu mindre koll på hur det är i andra klubbar.
Det är nog rätt stor skillnad, med några undantag.
Kan inte se att vår spelartrupp har så många som tjänar så mycket mer än 100k, speciellt inte eftersom halva truppen i princip är juniorer, väldigt unga eller budget värvningar. En sån som Anestis tjänar säkert rätt ok, han är ju även på expertskatt.
Citat:
1. Giannis Anestis
3. Adil Titi
5. Kristopher Da Graca
6. Rasmus Wikström
7. Sebastian Eriksson
8. Hosam Aiesh
9. Robin Söder
10. Patrik Karlsson Lagemyr
11. Amin Affane
16. Sargon Abraham
19. August Erlingmark
20. Victor Wernersson
21. Noah Alexandersson
22. Giorgi Kharaishvili
23. Emil Holm
26. André Calisir
27. Nzuzi Toko
28. Alhassan Yusuf
31. Tom Amos
89. Tobias Sana
Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Ja för massa år sedan, så gick vi det ju som det gick.
Jag syftade på förra året då IFK, heif med flera lärt sig att sådana löner kräver något extra ordinärt om inte ekonomin skall riskeras... igen.
Framgick inte i ditt inlägg. Lönerna för "stjärnor" har nog inte blivit lägre sedans dess dock, men håller med om att 300k låter högt för Paulinho, det var ett räkneexempel för mig, skulle dock kunna tänka mig att han tjänar bra, nu har han ju inte expertskatt heller, så om han vill få ut en "vettig" nettolön kommer det kosta en del.