2020-01-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tror den enda spelaren utanför MFF som fick över 200k i månadslön var Kjartansson i Bajen. Men risken var reglerad iom att det bara var korttidskontrakt.

Vet inte (känns tvek) om Aik skulle kunna pynta runt 200k för Goitom kanske, men annars har jag svårt att se någon spelare, annat än i mff, som är uppe på dom summorna.

*edit*
Om typ Elfsborg fått in externt (läs sponsor) kapital för att betala dyrt för Levi och Cibicki, må så vara. Men isf skall det till extraordinära omständigheter för en allsvensk klubb skall betala så mycket.

Bjärsmyr fick ungefär 200k i månaden har jag för mig.

Edit: Vibes taxerade inkomst 2014 var uppenbarligen väldigt hög.

Citat:
Taxerad inkomst (2014): 2 358 100 Kommentar: Överlägset bäst betald i laget enligt Skatteverkets siffror. Hade en anmärkningsvärt hög lön med tanke på att han inte var en stjärna när han kom från Sönderjyske. Drog in omkring 200 000 i månaden enligt GT:s uppgifter. Gjorde skäl för lönen och vann skytteligan i fjol. Har nu mångdubblat sin inkomst i Brentford.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-26 kl. 00:13.
Citera
2020-01-26, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bjärsmyr fick ungefär 200k i månaden har jag för mig.
Ja för massa år sedan, så gick vi det ju som det gick.

Jag syftade på förra året då IFK, heif med flera lärt sig att sådana löner kräver något extra ordinärt om inte ekonomin skall riskeras... igen.
Citera
2020-01-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hur stor är löneskillnaden mellan Malmös spelare och övriga egentligen? Jag vet att det inte var speciellt ovanligt för några år sedan att MFF-spelare hade månadslöner på 250k+ (Tinnerholm, Christiansen mfl låg på de nivåerna läste jag).

Men jag har noll koll på hur det ser ut idag och ännu mindre koll på hur det är i andra klubbar.

Det är nog rätt stor skillnad, med några undantag.

Kan inte se att vår spelartrupp har så många som tjänar så mycket mer än 100k, speciellt inte eftersom halva truppen i princip är juniorer, väldigt unga eller budget värvningar. En sån som Anestis tjänar säkert rätt ok, han är ju även på expertskatt.

Citat:
1. Giannis Anestis
3. Adil Titi
5. Kristopher Da Graca
6. Rasmus Wikström
7. Sebastian Eriksson
8. Hosam Aiesh
9. Robin Söder
10. Patrik Karlsson Lagemyr
11. Amin Affane
16. Sargon Abraham
19. August Erlingmark
20. Victor Wernersson
21. Noah Alexandersson
22. Giorgi Kharaishvili
23. Emil Holm
26. André Calisir
27. Nzuzi Toko
28. Alhassan Yusuf
31. Tom Amos
89. Tobias Sana

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja för massa år sedan, så gick vi det ju som det gick.

Jag syftade på förra året då IFK, heif med flera lärt sig att sådana löner kräver något extra ordinärt om inte ekonomin skall riskeras... igen.

Framgick inte i ditt inlägg. Lönerna för "stjärnor" har nog inte blivit lägre sedans dess dock, men håller med om att 300k låter högt för Paulinho, det var ett räkneexempel för mig, skulle dock kunna tänka mig att han tjänar bra, nu har han ju inte expertskatt heller, så om han vill få ut en "vettig" nettolön kommer det kosta en del.
Citera
2020-01-26, 00:32
Medlem
På tal om juniorer... det skall bli intressant att se om någon ny/nedanstående får någon speltid i år.

Citat:
Flera akademispelare slussas upp: ”Alla har gjort det bra”
24 januari, 2020

[...]

Spelarna som har varit med och tränat under försäsongen är:
Johannes Sigurdsson
Oscar Wilhelmsson
Jesper Tolinsson
Tim Van Assema
Ishak Shamoun
Isak Dahlqvist
Hugo Modin

. . .

För många supportrar är dessa killar helt obekanta, och Nya Blåvitt har därför tagit hjälp av en tränare från akademin som har haft hand om samtliga killar, vissa längre än andra. Han beskriver spelarna på följande vis:

[...]
https://www.nyablavitt.se/flera-akad...gjort-det-bra/
Citera
2020-01-26, 00:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nu är ju Ovcharka världens största troll, utan någon som helst koll, men DIF degar ingen jävel 11 MSEK över tre år, goes without saying. Berg kanske, men inte, nej.
Vet inte vad jag vill ha sagt, men ta inte Ovcharka på allvar, någonstans.

Troll? Förstår du ens brutto? Kort skola: Allt du får per månad är värt x brutto. Sen får du skatta, det kommer avdrag hit och dit, tjänstebil, ev. hyra av bostad i DIFs namn, pension....

Troll...? Håll käften. Seriöst.
Citera
2020-01-26, 02:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ang Karlström. Var inte han en spelare fansen tyckte var dålig innan och ville ha bort? Risk att jag blandar ihop med någon med liknande namn.

DIF ska definitivt fortsatt räknas som guldaspiranter men tappet av Buya kommer nog visa sig. Han är så bra och matchavgörande. Smått bitter att han aldrig kommer spela i MFF.

Uppfattar inte Ovcharka som ett troll utan känns som en rolig individ med roliga åsikter och tankar. Alla kan inte vara stela, tråkiga och stöpta i samma form.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-01-26 kl. 02:41.
Citera
2020-01-26, 03:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ang Karlström. Var inte han en spelare fansen tyckte var dålig innan och ville ha bort? Risk att jag blandar ihop med någon med liknande namn.

DIF ska definitivt fortsatt räknas som guldaspiranter men tappet av Buya kommer nog visa sig. Han är så bra och matchavgörande. Smått bitter att han aldrig kommer spela i MFF.

Uppfattar inte Ovcharka som ett troll utan känns som en rolig individ med roliga åsikter och tankar. Alla kan inte vara stela, tråkiga och stöpta i samma form.
Tror nog få ser honom som troll. Dock verkar han vara extremt upphetsad över Paulinho-affären. Kan hålla med om en del av vad han skriver men att tio gånger upprepa hur usel JJ är, hur vi kommer konka snart och vilken flopp det kommer bli känner inte jag bidrar nämnvärt till diskussionen i tråden. Då uppskattar jag snarare andra skribenter, Djurgårdare inte minst, som kommit med mer nyanserade analyser.
Citera
2020-01-26, 06:31
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Han var nästan närmast medioker under Özcan-tiden men lyfte sig enormt under Kim och Lagerlöf, väldigt viktig förlängning både på plan där mittblocket nu förhoppningsvis hålls intakt (om inte Ulvestad får för sig något), i omklädningsrummet och på Kaknäs.
Citera
2020-01-26, 08:29
Att folk tycker det är helt uteslutet att Paulinho skulle få 300k i månaden tycker jag är väldigt märkligt. Han har haft det förr och på senare tid har han vunnit skytteligan och visat sig vara ligans bäste spelare när han varit frisk.

Häckens sportchef uttalar sig som så att han är förvånad över att Hammarby måste fläskat på rejält.

Paulinho har tydligen haft mängder med erbjudanden från utlandet som säkerligen skulle varit lukrativa.

Hammarby har idag gott om pengar och verkar inte vara rädda för att använda dom om man ser på truppen. Då är man säkert beredda att betala bra för en av svensk fotbolls allra största profiler.

Affären gick våldsamt snabbt. Det skulle aldrig skett om Hammarby erbjöd honom typ 150k i månaden som vissa verkar tro.
Citera
2020-01-26, 09:18
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att folk tycker det är helt uteslutet att Paulinho skulle få 300k i månaden tycker jag är väldigt märkligt. Han har haft det förr och på senare tid har han vunnit skytteligan och visat sig vara ligans bäste spelare när han varit frisk.

Häckens sportchef uttalar sig som så att han är förvånad över att Hammarby måste fläskat på rejält.

Paulinho har tydligen haft mängder med erbjudanden från utlandet som säkerligen skulle varit lukrativa.

Hammarby har idag gott om pengar och verkar inte vara rädda för att använda dom om man ser på truppen. Då är man säkert beredda att betala bra för en av svensk fotbolls allra största profiler.

Affären gick våldsamt snabbt. Det skulle aldrig skett om Hammarby erbjöd honom typ 150k i månaden som vissa verkar tro.

Det är fascinerande hur god insyn andra lags supportrar har i vår ekonomi. Som att lönekuvertet skulle vara den enda anledningen till att välja Bajen framför Häcken.

Våra personalkostnader är inte särskilt mycket högre än era och ligger i nivå med Djurgårn och Peking.

https://osynligahanden.com/2019/07/2...ad-allsvenska/
Citera
2020-01-26, 09:44
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det är fascinerande hur god insyn andra lags supportrar har i vår ekonomi. Som att lönekuvertet skulle vara den enda anledningen till att välja Bajen framför Häcken.

Våra personalkostnader är inte särskilt mycket högre än era och ligger i nivå med Djurgårn och Peking.

https://osynligahanden.com/2019/07/2...ad-allsvenska/

Så du tror inte att lönekuvertet var avgörande för att han skulle välja att gå från kung till lodis i sina gamla fans ögon?

Annars borde han väl gått till er redan 2017 när ni jagade honom? Men han stannade kvar för att vi spände musklerna och gav honom en högre lön. Riktig jävla legoknekt.
Senast redigerad av trazke 2020-01-26 kl. 09:49.
Citera
2020-01-26, 09:57
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så du tror inte att lönekuvertet var avgörande för att han skulle välja att gå från kung till lodis i sina gamla fans ögon?

Annars borde han väl gått till er redan 2017 när ni jagade honom? Men han stannade kvar för att vi spände musklerna och gav honom en högre lön. Riktig jävla legoknekt.

Jag tror att han har ungefär samma lön som Djurdjic hade och jag vet att vi har ungefär lika stora lönekostnader som ni har.

Högst sannolikt är han bland de bästa betalda i ligan men det kan finnas andra alternativa pull-effekter för varför han väljer oss framför er. Att vi skulle kasta pengar på honom är inte den enda möjliga förklaringen. Varken du eller jag vet vad som står på lönebeskedet.

Enig i att han är en legoknekt, precis som Niko. Och jag har full respekt för din besvikelse. Försöker bara nyansera debatten och undvika att siffror som folk tar fram ur röven blir till oemotsagda sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in