2020-01-03, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Hammarby fortsätter att förlänga med nyckelspelare.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bojanic-forlanger-med-hammarby/

"Darijan Bojanic har en succésäsong med Hammarby bakom sig.

Nu belönas han med ett nytt kontrakt.

Enligt SportExpressens uppgifter har han förlängt sitt kontrakt med ytterligare ett år. "

Fick nog inte något höjdarkontrakt med Bajen när han gick från Heif, så nu fanns det utrymme att förhandla om det, mot en förlängning.
Citera
2020-01-03, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Precis, nu pratar jag endast om topp 5.

Djurgården - Ersättare till Buya (Holmberg?) och en mittfältare ifall Karlström lämnar såvida man inte tänker om och flyttar upp Johansson (Berg).
Malmö - Ingen aktuell förrän nya tränaren är på plats. Lär behöva en anfallare in. Ersättare till AC eller Bachirou? Mest troligt inte.
Hammarby - Målvakt, ny vänsterback och ersättare till Tankovic. Tror inte att någon annan rör på sig.
AIK - Försvarare (Milosevic?), Målvakt, ifall Linnér sticker samt anfallare ifall Elyounoussi inte förlänger.
Norrköping - Ersättare till Holmberg vilket mest troligt blir norrbaggen.

Övriga:
Göteborg lär även de förstärka försvaret och anfallet, potentiellt mittfältet beroende på ifall Yusuf och/eller Erlingmark sticker.
Elfsborg kanske får till något nyförvärv som man höjer lite ögonbrynen på (typ Levi och Cibicki).
Resten är nog för svaga antingen ekonomiskt för att dra till sig något större nyförvärv.

OM Tankovic säljs... Nu tyder det mesta på att han blir kvar iom att Genoa schabblade.

När det gäller vänsterback så är jag inte så säker på att man ersätter Solheim, med tanke på att Bajen värvat Hjalmar Ekdahl (21) och Aziz (1) från Odilons gamla klubb.

Ang målvakt så är siktet inställt på Wiland. Tills man får besked kring skadan så har man en juniorlandslags målvakt i Dovin samt Davor Blazevic att tillgå i cup:en.

Dvs, det är inte otroligt att Bajens trupp är spikad iom värvningen av Ludwigsson förra sommaren...
Citera
2020-01-03, 16:08
Medlem
snillet_1s avatar
Norrköping ryktas få 30 miljoner för Skrabb som då skulle gå till Brescia. Makalöst bra affär om de siffrorna stämmer.
Citera
2020-01-03, 16:13
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Norrköping ryktas få 30 miljoner för Skrabb som då skulle gå till Brescia. Makalöst bra affär om de siffrorna stämmer.
Så Brescia ska värva både Simon Skrabb och Jake Larsson. Vem tränar Brescia? Nån gammal Allsvenskan-tränare?
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
OM Tankovic säljs... Nu tyder det mesta på att han blir kvar iom att Genoa schabblade.
Varför skulle inte nån annan klubb kunna gå in? Januarifönstret har precis öppnat.
Citera
2020-01-03, 16:13
Avslutad
Citat:

Tror att det som vanligt inte är några pengar som landar netto i Pekings ficka, utan förmodligen brutto siffran som Brescia får betala. Fortfarande mycket pengar för dem.
Citera
2020-01-03, 16:28
Medlem
Korders avatar
Citat:

Det är helt och hållet sjuka pengar om det skulle stämma, och just därför tror jag inte på ryktet - eller i alla fall att siffran är helt fel.
Citera
2020-01-03, 16:59
Medlem
Alltså 30 miljoner för Skrabb kan ju omöjligt stämma om Jake går för 20 miljoner (vilket jag tycker är ganska bra pris). Menar Jake har gjort fler mål är 4 år yngre och har längre tid kvar på kontraktet, känns fullständigt orimligt om detta stämmer.
Citera
2020-01-03, 17:12
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:

Har du någon källa på det?
Citera
2020-01-03, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

När det gäller vänsterback så är jag inte så säker på att man ersätter Solheim, med tanke på att Bajen värvat Hjalmar Ekdahl (21) och Aziz (1) från Odilons gamla klubb.

Ang målvakt så är siktet inställt på Wiland. Tills man får besked kring skadan så har man en juniorlandslags målvakt i Dovin samt Davor Blazevic att tillgå i cup:en.

Dvs, det är inte otroligt att Bajens trupp är spikad iom värvningen av Ludwigsson förra sommaren...

Precis som BarryHero skriver, finns väl fler klubbar som intresserade av Tankovic än bara Genoa.

Gällande vänsterbacken så är inte Widgren topplagsmaterial direkt och är den svaga punkten i ert försvar, därav behovet av en ny vänsterback. Att ni endast har unga som back-up stärker bara min tes om att ni kommer förstärka på den positionen.

Vad jag har hört så ska det vara så pass illa med Wilands axel tyvärr så att det är nog bäst att börja leta efter en ny målvakt. Det finns en del bra målvakter att plocka in, Hägg-Johansson, Nordfelt, Hopf.
Citera
2020-01-03, 18:28
Medlem
Citat:
Precis som BarryHero skriver, finns väl fler klubbar som intresserade av Tankovic än bara Genoa.

Gällande vänsterbacken så är inte Widgren topplagsmaterial direkt och är den svaga punkten i ert försvar, därav behovet av en ny vänsterback. Att ni endast har unga som back-up stärker bara min tes om att ni kommer förstärka på den positionen.

Vad jag har hört så ska det vara så pass illa med Wilands axel tyvärr så att det är nog bäst att börja leta efter en ny målvakt. Det finns en del bra målvakter att plocka in, Hägg-Johansson, Nordfelt, Hopf.

Tror som du att Wiland är ett avslutat kapitel. Tror snarare att man letar utomlands för en stabil förstekeeper som kan kliva in direkt och leverera och ha Dovin som man tror mycket på för tillväxt i nån S1 klubb på lån.. Har ju scoutats en hel del i Slovakien/Tjeckien och Albanien och tror nog man har kollat extra mycket målvakt när man vart där med tanke på situationen som är nu. Finns några intressanta slovakiska målvakter som gör det bra i Ekstraklasa så har man kontakter med slovakiska agenter kan det nog vara ett alternativ.
Citera
2020-01-03, 18:41
Avslutad
Citat:
Precis, nu pratar jag endast om topp 5.

Djurgården - Ersättare till Buya (Holmberg?) och en mittfältare ifall Karlström lämnar såvida man inte tänker om och flyttar upp Johansson (Berg).
Malmö - Ingen aktuell förrän nya tränaren är på plats. Lär behöva en anfallare in. Ersättare till AC eller Bachirou? Mest troligt inte.
Hammarby - Målvakt, ny vänsterback och ersättare till Tankovic. Tror inte att någon annan rör på sig.
AIK - Försvarare (Milosevic?), Målvakt, ifall Linnér sticker samt anfallare ifall Elyounoussi inte förlänger.
Norrköping - Ersättare till Holmberg vilket mest troligt blir norrbaggen.

Övriga:
Göteborg lär även de förstärka försvaret och anfallet, potentiellt mittfältet beroende på ifall Yusuf och/eller Erlingmark sticker.
Elfsborg kanske får till något nyförvärv som man höjer lite ögonbrynen på (typ Levi och Cibicki).
Resten är nog för svaga antingen ekonomiskt för att dra till sig något större nyförvärv.
Mittback är inte AIKs prio. Centrala mittfältet verkar vara prio. I mina ögon så bör 2 högerfotade ytterforwards vara prio. Om Tarik förlänger så behövs 1 bara. Iaf till sommaren då Bahoui kommer tillbaka i Augusti.
Citera
2020-01-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tråkigt för Holm såklart som antagligen nu främst kommer få fortsätta "hoppa runt" och agera backup. Dock är Jallow spännande i sig och det skadar ju inte så sett men nog hade jag hellre tagit en mittback av klass eller en forward.

En mittback in vore fint, det kittlar givetvis lite med Ragge tillbaka nu när kontraktet i Ryssland är brutet men han går väl till FuCK istället...
Sedan är det ju det där med en forward...

Vad ryktas egentligen in av klass? Det är ju inte direkt så att ni riskerar att gå i kk om ni plockar in någon riktigt bra ersättare till Paulinho.

Tänker att Jallow går in som VB när vi sålt VW vilket vi lär göra under 2020. Så Holm kan nog landa på högerbacken i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in