2020-12-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Adam har sedan han blev back för några år sedan hela tiden spelat vänsterback.

Jo det vet jag, men är det hans naturliga position? Det blir nog högerback med Hareide i Rosenborg, dom har ju köpt Augustinsson också.
Citera
2020-12-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär nog ske en del i truppen inför kommande säsong.

Jag tror nog man försöker förlänga med Calisir och Bjärsa. Wikström fick förvisso hoppa in på slutet mot Sirius men verkar ju rätt långt från truppen ens normalt sett. Bjärsa, Calisir, Da Graca och Wikström är en okej fyrling där bak i mitten. Inte heller orimligt om att man lånar ut Wikström under iaf våren beroende på vad som sker med övriga och har Erling och Jakob som backup där.

En forward vore ju välkommet, det var ju det jag gapat om redan innan denna fasansfulla säsong startade. Det var det viktigaste att få in och hade vi fått det hade läget varit ett helt annat tabellmässigt. En hel och frisk Söder i all ära men det sker ju knappast över längre perioder så någon måste in där.
Folk skriker om att Berg kommer till sommaren men det har man ju hört sedan Gud la av...

Mitten är ju rätt full, det enda där vore ju om Gurra kom hem det tackar man inte nej till. Sedan lär ju Affane lämna om någon vill ha honom...

Det är förvisso inget stort men det är ju inte orimligt att tro att vi lånar ut Amos och tar upp Benediktsson som reserv bakom givne Giannis.

Tycker nog det är dags att tacka Calisir för hans tjänster, Erlingmark finns ju som reserv och han har varit riktigt stabil som mittback, däremot har JJ inte varit godkänd som mittback i det stora hela, han har väl gjort typ 2 bra matcher där, cupfinalen mot MFF och första mötet mot Häcken, i övrigt har det sett rätt dåligt ut för hans del på mittbacken.

En forward hade varit nice.

Det finns ingen plats för Gurra om vi inte säljer Hasse nu i vinter. Wernbloom, JJ, Hasse och Erlingmark måste vara tillräckligt för 2 positioner.
Citera
2020-12-08, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo det vet jag, men är det hans naturliga position? Det blir nog högerback med Hareide i Rosenborg, dom har ju köpt Augustinsson också.

Naturlig och naturlig. Egentligen är han defensiv mittfältare. Men han har bara spelat vänsterback senaste åren så det är nog mer naturligt för honom än högerback även om han råkar vara högerfotad. Precis som hos brorsan så har det knappast varit hans precisa inlägg som varit hans styrka om man beskriver det lite snällt.
Citera
2020-12-08, 12:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Thern till dif är ju den mest logiska värvningen någonsin. Dels för att gårdare fullständigt älskar att fylla klubben med gamla gnagare och dessutom för att Thern verkar ha som livsmål att avverka så många allsvenska klubbar i sin karriär som möjligt.
Heif, Malmö, Peking, aik. Blir det även dif måste han väl slå något rekord i allsvenska klubbar på åtminstone 2000-talet?
Finns väl någon/några till. Pär Ericsson tänker jag närmast på. GAIS, IFK Göteborg, Mjällby, Kalmar, Örebro, Jönköping S..6st
Citera
2020-12-08, 17:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Tibbling har det tufft i Holland i det där sopgänget Emmen. Ta hem honom nu. Om han inte går till DIF nu så kan det vara. Han valde Bröndby före DIF senast. Inte så populärt. Dags att vända hem nu.

Tibbling i en Stefan Rehn-roll på mittfältet vore fint.
Citera
2020-12-08, 17:58
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Darijan, Jeppe, Aimar, Khalili och Hudu räcker mer än väl. Vi behöver inte en ny DM.

Vi måste dumpa Fällman, kalla tillbaka Hjalmar, plocka in Björn, en forward och Nahir Besara!
Är inte Fällman väldigt uppskattad i era led? Vilken MB håller du högst/lägst hos er?

Citat:
Thern till dif är ju den mest logiska värvningen någonsin. Dels för att gårdare fullständigt älskar att fylla klubben med gamla gnagare och dessutom för att Thern verkar ha som livsmål att avverka så många allsvenska klubbar i sin karriär som möjligt.
Heif, Malmö, Peking, aik. Blir det även dif måste han väl slå något rekord i allsvenska klubbar på åtminstone 2000-talet?
Lite kul ändå att du fortsätter blunda för ex-spelare i en antagonist i din egna förening.
Citera
2020-12-08, 18:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Är inte Fällman väldigt uppskattad i era led? Vilken MB håller du högst/lägst hos er?
Han har fina ledaregenskaper, stod upp och försvarade Aimar Sher när det var råkurr mot MFF tex

Men själva spelet lämnar ju i övrigt att önska. Och enkom personlighet räcker tyvärr inte riktigt
Citera
2020-12-08, 19:03
Medlem
Citat:

Lite kul ändå att du fortsätter blunda för ex-spelare i en antagonist i din egna förening.
Jag blundar inte över att Tim spelat hos er. Men det går verkligen inte att jämföra oss med er där. Utan att överdriva plockar ni ju in nya ex-gnagare typ varje säsong? Och ni verkar inte ens störa er över det?

Jag stör mig mycket på att vi är konstant usla på besitta Stockholmare i truppen. Men om alternativet hade varit att ha Stockholmare som kommer från 1891 föredrar jag lantisar från Värmland och Småland.
Citera
2020-12-08, 19:37
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Jag blundar inte över att Tim spelat hos er. Men det går verkligen inte att jämföra oss med er där. Utan att överdriva plockar ni ju in nya ex-gnagare typ varje säsong? Och ni verkar inte ens störa er över det?

Jag stör mig mycket på att vi är konstant usla på besitta Stockholmare i truppen. Men om alternativet hade varit att ha Stockholmare som kommer från 1891 föredrar jag lantisar från Värmland och Småland.
Vad är det inte som går att jämföra? Listan kan göras lång oavsett om det handlar om oss, er eller gnaget på spelare som varit i en antagonist. Blir bara komiskt när gnagare eller bajare viftar med pekpinnen.
Citera
2020-12-08, 19:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Han är uppskattad hos de som ”gillar en krigare” men blundar för hans fotbollsmässiga brister. Eller blundar - saknar öga. Långsam, felpositionerad och sämst passningsfot. Fenger har varit sisådär men är vår överlägset bästa back. Magyar verkar må psykiskt dåligt igen. Inte så illa som det var 2017 när han var hackkyckling och läste i princip alla Bajenrelaterade inlägg. Men han är riktigt träig igen.
Citera
2020-12-08, 20:18
Medlem
Citat:
Vad är det inte som går att jämföra? Listan kan göras lång oavsett om det handlar om oss, er eller gnaget på spelare som varit i en antagonist. Blir bara komiskt när gnagare eller bajare viftar med pekpinnen.
Det som inte går att jämföra är att ni verkar aktivt leta efter spelare som spelat hos antagonisterna medan vi inte gör det.

Antingen är det en slump att ni värvar så oerhört många med förflutet i aik eller Bajen eller så går tankegångarna något i stilen att det kan vara nyttigt med spelare och ledare som har erfarenhet av Stockholmsfotbollen.
Citera
2020-12-08, 22:23
Medlem
Fällman var väl en av de som förlängde i samband med att spelarna i Bajen gick ner i lön?

Edit:

https://www.expressen.se/sport/hammarbys-hemliga-deal-med-spelartruppen/

Spelarna fick erbjudande

Samtidigt så fick spelarna då ett erbjudande att om de sänkte lönen så skulle deras kontrakt förlängas med sex månader. Ett erbjudande som bland annat David Fällman nappade på.

- Ja, det ingick när vi sänkte lönerna, säger han.

Ditt kontrakt gick ut vid årsskiftet men går nu alltså ut nästa sommar?

- Ja.

Känns det bra?

- Ja, det känns skönt så klart.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-12-08 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in