2020-12-09, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det som inte går att jämföra är att ni verkar aktivt leta efter spelare som spelat hos antagonisterna medan vi inte gör det.

Antingen är det en slump att ni värvar så oerhört många med förflutet i aik eller Bajen eller så går tankegångarna något i stilen att det kan vara nyttigt med spelare och ledare som har erfarenhet av Stockholmsfotbollen.
Bosse har det som filter när han scoutar på transfermarkt eller vad de använder. "Tidigare klubb: aik."

Det dök upp en video på Twitter under gårdagen... Elias Andersson verkar vara en djurgårdare, så den värvningen ska nog gå i lås rätt snart
Citera
2020-12-09, 07:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker nog det är dags att tacka Calisir för hans tjänster, Erlingmark finns ju som reserv och han har varit riktigt stabil som mittback, däremot har JJ inte varit godkänd som mittback i det stora hela, han har väl gjort typ 2 bra matcher där, cupfinalen mot MFF och första mötet mot Häcken, i övrigt har det sett rätt dåligt ut för hans del på mittbacken.

En forward hade varit nice.

Det finns ingen plats för Gurra om vi inte säljer Hasse nu i vinter. Wernbloom, JJ, Hasse och Erlingmark måste vara tillräckligt för 2 positioner.

Nej, JJ får vara sista alternativet som mittback utan tvekan. Det finns dock där som ett rejält krisalternativ.
Erling kan gå som mittback ja, det gör även att det är en plats mindre på mitten och det är där Gurra kommer in. Speciellt när det är extremt troligt att vi säljer Hasse i vinter eller iaf till sommaren.

Forward måste ju dock vara prio ett och då snackar vi inte om nån som gjort det bra i superettan (Lex Sargon och Kouako) utan någon som bevisligen håller på allsvensk nivå.
Citera
2020-12-09, 08:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fällman var väl en av de som förlängde i samband med att spelarna i Bajen gick ner i lön?

Edit:

https://www.expressen.se/sport/hammarbys-hemliga-deal-med-spelartruppen/

Spelarna fick erbjudande

Samtidigt så fick spelarna då ett erbjudande att om de sänkte lönen så skulle deras kontrakt förlängas med sex månader. Ett erbjudande som bland annat David Fällman nappade på.

- Ja, det ingick när vi sänkte lönerna, säger han.

Ditt kontrakt gick ut vid årsskiftet men går nu alltså ut nästa sommar?

- Ja.

Känns det bra?

- Ja, det känns skönt så klart.
Om Fällman 30+ blir kvar på bekostnad av Hjalmar känns det förjävligt. Magyar, Fenger och Ekdal känns som en habil backlinje att påbörja nästa säsong med, med Aziz som fjärdeval. Ska vi hålla oss till truppstrategin är det självmord och idioti att förlänga (ytterligare) med en spelare som passerat zenit och är 30+. Jag hoppas att Fällman avyttras nu eller i sommar.
Citera
2020-12-09, 10:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Utomlands eller Djurgården tror jag. Känns som en typisk DIF-värvning. Såvida han klarar av pressen att lira under Kim & Tolle. Kan säkerligen bli mkt mkt bra. Tror inte han passar in i vårt spel annars hade han varit mer än välkommen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LnoWzR/avslojar-aiesh-pa-vag-att-lamna-ifk-goteborg
Citera
2020-12-09, 10:35
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Utomlands eller Djurgården tror jag. Känns som en typisk DIF-värvning. Såvida han klarar av pressen att lira under Kim & Tolle. Kan säkerligen bli mkt mkt bra. Tror inte han passar in i vårt spel annars hade han varit mer än välkommen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LnoWzR/avslojar-aiesh-pa-vag-att-lamna-ifk-goteborg
IFK släpper nog inte honom helt gratis. Vet att Alm var intresserade av honom när han gick till blåvit.
Citera
2020-12-09, 11:30
Medlem
Citat:

Roland får visa att han är en kompetent tränare i det här fallet, se spetskvalitéerna han har, utveckla spelaren så att svagheterna inte påverkar prestationen för mycket och få honom att fungera i sättet Rolle vill spela. Det är en tränares lott, en del av arbetet(om man inte har en organisation som typ ett PL lag, där det är coacherna som har det jobbet).

Dvs ungefär det Potter lyckades med.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-12-09 kl. 11:38.
Citera
2020-12-09, 12:22
Medlem
Citat:

Aiesh är riktigt vidrig, vill inte ha honom i Bajen. Nästan lika lite som jag ville ha Paulinho hit.
Citera
2020-12-09, 12:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Du vill alltså ha någon som inte platsar i Blåvitt? Han har inget att göra i ett lag som vill höra till toppen. Inställningen verkar ju inte finnas där. Press verkar han inte fixa alls. Då hade han knytit näven i Blåvitt.
Citera
2020-12-09, 13:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du vill alltså ha någon som inte platsar i Blåvitt? Han har inget att göra i ett lag som vill höra till toppen. Inställningen verkar ju inte finnas där. Press verkar han inte fixa alls. Då hade han knytit näven i Blåvitt.
Finns ju fler faktorer än ”han är kass” som gör att det inte fungerade i Blåvitt. Han bevisade mer än väl vad han gick för i Östersund.
Citera
2020-12-09, 13:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Aiesh är riktigt vidrig, vill inte ha honom i Bajen. Nästan lika lite som jag ville ha Paulinho hit.
Han är vidrig till den dag att han blir Bajare. Med det sagt kommer han aldrig komma, inte den typ av ytter Billborn vill ha, tror jag. Däremot seglar han upp som ett hatobjekt i derbyn redan innan han sajnat för Djurgården. Ser framför mig hur han gestikulerar mot fansen och kastar sig, filmar...
Citera
2020-12-09, 14:29
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han var en gris stora delar av tiden i Östersund också. Bråkade, slogs, blev utlånad, bråkade och slogs ännu mer. Jag är till exempel rätt säker på att Curtis Edwards gärna slipper att ha Aiesh i sitt lag igen.

Graham Potter hade dock ett jävla tålamod med Aiesh och fick till slut utväxling i stora lass. Det är mycket prat om att Aiesh skulle vara så bra en mot en. När han är fulltränad och motiverad är han också arbetsvillig och ettrig som tusan. Det tror jag inte att de blåvita fansen sett speciellt mycket av. Det syntes inte i ÖFK heller efter att Potter flyttat.

Tror nog visst att han skulle kunna fungera i ett topplag, men det behöver i så fall vara rätt situation. Han är väldigt krävande mot tränare och omgivning.
Citera
2020-12-09, 15:20
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Han var en gris stora delar av tiden i Östersund också. Bråkade, slogs, blev utlånad, bråkade och slogs ännu mer. Jag är till exempel rätt säker på att Curtis Edwards gärna slipper att ha Aiesh i sitt lag igen.

Graham Potter hade dock ett jävla tålamod med Aiesh och fick till slut utväxling i stora lass. Det är mycket prat om att Aiesh skulle vara så bra en mot en. När han är fulltränad och motiverad är han också arbetsvillig och ettrig som tusan. Det tror jag inte att de blåvita fansen sett speciellt mycket av. Det syntes inte i ÖFK heller efter att Potter flyttat.

Tror nog visst att han skulle kunna fungera i ett topplag, men det behöver i så fall vara rätt situation. Han är väldigt krävande mot tränare och omgivning.

Han fungerar förmodligen i ett lag som har framgång. Alltså om laget går bra så går Aiesh bra.
När vi gick bra Cupen så var han bra. Slet som ett djur mot Hammarby tillexempel för att sen nån månad senare bara fortsätta att dribbla på kanten utan att få nåt direkt uträttat.

Hoppas han och Rolle kan prata lösa det hela men har han sagt att han vill lämna så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in