2020-10-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En hel del men allting måste gå igenom styrelsen. Så ifall det finns ett bud och de säger sälj så är det bara att sälja.
Har han inget mandat att fatta beslut själv???!!!

Inte ens inom given budget.
Citera
2020-10-31, 03:03
Medlem
Hur mycket kommer Isak Bergmann Johanneson gå för? Jag tycker det luktar nytt rekord med tanke på att Norrköping är bra på att sälja dyrt. Eftersom Almqvist gick för 37 miljoner eller vad det var så känns det som att Bergmann kan slå 100 miljoner.
Citera
2020-10-31, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hur mycket kommer Isak Bergmann Johanneson gå för? Jag tycker det luktar nytt rekord med tanke på att Norrköping är bra på att sälja dyrt. Eftersom Almqvist gick för 37 miljoner eller vad det var så känns det som att Bergmann kan slå 100 miljoner.

Jag tror han skulle behöva avsluta säsongen riktigt starkt med några fler mål och/eller assist för att hoppa upp det där sista steget. Han har redan gjort en riktigt stark säsong, varit ordinarie i stort sett i varje match och har följts av flera storlag under säsongen. Redan nu skulle han kunna säljas för en hög siffra men med en stark avslutning skulle det kunna dra igång ett ”krig” mellan de köpande klubbarna. Något jag tror behövs för att komma upp över 100 miljoner.

Pekings högsta försäljningar hittills ligger runt 40 miljoner. Det är något jag tror spelar in en hel del i hur hög siffran kan bli. Hade vi tidigare sålt någon annan spelare för säg 80 miljoner så tror jag prislappen redan varit över 100 miljoner.
Citera
2020-10-31, 08:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
17 år, ordinarie, fotbollsproffs till pappa. Det enda negativa för en köpande klubb är att han inte har någon internationell erfarenhet, men jag vet inte hur mycket fokus man lägger på det.
Citera
2020-10-31, 09:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
17 år, ordinarie, fotbollsproffs till pappa. Det enda negativa för en köpande klubb är att han inte har någon internationell erfarenhet, men jag vet inte hur mycket fokus man lägger på det.

Jag tror nog att man lägger mest fokus på att han spelar i ett lag som spelar på konstgräs. Visst är det också så att han har imponerat mer på hemmaplan. Scoutande klubbar vill nog se honom på gräs också.

Tror Norrköping ska försöka hålla i honom till nästa sommar.
Citera
2020-10-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror nog att man lägger mest fokus på att han spelar i ett lag som spelar på konstgräs. Visst är det också så att han har imponerat mer på hemmaplan. Scoutande klubbar vill nog se honom på gräs också.

Tror Norrköping ska försöka hålla i honom till nästa sommar.

Det där är jag tveksam till. Isak har varit i princip lika bra på naturgräs som konstgräs. Vi har även sålt flera andra spelare för höga summor ”trots att vi spelar på konstgräs”.
Citera
2020-10-31, 10:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det där är jag tveksam till. Isak har varit i princip lika bra på naturgräs som konstgräs. Vi har även sålt flera andra spelare för höga summor ”trots att vi spelar på konstgräs”.

Ja, men inte för de summorna som nämns nu. Klart att klubbarna som nämns har koll på plast vs gräs.
Citera
2020-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, men inte för de summorna som nämns nu. Klart att klubbarna som nämns har koll på plast vs gräs.

Sant, men det är också en spelare som är på en helt annan nivå.
Citera
2020-10-31, 11:51
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Han ser ju ut som ett bergstroll också riktiga MMA öron. På det sättet så påminer det en del om Rasmus Elm. Jag tror heller inte han säljs i vinter tidigast nästa sommar.
Citera
2020-10-31, 11:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Stämmer expressens uppgifter att Chelsea bjuder 83 miljoner för Anel så är det ju inget att snacka om, bara att sälja. Detsamma gäller så klart om Saudi erbjuder 30-40 miljoner för AC men där är jag mer osäker på hur klubben tänker agera. Verkar vilja ha kvar vår kapten till varje pris.

Enligt expressen gick AC miste om 25 mille per år i lön över 3 år pga MFF tacka nej.
Citera
2020-11-01, 00:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Enligt expressen gick AC miste om 25 mille per år i lön över 3 år pga MFF tacka nej.
Jo jag läste det också. Imponerande att hålla sig professionell efter ett sånt ekonomiskt bakslag.
Citera
2020-11-01, 08:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jo jag läste det också. Imponerande att hålla sig professionell efter ett sånt ekonomiskt bakslag.

Lägger saudierna 50 mille så tror jag att MFF ger med sig. De har kanske inte fått med en vidareförsäjningsklausul eller något sådant som gör att de inte släpper honom. För sådana pengar kan de handla på översta hyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in