Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Sanningen är att BK Häcken får i stort sett alla unga talanger som är boende på Hisingen, därtill finns det även de som bor på fastlandet och inte vill till te.x Blåvitt då Blåvitt historiskt har sett som en rasse-klubb bland ungdomar. Trist, men sant.
Jag är själv inte riktigt klok på alla skandinaver som Blåvitt alltid har satsat på, istället för en spetspelare som te.x Afonso Alves, Ivan Obolo, till och med Tokelo Rantie.
Häcken har en mycket större ungdomsverksamhet, kommer inte ihåg exakta antalet, men jag har för mig att det är ett par 1000 fler än oss(Blåvitt). Med det sagt så finns det rätt många med utländskt påbrå i våra akademilag nu dock. En av de bästa hisingsgrabbarna valde oss för något år sedan också, Danilo Glusica, född 2005, han spelade första halvan av året med P16 men är i U17 nu.
Edit:
Publicerad 1 år sedan den jul 25, 2019
Av Rudy Alvarado
[...]
Danilo gjorde mycket bra ifrån sig under Gothia Cup av det lilla som jag hann se. Han har väldigt fina kvalitéer och är en spelare utöver det vanliga enligt mig. Får du möjligheten att se honom spela så gör det.
Danilo kommer att tillhöra IFK Göteborgs U14- och U16-lag. Grattis Blåvitt till en riktigt bra spelare.