2020-10-03, 00:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fast så bråttom kan väl inte Dinamo ha? De får behålla Gvardiol hela säsongen.

Missat att han är tillbakalånad. Bråttom hade dem i alla fall. Ryktet dök upp från ingenstans - plötsligt skrev kroatisk media att Lauritsen varit på läkarundersökning. Väldigt svårt att tänka mig att Peking inte skulle jobba på att få in Fjóluson om intresset från Dinamo hade varit tydligt tidigare.
Citera
2020-10-03, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmars vice kapten Fidan Aliti lånas ut TILL Zurich, som får en option på att ta över kontrfrån april nästa år. Spekuleras i att han har någon sjuk familjemedlem som gör att han vill vistas hemma i Schweiz istället för i Sverige.

Känns lite som att ni ger upp den allsvenska platsen. Men visst jag kan köpa att man löser det på detta sätt ifall det är en sjuk familjemedlem involverad.
Citera
2020-10-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mets verkar lämna för Saudi..

Efter säsongen hade jag inte brytt mig men nu känns timingen långtifrån optimal i och med läget vi är i.

Var urusel tills alldeles nyligen vilket man kan säga om majoriteten av våra spelare i år.

Per Karlsson och Sotte får anses va tokgivna nu.
Jag tycker det är en bra försäljning, sportbladet säger 4 mkr och vi köpte för 3. Vi lär inte få mer i vinter eller nästa sommar, eftersom kontraktet går ut.

Just nu känner jag mig rätt trygg med att få ihop en fyrback med Sotte, Pertan, Panos, Michel, Tihi, Lindkvist, Lundström, Kahl, Lustig.

Edit: klubben heter tydligen Ettifaq, det gillar man ju
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-10-03 kl. 12:45.
Citera
2020-10-04, 12:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Rodic på väg att bli utlånad till någon norsk klubb enligt Disco. Tack för den här tiden. För dyr för att sitta på bänken.
Citera
2020-10-04, 14:15
Medlem
Häcken säljer Imam Jagne för 15 miljoner. Köpare Evertons U23-lag. Minst sagt bra betalt för en spelare som inte ens platsar i Häckens startelva.

https://www.fotbollskanalen.se/engla...i-uppfyllelse/
Citera
2020-10-04, 14:37
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Häcken säljer Imam Jagne för 15 miljoner. Köpare Evertons U23-lag. Minst sagt bra betalt för en spelare som inte ens platsar i Häckens startelva.

Trist att han gick så tidigt men det är så som affärsupplägget ser ut för närvarande i Häcken.
Från en intervju men Alm i dagens GP:
Ska vi ha en ekonomi för framtiden i BK Häcken måste vi hämta spelare från Slätta Damm, U17 och U19.
Det är de vi kan sälja, det är de vi kan göra pengar på.
Citera
2020-10-04, 14:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder

Utan Corona och Med Gothia cup hade kanske denna försäljningen inte skett nu kom den nästan som en skänk från ovan. Bara tacka och ta emot.
Citera
2020-10-04, 15:06
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Trist att han gick så tidigt men det är så som affärsupplägget ser ut för närvarande i Häcken.
Från en intervju men Alm i dagens GP:
Ska vi ha en ekonomi för framtiden i BK Häcken måste vi hämta spelare från Slätta Damm, U17 och U19.
Det är de vi kan sälja, det är de vi kan göra pengar på.

Sanningen är att BK Häcken får i stort sett alla unga talanger som är boende på Hisingen, därtill finns det även de som bor på fastlandet och inte vill till te.x Blåvitt då Blåvitt historiskt har sett som en rasse-klubb bland ungdomar. Trist, men sant.

Jag är själv inte riktigt klok på alla skandinaver som Blåvitt alltid har satsat på, istället för en spetspelare som te.x Afonso Alves, Ivan Obolo, till och med Tokelo Rantie.
Citera
2020-10-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Sanningen är att BK Häcken får i stort sett alla unga talanger som är boende på Hisingen, därtill finns det även de som bor på fastlandet och inte vill till te.x Blåvitt då Blåvitt historiskt har sett som en rasse-klubb bland ungdomar. Trist, men sant.

Jag är själv inte riktigt klok på alla skandinaver som Blåvitt alltid har satsat på, istället för en spetspelare som te.x Afonso Alves, Ivan Obolo, till och med Tokelo Rantie.

Häcken har en mycket större ungdomsverksamhet, kommer inte ihåg exakta antalet, men jag har för mig att det är ett par 1000 fler än oss(Blåvitt). Med det sagt så finns det rätt många med utländskt påbrå i våra akademilag nu dock. En av de bästa hisingsgrabbarna valde oss för något år sedan också, Danilo Glusica, född 2005, han spelade första halvan av året med P16 men är i U17 nu.

Edit:

Publicerad 1 år sedan den jul 25, 2019
Av Rudy Alvarado

[...]

Danilo gjorde mycket bra ifrån sig under Gothia Cup av det lilla som jag hann se. Han har väldigt fina kvalitéer och är en spelare utöver det vanliga enligt mig. Får du möjligheten att se honom spela så gör det.

Danilo kommer att tillhöra IFK Göteborgs U14- och U16-lag. Grattis Blåvitt till en riktigt bra spelare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-10-04 kl. 21:18.
Citera
2020-10-05, 19:10
Medlem
feldgraus avatar
Det här är en sillytråd. Inte en tråd om integration & invandring eller vad man tycker att ens klubb ska ha för hudfärg eller etnisk bakgrund på spelarna. Inlägg raderade. /Moderator

/feldgrau
Citera
2020-10-05, 21:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Bye bye Tankovic. https://www.expressen.se/sport/fotbo...nar-han-bajen/

Inte oväntat. Han har haft sina upp å ner denna säsong men i grund och botten har han sett ganska omotiverad ut så tror denna flytt kommer göra honom gott.
Citera
2020-10-06, 01:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bye bye Tankovic. https://www.expressen.se/sport/fotbo...nar-han-bajen/

Inte oväntat. Han har haft sina upp å ner denna säsong men i grund och botten har han sett ganska omotiverad ut så tror denna flytt kommer göra honom gott.

Har inga större problem att se Tankovic ligga och jäsa någonstans på en grekisk strand. Om han lyckas på planen låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in