2020-06-04, 10:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hehe, ja så kan man också se det.

Jag menar inte att en sådan som Prica ska vara i startelvan men lika lite som liknande spelare i andra lag måste starta, men istället för att likt vi gjorde när plockade in Sköld som typ 5e forward kan man ha en ung spelare där istället. Vi snackar enstaka starter i diverse cupmatcher, några längre inhopp etc under en säsong samt då klassiska minuter här och där.
Det är lite så jag ser på vår nuvarande mittbackssits också. Säg att vi plockar in norrmannen då har vi tre mittbackar i KDG, Calisir och norrmannen, bakom dessa finns då Wikström och även Tolinsson. Helt rätt i min bok, sedan har ju faktiskt inte KDG ens två hela säsonger som ordinarie i rygg.....

I och med fem byten så finns det ju en unik möjlighet att låta de yngre spelarna få speltid. Prica och Mujanic skulle kunna få extra speltid i år med ca 3-5 timmar motsvarande 2-5 hela matcher och kanske mer.
Absolut något att kämpa för.
Citera
2020-06-04, 15:41
Medlem
50 millar rakt upp på bordet för en 30-årig mittback och sen dessutom få behålla honom resten av säsongen?

Bosse-bilhandlare, du är ett jävla geni.
Citera
2020-06-04, 16:34
Medlem
Citat:
Har någon sett norrmannen spela och kan ge en vettig bedömning?
Har inte sett han spela, men han fick sparken av Molde för att han tog pengar ur lagets böteskassa till sitt spelberoende.
Citera
2020-06-04, 17:17
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
50 millar rakt upp på bordet för en 30-årig mittback och sen dessutom få behålla honom resten av säsongen?

Vore riktigt sjukt. Men jag vågar inte tro på det ännu, låter ju faktiskt för bra för att vara sant.

Marcus Danielson, Jacob Une-Larsson och en skadefri Erik Berg. Det vore något!
Citera
2020-06-04, 17:46
Medlem
Marcus Danielson är med på Djurgårdens lagfoto inför årets säsong.
Citera
2020-06-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden

Han ser inte bara ut som Zorc, han gör business som Zorc med!
Citera
2020-06-05, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Har inte sett han spela, men han fick sparken av Molde för att han tog pengar ur lagets böteskassa till sitt spelberoende.

Det läste jag med, han ville även stanna i Norge först och främst.
Spelberoende hade vi med Gerzic med.
Förövrigt lite udda att det är ens böteskassa med cash uppenbarligen, är norska fotbollsspelare såna som bär runt cash således.

En mittback bör ju komma in nu, frågan är hur bra denne snubbe är nu?

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Marcus Danielson är med på Djurgårdens lagfoto inför årets säsong.

När togs det fotot då? Han stack ju rätt sent så om man tog det innan säsongen skulle dra igång för att ha det redan i mars typ är det ju inte konstigt att han är med men om det är nytaget är det en annan sak.
Citera
2020-06-05, 09:42
Medlem
Fan om Wernersson skulle gå förlorad, han har blivit en väldigt stabil spelare som aldrig missar en match, underskattad, också lite som Haitam som hade lite att jobba på men som utvecklades på ett väldigt bra sätt.

Norrmannen hade nog sportsligt varit en ganska bra lösning, skulle det bli han får man väl bara hopppas på att hans beroendeproblematik inte ställer till det.
Citera
2020-06-05, 10:11
Medlem
Citat:
Det läste jag med, han ville även stanna i Norge först och främst.
Spelberoende hade vi med Gerzic med.
Förövrigt lite udda att det är ens böteskassa med cash uppenbarligen, är norska fotbollsspelare såna som bär runt cash således.

En mittback bör ju komma in nu, frågan är hur bra denne snubbe är nu?

När togs det fotot då? Han stack ju rätt sent så om man tog det innan säsongen skulle dra igång för att ha det redan i mars typ är det ju inte konstigt att han är med men om det är nytaget är det en annan sak.
Han verkar ha varit ansvarig för pengarna så det var säkert ett digitalt rån

Vet inte, och nu säger Disco att de varit och sökt visum till Kina. De kanske tog två lagfoton, ett med och ett utan Danielson?
Citera
2020-06-05, 10:25
Det blir Kinesiska ligan för Danielsson, om den nu inte ställs in.

Har sämre koll på Wernersson och Berg, vad sätter ni för % på att dom ansluter till årets allsvenska?
Citera
2020-06-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fan om Wernersson skulle gå förlorad, han har blivit en väldigt stabil spelare som aldrig missar en match, underskattad, också lite som Haitam som hade lite att jobba på men som utvecklades på ett väldigt bra sätt.

Norrmannen hade nog sportsligt varit en ganska bra lösning, skulle det bli han får man väl bara hopppas på att hans beroendeproblematik inte ställer till det.

Wernersson är ju en riktigt sunkig vänsterback, han har inga offensiva kvaliteter alls, kommer sällan runt och kan slå inlägg utan spelar alltid bollen bakåt i planen när han är i offensivtläge. Nää riktigt usel är han, ta budet från Belgien för fan!
Citera
2020-06-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det blir Kinesiska ligan för Danielsson, om den nu inte ställs in.

Har sämre koll på Wernersson och Berg, vad sätter ni för % på att dom ansluter till årets allsvenska?

Om du menar Wendt... så har han skrivit på nytt kontrakt med Borussia Mönchengladbach.

Men det fanns väl inga förhoppningar om att han skulle ansluta till AS? Det hade varit en megaöverraskning för det är inte något jag förväntat mig iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Wernersson är ju en riktigt sunkig vänsterback, han har inga offensiva kvaliteter alls, kommer sällan runt och kan slå inlägg utan spelar alltid bollen bakåt i planen när han är i offensivtläge. Nää riktigt usel är han, ta budet från Belgien för fan!

Tänk vad olika åsikter man kan ha, hans samspel med Giorgi är kanon och jag tycker det är ganska naturligt att han är en ytterback från AS som utländska klubbar har koll på och som det ryktats om i något år nu, samtidigt hoppas jag såklart att han blir kvar för han är som sagt väldigt stabil och underskattad.

Angående hans offensiva kvalitéer så ledde hans obefintliga kvalitéer till 5-6 assist förra året, den som man framförallt kommer ihåg är såklart inlägget till Söder i slutminuten mot BK Häcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in