• 1
  • 2
2002-03-05, 21:21
Medlem
För ett tag sen så sen skrev jag något i stil med "fan va gött om lunar skullew bli hackad..." och avnågon anledning så började folk babla upp status. Som "...." ( hoppas det är rätt antal punkter ) sade så går det att "fuska" till sig mer status ( så man kan uppdatera statusen 24 gånger per dyng istället för en ). Att komma på hur man gör är hur lätt som hälst, ifs så kanske för er omogna fjortisar så kan det vara lite svårt.

Ehm...jissar på att din tid är dyrbar så..

Jag har listat ut hur man gör...

Allt man gör på lunar registreras...

LunarCrew ser vad du gör....

LunarCrew rövknullar ditt Lunarkonto ( eller så tar dom bort det, eller ger fett med minus i status )

Jag kommer inte nämna hur man gör ( ber om ursäk om mitt tjatande på "...." om at han skulle berätta hur man gör... )

Men förhelvete jag kommer inte berätta hur man gör...

Fjortis.....

*[-ChaoSMasteR-] klappar LoomChild på magen*
Citera
2002-03-05, 21:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Angående Lunarstatusen

yeah rigtht... du vet ingenting, jag kan göra ett inlägg där jag förklarar hur man hackar microsoft utan att nämna något om hur man gör det...
Citera
2002-03-05, 21:40
Medlem
Angående Lunarstatusen

Vist gör du ett sådant inlägg.
Menar hur svårt är det att lista ut hur man kan uppdatera statusen massa 24 gånger per dyng...

ifs så fjortisar som du kan väll inget....
Citera
2002-03-05, 22:46
Medlem
Angående Lunarstatusen

Alla vanliga dödliga (gamers ;)) är likadana, dom vill ha en HOWTO på allt.
Visst kan det vara bra med en guide ibland men om man använder det i rätt syfte. (För att lära sig och försöka förstå vad som menas med det som står och inte bara följa punkterna.)

Ett exempel.
Kalle är en nyfiken person som vill fiffla sig runt skolans säkerhet.
Han sitter på skolan och utforskar deras datorsystem hela dagarna, till slut hittar han ett säkerhetshål.
Dom andra i skolan vill också veta hur man gör.
Dom tjatar på Kalle hela tiden och till slut berättar Kalle hur man gör, när dom får reda på det så säger dom "Äsch, var det så simpelt, j*vla lamer".
Efter ett tag så täpper administratören igen hålet och alla blir paffa (För att dom vet inte ens hur det fungerade från börja) utom Kalle som snabbt hittar ett nytt hål.
Denna gången är Kalle tyst och talar inte om att han har funnit det. (Han får höra massa kommentarer om hur duktig han tror att han är och att han inte kan hitta ett till säkerhetshål.)
I mina ögon är kalle en hackare som vill utforska systemet för att det är skoj att lära sig hur det fungerar.
Dom andra har inte förståt vad som har hänt och kommer aldrig att göra det om dom inte slutar spela sina meningslösa dataspel
(Nintendo är det enda som gäller :P) och börjar ägna sig åt datorsäkerhet m.m.
Det är inte bara kunskapen som gör en hackare till en hackare utan också attityden. (Min personliga åsikt)

/....
(Based on a true story. ;))
Citera
2002-03-06, 00:18
Medlem
Angående Lunarstatusen

.... : vad är HOWTO ?

*[-ChaoSMasteR-] klappar .... och LoomChild på magen samtidigt =D*
Citera
2002-03-06, 00:42
Medlem
Angående Lunarstatusen

[-ChaoSMasteR-]:
Det är en guide som förklarar hur man ska göra. Vad jag menade var något i stil med Windows läroböcker, deras övningarna förklarar "exakt" vad man ska göra.(t.ex. tryck på start menyn och sedan på avsluta, då ska du få upp en ruta o.s.v.)
Följer man dom anvisningarna utan att försöka förstå vad som händer så lär man sig inget.

Exempel på en HOWTO:
<http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Kernel-HOWTO.html>

/....
Citera
2002-03-06, 07:12
Medlem
Angående Lunarstatusen

Vad [-ChaoSMasteR-] tycker om HOWTO :

fan va bull....
Vad är poängen....
Ehm....Dom borde skaffa sig ett liv
Erk....Det borde jag med....
Citera
2002-03-06, 16:32
Medlem
Angående Lunarstatusen

Angående skolan så är det faktiskt inte speciellt stor merit, dom där dumjävla adminsen tror dom skulle kunna stänga av mig från mailen, jävla så hjärndöda, tog 5 sek att ta sig in ändå.
Citera
2002-03-07, 12:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Angående Lunarstatusen

Jonte : Att sprida information är bra. Att säga exatk hur man gör är inte bra.

tex du säger till Kalle 17 på vad han ska tänka på och lite sådant när han ska hacka lunar, är sin sak....Men att du förklarar extat hur han ska göra så lär han sig inget på, och efter som han bra kna en sakt så är han ingen hacker...

*[-ChaoSMasteR-]need more J0L+*
Citera
2002-03-08, 19:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Angående Lunarstatusen

€ : lägg du ner istället...för jag the migty dollar kommer alltid ha mer makt än dig, din fesna euro....
Citera
2002-03-13, 21:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Angående Lunarstatusen

Fy fan va dessa forum ballar ur...
Det var bättre förr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera