• 9
  • 10
2020-01-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Putin hyllar Stalin som bytte ut den judiske utrikesministern Litvinienko till en ryss Molotov för att blidka Hitler
Polen har så sent som i början av 1990-talet hjälpt omkring 100.000 judar att lämna Sovjet, det var en hemlig operation.

Men åter till Putin, denna attack mot Polen beror på att EU nu i dagarna meddelat att just Ribbentrop-Molotov pakten var orsaken till II VK, vilket är ingen historisk nyhet men en markering mot rysk propaganda.
EU sanktioner har förlängts mot Ryssland, USA hotar företag som bygger Nordstream II med sanktioner samt att Lukashenka trilskas vad gäller Vitrysslands samgående med Ryssland.

Det är snart val i Ryssland och Putin behöver flytta den ryska hemmaopinionens fokus mot Polen, som är ett lämpligt hatobjekt, dessutom är det en förberedande attack... för Putin är bjuden till Israel den 27 januari... för att högtidlighålla 75 år sedan de sovjetiska soldater befriade fångarna i Auschwitz och där kan vi förvänta oss ännu vidrigare attacker ackompanjerade av Netanyahu som går till val om några månader och då är det bra att piska upp stämningen mot Polen.
Det finns en ännu en sak som förenar Netanyahu och Putin, nämligen de 2 miljoner ryska judar vars röster Netanyahu hoppas få.

Ett längre strategiskt mål för Putin är att försämra relationer mellan USA och Polen, genom att uppvigla den inflytelserika judiska lobbyn i USA som kräver att Polen betalar flera hundra miljarder dollar för förlorad judisk egendom i Polen så för de är sådana historiska "revelations" mumma. Dessa judiska advokater från New York vill ärva främmande judar- tillika polska medborgare. Polen har sedan 1950-talet ett avtal med USA att amerikanska judars anspråk på förlorad egendom i Polen ska tillgodoses av den amerikanska staten men då måste man uppvisa släktband...

Det vet dessa judiska banditer så de hoppas få pengar genom utpressning, de hoppas svartmåla Polen till den milda grad att det blir ohållbart för Polen och att Polen viker sig och betalar.
Därför vill man göra polacker till Hitlers medhjälpare för att kunna hävda att bödlar ska inte ärva sina offer.
Det passar även Tyskland som vill gärna dela med sig av ansvaret

Det fetstilta av mig

Så EU länderna försöker två sina händer? Så gulligt

Hört talas om Munchen överenskommelsen? Där började 2:a VK för där positionerade sig de inblandade västmakterna sig tillsammans med Hitler i en Icke angreppspakt i ett försök att bussa Hitler österut och vinna tid.

Polen hade väl dessutom inget emot att dela upp länder? De försökte väl till och med få sin del av kakan Tjeckoslovakien. Lite gulligt då att det blev Polen självt som blev uppdelat, eller?

Polen hade väl även skrivit avtal med Tyskland tror jag som någon skrev nedan för mitt citerade inlägg.
Senast redigerad av temptedmania 2020-01-12 kl. 13:06.
Citera
2020-01-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag har läst både pakten och den hemliga bilagan. Jag ser ingen solidaritet mellan Sovjet och Tyskland där. Båda sidor visste att Tyskland skulle angripa Sovjet och man förhandlade startpositioner inför det kommande kriget. Det finns ingen solidaritet.

Precis som de inblandade västmakterna gjorde i och med Munchenöverenskommelsen
Citera
2020-01-12, 21:10
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det fetstilta av mig

Så EU länderna försöker två sina händer? Så gulligt

Hört talas om Munchen överenskommelsen? Där började 2:a VK för där positionerade sig de inblandade västmakterna sig tillsammans med Hitler i en Icke angreppspakt i ett försök att bussa Hitler österut och vinna tid.

Polen hade väl dessutom inget emot att dela upp länder? De försökte väl till och med få sin del av kakan Tjeckoslovakien. Lite gulligt då att det blev Polen självt som blev uppdelat, eller?

Polen hade väl även skrivit avtal med Tyskland tror jag som någon skrev nedan för mitt citerade inlägg.

Polen återtog 1939 från Tjeckoslovakien det som de annekterat när Polen var indragen i dödsstrid med den röda armén 1920...
det här området beboddes av polacker, den här gränskonflikten var så infekterad att det var nära att Polen gått i krig med Tjeckoslovakien 1945
Senast redigerad av rex144 2020-01-12 kl. 21:16.
Citera
2020-02-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Problemet är ju hoten från Polen mot Tyskland att Tyskland skulle få krig oavsett om de ville eller inte.
Ett annat problem som är faktumet att polacker begick våldtäkter, rån och mord medmera mot den gamla befolkningen i de gamla tyska delarna som nu efter 1a världskriget blev polskt helt plötsligt.
Tjeckien har jag för mig var tyskt innan 1a vk och judarna styckade upp den och skapade Tjeckien.

Oaktat så gick Polen med i invation långt före Ryssland ens fick över en soldat till naziockuperade områden.
Citera
2020-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Inga frågor fast ja en liten kort fråga: Varför i helvetet förnekar Polska staten den uppenbara historiska fakta att Polen tillsammans med Hitler startade WW2

För att Polacker gillar smak av herrekuk.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in