Tunnelbanan förbi stationen Västra skogen i Solna kommun har stoppats ”på grund av beslut av polisen”, uppger SL.
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en man ha uttalat ett hot om att han har en bomb ombord på tåget.
Någon som vet mer ? Har passagerna fått lämna tåget ?
Senast redigerad av lolita-x 2019-12-29 kl. 20:55.
Anledning: Får inte länken att funka
Har inte polisen och folk i allmänhet förstått att folk som uttalar hot i förväg med högst sannolikhet inte kommer göra något av det? Själv skulle jag bli förbannad över att tåget kommer försenat och man inte kommer hem tidigare.
Garanterat. Men om det är så, så lär vi knappast få veta...
Överlever han så blir det väl gråt-ut repotage i Aftonhoran med en instämmande journalist som sitter och nickar och suckar med tårar i ögonen. Till slut faller skulden på SD och deras Hat™.
Det är blå linje mellan Solna strand o Fridhemsplan (Västra skogen).
Så man kan spekulera vilt i vad bombmålet skulle vara. Vid 20.30 en söndag så lär det knappast vara överfullt på T-banan.
Mall of Scandinavia ligger inte på den rutten. O vad jag förstår så är tåget på väg bort från city.
Det är blå linje mellan Solna strand o Fridhemsplan (Västra skogen).
Så man kan spekulera vilt i vad bombmålet skulle vara. Vid 20.30 en söndag så lär det knappast vara överfullt på T-banan.
Mall of Scandinavia ligger inte på den rutten. O vad jag förstår så är tåget på väg bort från city.
Många som tar klämdag innan Nyårsafton och Nyårsdagen? Kanske är ute på krogen och tar t-banan dit/hem?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!