2019-12-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vilka då menar du?

Jo men jobb som brandman, polis osv. Och då menar jag inte genom kvotering. Jag är inte för kvotering, eller sänkta krav. Men jag vet att det finns kvinnor som klarar av de jobben galant. Har en vän till mig som är brandman och hon har klarat det utan problem, utan sänkta krav. Nu är hon visserligen väldigt stark och tävlar inom bjj. Men det finns andra som hon som är starka som också klarar de jobben.
Citera
2019-12-29, 22:20
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Jo men jobb som brandman, polis osv. Och då menar jag inte genom kvotering. Jag är inte för kvotering, eller sänkta krav. Men jag vet att det finns kvinnor som klarar av de jobben galant. Har en vän till mig som är brandman och hon har klarat det utan problem, utan sänkta krav. Nu är hon visserligen väldigt stark och tävlar inom bjj. Men det finns andra som hon som är starka som också klarar de jobben.

Du tar ut undantag och försöker presentera dom som majoritet.
Citera
2019-12-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Du tar ut undantag och försöker presentera dom som majoritet.

Jag har inte sagt att det är majoritet. Jag vet att män generellt sett är fysiskt starkare än kvinnor. Det är biologi.

Men med det betyder det inte att endast män behövs till särskilda yrken. Finns det ens något yrke som endast män klarar av? Och då menar jag inte yrken inom sport som är separata beroende på kön. Utan vanliga yrken. Finns det något så får du gärna nämna det till mig.

En studie gjordes, eller snarare uppdaterades, om att kvinnor var presterade bättre som chefer än män.
Citera
2019-12-29, 22:24
Medlem
Citat:
Haha vilken idiot du är! Kvinnor klarar inte av de yrken du nämner. Tvärtom har man sänkt de fysiska kraven för att anpassa yrket till ett mer jämställt samhälle. Sen finns det såklart som du nämner, enstaka fall som kanske klarar av ett specifikt yrke som VILKEN_MAN_SOM_HELST klarar av, men det är som sagt grova undantag.
Citera
2019-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det är majoritet. Jag vet att män generellt sett är fysiskt starkare än kvinnor. Det är biologi.

Men med det betyder det inte att endast män behövs till särskilda yrken. Finns det ens något yrke som endast män klarar av? Och då menar jag inte yrken inom sport som är separata beroende på kön. Utan vanliga yrken. Finns det något så får du gärna nämna det till mig.

En studie gjordes, eller snarare uppdaterades, om att kvinnor var presterade bättre som chefer än män.
Polis, brandman, soldat. Inget av de yrkena, klarar 99% kvinnor av. Den lilla procent som klarar av det, har antagligen inget val än att ta anställning där, eftersom hon fått jobba så hårt för att nå dit.

Länka gärna studien förresten.
Citera
2019-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Haha vilken idiot du är! Kvinnor klarar inte av de yrken du nämner. Tvärtom har man sänkt de fysiska kraven för att anpassa yrket till ett mer jämställt samhälle. Sen finns det såklart som du nämner, enstaka fall som kanske klarar av ett specifikt yrke som VILKEN_MAN_SOM_HELST klarar av, men det är som sagt grova undantag.

Är jag idiot? Det finns ju, väldigt få, kvinnor som har klarat samma krav som män. Alltså inte de sänkta kraven, utan de riktiga. Min vän till exempel får göra exakt samma utbildningar och träningar som hennes manliga kollegor. Det är tufft men hon klarar dem.
Så ja, det finns enstaka. Jag har aldrig nämnt att det är många. De är undantaget.

Finns det nu något yrke där det inte funkar med en kvinna oavsett? Alltså där inte ens undantag kan förekomma? Det är min fråga.
Citera
2019-12-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Att vara en kvinna är att vara hatad av moder natur. Som kvinna är man, ...
Feministernas sanning stod redan i första raden. Det är därför de tror att könet är en social konstruktion.
Citera
2019-12-29, 22:49
Medlem
Peyzs avatar
Citat:

"Många kvinnor kan mäta sig i de arbeten män generellt sett har en fördel i"
Hur ska du ha det?

Chef är inget yrke som kräver fysisk styrka och uthållighet.
Citera
2019-12-29, 23:15
Medlem
Flickpojkens avatar
Historiskt sätt har rätt få män överlevt för att reproducera sej. De ren genitik en del snubbar har hög IQ och samma fysik när dom 40 som när dom va 25. Andra väcker inget intresse alls hos kvinnor.

Så frågan om naturen inte är mest orättvis mot ungefär en 1/3 av alla män. Som ständigt blir bortstötta av kvinnor och får sin genetiska underlägsenhet bekräftat. ibland dom resterande 2/3 är den bara en 1/12 eller linkande som har de mad man kvaliteter som TS fantiserar om.

https://www.google.com/search?client=safari&biw=1366&bih=682&tbm=isch&sxs rf=ACYBGNRb0OeLb6I6fAt_G2YtmmE_K2oDzg%3A1577657582 246&sa=1&ei=7iQJXvvXDqaKk74PoKq1iA4&q=madmen&oq=ma dmen&gs_l=img.3..0i10l10.4242.5012..5129...0.0..0. 81.292.4......0....1..gws-wiz-img.......35i39j0j0i7i30j 0i30j0i10i24.w5vp5vii1Qs&ved=0ahUKEwj7hpG-8NvmAhUmxcQBHSBVDeEQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=deurScXlS rBQ9M:

De syns rätt tidigt en del män håller helt enkelt på helt annat sätt än andra. De handlar om genetisk "stabilitet" bland annat.
Senast redigerad av Flickpojken 2019-12-29 kl. 23:18.
Citera
2019-12-29, 23:20
Medlem
Flickpojkens avatar
Denna underlägsna tredjedel är också de som missgynnas mest av kvinnors intåg på arbetsmarknaden. Eftersom i princip alla kvinnor är dom överlägsna. Dom bästa männen tycker bara de positivt att kommer in kvinnor.

Förklarar de en del av dessa antyder tro? De känns dock lite fåfängt. Nedlåtande attityder har ju visseligen fungerar som ett maktmedel tidigare. Men idag tveksam. Men för all del pröva.
Senast redigerad av Flickpojken 2019-12-29 kl. 23:27.
Citera
2019-12-29, 23:33
Medlem
Flickpojkens avatar
Suck va gav jag mej in i detta. Haha. Självklart ha ni rätt att tycka va ni vill som äldre kvinnor. Jag är den sista att moralisera.

Håller med delvis. Ur ett hänseenden. Självklart vill man ha någon som är 20 när man 30 någon som 30 när man 40 osv. Men grejen är att de få förunnat. Varför TS föreställning om att alla män skulle åtnjuta nått slags privilegium på grund av sin Y koromosm är gravt felaktig.

Jag skulle säga att de tvärt om för stora delar av alla män. inte minst ibland den 1/3 jag nämner ovan. Även dessa kan dock få relationer men de blir trasigt om man dum i huvudet och osympatisk också.

Att ha en så märklig inställning till alla kvinnor över 30 är ju jätte konstigt. Man kan ju inte beskyllas för att va en sympatisk människa i alla fall.
Senast redigerad av Flickpojken 2019-12-29 kl. 23:44.
Citera
2019-12-30, 00:20
Medlem
Flickpojkens avatar
När man se detta (hitta klippet i grantråden):

https://www.youtube.com/watch?v=SaED9QzSkWE

Fan taskig vilket utstrålar många av dom här feministerna har. Som man mår man ju nästan illa. Men de väll de att dom inte lever upp till de patriarkala samhällets normer. De kanske är sånna TS träffar. Är oändligt tacksam att jag rör mej i sånna kretsar i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in