2019-12-27, 23:11
Medlem
Vad r skillnaden mellan privatkonto (nr man klickar p ppna nytt konto) och sparande/placeringar (nr man klickar p ppna nytt e-sparkonto).

Sulle ppna ytterligare ett sparkonto p appen men tryckte fel, hade ppnat ett till vanligt privatkonto. Ja det r inte hela vrlden det gr nog att ta bort. Men vad r skillnaden?

Tnkte bara ha ett nytt konto eftersom istllet fr att ha olika sparml har jag olika konton fr mina olika sparml. Men vad r skillnaden om man jag sparar fr tex semester p ett e-sparkonto vs ett privatkonto ?
Citera
2019-12-27, 23:37
Medlem
Sn0o0oZs avatar
jag tror den enda skillnaden r att man inte kan koppla ett betalkort till e-sparkonto.
Citera
2019-12-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
jag tror den enda skillnaden r att man inte kan koppla ett betalkort till e-sparkonto.
hmmm ok. vet du ifall man kommer betala fr det d? eller rcker det med att jag betalar fr att ha 1 betalkort bara.
lter ej troligt men nsketnkande
Citera
2019-12-27, 23:50
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
hmmm ok. vet du ifall man kommer betala fr det d? eller rcker det med att jag betalar fr att ha 1 betalkort bara.
lter ej troligt men nsketnkande
betala fr vad?
nej e-sparkontot r gratis eller ingr i nyckelkund, vet ej viilket.
Citera
2019-12-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
betala fr vad?
nej e-sparkontot r gratis eller ingr i nyckelkund, vet ej viilket.
nej menade privatkonto. om man har 2 olika privatkonto och ven 2 olika betalkort , betalar man d fr bda korten 250 kr /r
Citera
2019-12-28, 08:54
Medlem
Citat:
nej menade privatkonto. om man har 2 olika privatkonto och ven 2 olika betalkort , betalar man d fr bda korten 250 kr /r
Du kan ha massa privatkonton eller sparkonton, dom kostar inget. Till privatkonton kan du dremot koppla betaltjnster, vilket du inte kan till sparkonton. Har du tv kort till tv olika konton betalar du givetvis fr bda korten. Har du deras samlingstjnst fr 30-40 kr per mnad ingr ett betalkort och ett kreditkort, vill du ha ett betalkort ytterligare blir det en kortavgift till.
Citera
2019-12-28, 11:48
Medlem
Citat:

Du fr ju inte automatiskt ett andra bankkort bara fr att du rkade ppna ett extra privatkonto. Men om du bestller ytterligare ett bankkort s fr du ju betala fr det med.

Men ven med ett enda bankkort s kan du ju ta ut pengar frn bda privatkontona. Du kan inte ta ut pengar frn ett e-sparkonto i automat.

Nr rntan ngon gng kommer tillbaka s kommer den ju vara hgre p e-sparkontot n privatkontot(som sannolikt ligger kvar p nollrnta) men att det blir ngon form av "straff" om man tar ut pengar utver de fria uttagen frn e-sparkontot.
Senast redigerad av Engineer 2019-12-28 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in