2019-12-27, 17:40
Medlem
Teachingss avatar
Vad har ni för strategier?

Dejtingappar är en jävligt bra grej men det verkar bara funkar ibland, eller för vissa, på olika sätt. Tar gärna er input efter jag beskrivit min upplevelse av olika dejtingappar senaste åren.

Tinder. Oavsett hur bra bilder jag lägger upp eller skaffar pluskonto är det generellt svårt att få matchningar för mig. Verkar vara väldigt individuellt. Har manliga vänner som ser ut som spån och får massvis med matchningar, och vänner som ser ut som modeller och knappt får några alls. Väldigt få tjejer svarar och generellt får jag bara matchningar med tjockisar och transor. Känner flera som träffat tjejer och blivit sambos så det funkar ju som sagt för vissa.

Badoo. Badoo var bra förr i tiden när man kunde skriva till alla. Nu kostar det pengar att skriva till alla tjejer som är snyggare än 6/10. En strategi är att starta nytt konto, skaffa en autoclicker som sveper höger på alla profiler i webbläsaren, och se vad man får för fångst. Rensa och gör om med nya bilder en gång i veckan eller så. Som ny medlem får man dessutom en boost och kan skriva till 5-10 snygga tjejer utan att betala. Man kan även radera sitt konto och då får man en välkommen-tillbaka-gåva på ytterligare credits, så man kan skriva till fler tjejer. Räkna dock med att matcha med 90% tjockjisar.
Har legat med fler tjejer från Badoo än Tinder.

Bodycontact. Har verkligen inte knäckt koden här. Har testat att ha en nice-guy normal profil där jag försöker connecta med tjejer som vuxna. Har testat en översexuell profil där jag bjuder in till sexuella samtalsämnen direkt, vilket faktiskt fick mer respons. Har även testat lite andra profiler men har inte hittat ett vinnande koncept. Läste någonstans att det är ca 20 killar per tjej på Bodycontact så det finns väl en förklaring till det - hård konkurrens. Har fått kontakt med några tjejer men aldrig legat med någon härifrån.

Vad har ni för strategier på dessa appar?

Någon som knäckt koden?
Citera
2019-12-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teachings

Dejtingappar är en jävligt bra grej men det verkar bara funkar ibland, eller för vissa, på olika sätt. Tar gärna er input efter jag beskrivit min upplevelse av olika dejtingappar senaste åren.

Tinder. Oavsett hur bra bilder jag lägger upp eller skaffar pluskonto är det generellt svårt att få matchningar för mig. Verkar vara väldigt individuellt. Har manliga vänner som ser ut som spån och får massvis med matchningar, och vänner som ser ut som modeller och knappt får några alls. Väldigt få tjejer svarar och generellt får jag bara matchningar med tjockisar och transor. Känner flera som träffat tjejer och blivit sambos så det funkar ju som sagt för vissa.

Badoo. Badoo var bra förr i tiden när man kunde skriva till alla. Nu kostar det pengar att skriva till alla tjejer som är snyggare än 6/10. En strategi är att starta nytt konto, skaffa en autoclicker som sveper höger på alla profiler i webbläsaren, och se vad man får för fångst. Rensa och gör om med nya bilder en gång i veckan eller så. Som ny medlem får man dessutom en boost och kan skriva till 5-10 snygga tjejer utan att betala. Man kan även radera sitt konto och då får man en välkommen-tillbaka-gåva på ytterligare credits, så man kan skriva till fler tjejer. Räkna dock med att matcha med 90% tjockjisar.

Bodycontact. Har verkligen inte knäckt koden här. Har testat att ha en nice-guy normal profil där jag försöker connecta med tjejer som vuxna. Har testat en översexuell profil där jag bjuder in till sexuella samtalsämnen direkt, vilket faktiskt fick mer respons. Har även testat lite andra profiler men har inte hittat ett vinnande koncept. Läste någonstans att det är ca 20 killar per tjej på Bodycontact så det finns väl en förklaring till det - hård konkurrens. Har fått kontakt med några tjejer men aldrig legat med någon härifrån.

Någon som knäckt koden?

Svarar utifrån mitt kvinnliga perspektiv om Bodycontact som är den enda jag testat, ifall det är till någon hjälp?

Män på BC som skriver "knullsugen ikväll" eller "gillar du stor kuk" får ett tvärnej utan att jag ens bemödar mig med att kolla deras profil. För mig är det som att dom ute på stan skulle dra fram kuken framför näsan på mig, inte nå lyckat raggningsförsök enligt mig.
Jag kan ju vara sugen då jag är på en sån sida, men tycker att normalt hyfs är en bra början oavsett
Är nog väldigt olika beroende på vad man söker, och vart i landet man söker. I glesbygd kan det vara lite kärvare pga ganska långa avstånd.
Har du haft något i din profil på BC som "sticker ut",dvs något originellt men inte helt galet? Det lockar nog många kvinnor, en man som är vettig och jordnära men som skiljer sig från mängden på ett positivt sätt. Något kul skrivet i dagboken som visar vem du är som människa?

Många män skriver i stil med att som ser ut som dom flesta gör, och har intressen som många andra gillar, och uppmuntrar att man ska skriva o fråga om man undrar något. Då det finns så många profiler så gissar jag att väldigt få orkar skriva o fråga om specifika saker som helst hade kunnat stå i profilen, då det är den som ger intrycket om det är lönt att kolla upp den personen mera eller inte.
Det finns tråd i forumet på BC där man kan få feedback på sin profil av andra användare, ifall det är något man vill ha tips på.

Tyvärr är det nog så att på BC så går det nog mer än 20 män på 1 kvinna, så oddsen är emot en man på en gång. Men då jag hittat vettiga män där, så är det uppenbarligen möjligt att matcha trots dåliga odds för en man.
Det som är det svåra, är att som vettig man skilja ut sig från "tokstollarna" som är desperata och inte vet hur man tilltalar andra människor.
Citera
2019-12-27, 17:57
Medlem
goin-xxxls avatar
Du kanske ska gå vidare och inse att Grinder var appen för dej.
Intellektuella samtal medans du får en prostata massage.
Citera
2019-12-27, 18:02
Medlem
Måste du ha appar för att hitta dejt? Då säger jag,. Ingen återvändo?
Citera
2019-12-27, 18:16
Medlem
Visserligen flera år sedan jag testade men då funkade vanliga tinder utan något premium/plus eller vad det nu är. Matchade väldigt ofta med snygga tjejer 7or och 8or, hade inte ens tid att chatta och träffa hälften. Lätt att träffa och ligga. Helt klart bäst utdelning på Tinder, dock 4- 5 år sedan. BC väldigt knepigt, att bara få kontakt är svårt och hårt jobb innan du ens vet om det är någon du vill ha, alltså någon form av helhetsbild av tjejen både fysiskt och psykiskt. Fick 4-5 bra träffar där. En var en chansning som jag inte sett ansiktet på men litade på magkänslan och det blev bra!

1. Se bra ut och visa bild.
2. Konversera på ett normalt och moget sätt.
3. Se till att man verkligen matchar varann och va inte desperat.
Citera
2019-12-27, 18:21
Medlem
Har du provat med fraser som "god ekonomi", "ekonomiskt oberoende", "jag är en generös person", "gillar att skämma bort"? Det brukar ge mångfalt fler svar.
Citera
2019-12-27, 20:08
Medlem
lrreversibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Har du provat med fraser som "god ekonomi", "ekonomiskt oberoende", "jag är en generös person", "gillar att skämma bort"? Det brukar ge mångfalt fler svar.

Precis. Vägen till kvinnor på dejtingappar:

1. Se ut som en grekisk Gud. Ha med andra ord ett utseende som är bättre än 99% av alla män.

2. Ha en vidrigt stor summa pengar, detta kommer attrahera så kallade "golddiggers" (ett finare ord för horor).
Citera
2019-12-27, 20:38
Medlem
Pallestroms avatar
Har ingen egen erfarenhet av nämnda sidor.

Är inte mötesplatsen en mer seriös sida?
Citera
2019-12-27, 22:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Någon som knäckt koden?

Badoo består mest av thailändska shemales, fula kvinnor, och negresser och asiater. Jag attraheras inte av något av det. Badoo börjar bli lika tomt på svenska/vita tjejer som en konferens för kvinnor utsatta för hedersbrott.
Citera
2019-12-28, 01:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:

Någon som knäckt koden?

Nu är jag visserligen tjej men...
Jag har haft Badoo, och har Tinder och Happypancake nu.

Badoo är - ursäkta uttrycket - ett avgrundslöst djupt hål av sorg. Jag förstår helt ärligt varför de män som hänger där inte får till det IRL. Åtminstone de män som skrivit till mig. Fy fan.

Tinder är en lekplats för tonåringar numera. Mycket 16 åringar som skapar profiler med falsk ålder. De lite äldre, säg 25-30+, brukar dock vara riktigt trevliga att skriva med. Synd bara att det blivit såpass få av dessa i förhållande till småglinen.

Happypancake. Min personliga favorit. Inte massa småbarn, folk är trevliga att skriva med. Finns många lite äldre 25-40 åringar och allmänt bara en riktigt trevlig app!
Citera
2019-12-28, 02:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu är jag visserligen tjej men...
Jag har haft Badoo, och har Tinder och Happypancake nu.

Badoo är - ursäkta uttrycket - ett avgrundslöst djupt hål av sorg. Jag förstår helt ärligt varför de män som hänger där inte får till det IRL. Åtminstone de män som skrivit till mig. Fy fan

Ja, svenska män behöver inte använda badoo. Därför är vi gravt underrepresenterade där.
Citera
2019-12-28, 02:27
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, svenska män behöver inte använda badoo. Därför är vi gravt underrepresenterade där.
Nu var det visserligen några år sedan jag använde skiten, men då var det minst 90% svenska killar...Vad nu det ens har för relevans egentligen? o.O
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in