Citat:
Ursprungligen postat av
Budd4h
Nä det kanske är sant om Hisingen, har så dålig koll på vilka områden som är bra bara (känner bara till de dåliga). Vilka områden skulle du säga är okej där? Backaplan?
Har kikat runt lite på vilka privata hyresvärdar som finns men är rätt få som tar emot ansökningar själva utan de kör antingen Boplats eller HomeQ. Månge skriver också att de redan har så många i sin egen kö att de ej tar emot fler. Kanske är värt att fråga runt lite hos folk jag känner som bor i Göteborg dock.
Nästan var som helst som jag bosätter mig i de relativt centrala delarna av Göteborg eller strax utanför stan kommer vara närmre än Borås. Bara resan från Borås till Göteborg tar liksom en timme med buss.
Nej, inte vid Backaplan. Gå inte på "myten" om hur bra det är vid "Nya Kville" bara för där ligger rätt mycket nybyggt. Du har fortfarande Backaplan/Hjalmar intill med sitt klientel, du har fortfarande alla vagnar och bussar med drägget på väg ut till förorterna där.
Oavsett vad det står på värdarnas sidor så är det värt att ringa direkt (och då till rätt person, inte en receptionist/växel) för att tala om hur gärna du vill bo just där etc. Givetvis långt ifrån en garanti till bostad men chanserna ökar markant mot att bara stå i kö.
Ok, det är en sak att bo centralt och som sagt beror det på var jobbet ligger med. Säg att du bor i Bergsjön då har du 20minuter till stan, ska du då jobba i typ Frölunda har du sedan ytterligare 20minuter, med tanke på hur majoriteten av ytterområdena är hade jag då hellre åkt ytterligare 20minuter från Borås.