2019-12-27, 12:21
Medlem
Valfrids avatar
https://www.flashback.org/leave.php?...r-1-50-2-00-kr
Citera
2019-12-27, 12:31
Medlem
Paatiences avatar
Kan ni inte motivera varför ni tror de kommer att gå upp? Så tråkigt att bara rabbla upp massor av aktier utan motivering.
Citera
2019-12-27, 12:43
Medlem
insaniacs avatar
CSEC
Tragglat i många år,tror det händer saker 2020 som gör att de blir kassaflödespositiva till slut.
0.366kr nu.

Adverty
Framtidsbransch får de ett avtal med Fortnite eller liknande snackar vi betydligt högre kurs
8.70 kr

Jetty
motivering håller ja för mig själv
1.19 kr

Cons B
113 kr
Citera
2019-12-27, 12:45
Medlem
Scandion Oncology (SCOL)
Tror på en uppvärdering från dagens 200 miljoner BV (ca. 10kr) till minst 1-1,5 miljarder (50-75kr) om inte mer.
Även ett uppköp av big pharma redan 2020 är tom. en möjlighet.

Motivering finns att läsa i tråden
(FB) Scandion Oncology - SCOL
Citera
2019-12-27, 15:11
Medlem
Byggmax (27,03kr/aktie 27/12 - 2019)

Lågt värderad, pressad kurs 2019. Återhämtning och en nyannonserad utdelning under 2020 enligt deras tidigare utdelningspolicy på ~50% av vinst kommer driva upp aktiekursen under nästkommande år 80-100%. Min riktkurs är 48kr.

NetEnt (25,90kr/aktie 27/12 - 2019)

Återhämtning i gamblingsektorn under 2020 kommer vara ett tema under året. NetEnt tror jag kommer vara en av de stora vinnarna och jag tror kursen kan stiga uppemot 43-45kr/aktie, 70-75% uppgång.

Telekom

Telekomsektorn kommer påbörja en bullmarknad delvis drivet av 5G men också som kapitalflyktsort som en mer "defensiv" sektor med relativt sunda värderingar över brädet. Störst uppgång bör kunna ske i de mindre listorna med bolag exponerade mot 5G.

Fastigheter

Fastigheter kommer ha ett tufft år 2020 efter ett otroligt starkt 2019. Värderingarna är alldeles för höga i hela sektorn. En korrektion på 25-30% bör inte vara orimligt. Tvärtom för banker där jag istället ser 20-25% uppsida.

Råvaror

Råvaror (olja inkluderat) kommer kunna hitta styrka under 2020, mestadels drivet av svagare dollar i och med pengaflödet in i marknaden nu som försvagar dollarn vilket lär fortsätta under 2020 exponentiellt. Att sitta på de större oljebolagen kommer högst troligt vara en bra affär. Även bolag som Lundin Mining och Boliden bör kunna stiga ordentligt.

Börsen bör se en större korrektion under 2020 gissningsvis runt sen vår/tidig sommar för att sedan återhämta sig mot presidentvalet i november då vi strax efter valet börja tugga på mot nya höjder återigen. OMXS30 kommer stiga 11% 2020. Vi toppar sommaren/hösten 2021 för en korrektion på 30-35% brett över världens index. OMXS30 står i 2100 när det toppar.
Senast redigerad av OMXSTHLM 2019-12-27 kl. 15:17.
Citera
2019-12-27, 15:22
Medlem
Paatiences avatar
Zignsec - Det är som Bank-ID fast internationellt. Resten av världen är långt efter inom den här branschen och efterfrågan är stor då bedrägeri och osäkra betalningar är ett stort problem. Det finns en del konkurrenter i branschen men det finns mycket att ta. Börsnoterades för ca 3 månader sen och antalet ägare på Avanza har fördubblats.

Quickbit - Fintech-bolag som erbjuder betalningslösningar inom kryptovaluta och E-handel. Det enda noterade kryptobolaget i Sverige och går med vinst med bra avkastning.

Saxlund Group - Historiken är inte på topp om man kollar senare åren. Den har dock gått upp 200% i år och tror den kommer fortsätta växa 2020. Ny styrelse, effektiverat bolaget, börjar få in en hel del med cash.

Savosolar - Enorm potential om det blir samarbete med Uniper. Samtidigt så är deras verksamhet spännande i Kina och kommer nog börja ta fart 2020. De har haft det kämpigt historiskt men vändningen började 2019 och 2020 tror jag det kommer hända mycket! Fortfarande en väldigt high risk-aktie dock.
Citera
2019-12-27, 15:31
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Red reserve
Swedbank
Nevi
Securitas

Nu har två sagt Securitas, men det finns a4g och andra bolag. I mina ögon verkar de övervärderade men får se vad 2020 bjuder på.
Sätter en reminder på 167kr
Citera
2019-12-27, 16:40
Medlem
tlcswes avatar
Jag hade satsat på Nibe. Störst i världen på klimatlösningar och köper upp konkurrenter världen över. Kolla de senaste 3åren
Citera
2019-12-27, 16:53
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sensys Gatso - Fartkameror och mycket mer inom trafiksäkerhet.

Pricer - Elektroniska prisetiketter i butiker. Marknaden är enorm och Pricer är ensamma med sin teknik med optisk överföring men absolut inte billigast.

Quickbit - Forex eller Klarna men med kryptovaluta.

Läs på innan ni köper men jag tror på dessa tre. 2020 - 2021 kommer bli bra år för dessa bolag.

Vad innebär optisk överföring? Jag vet att en stor matkedjan typ helt slutat köpa in pricer till förmån för Wraptech.
Citera
2019-12-27, 17:01
Medlem
Jag tipsar om Nordea och Swedbank. De har båda haft en dålig utveckling under 2019. Vad gäller Swedbank har marknaden sannolikt redan tagit höjd för ett bötesbelopp.
Nu när boräntorna höjs kommer bankerna göra ännu bättre vinster. Man har tidigare räknat hem minskad vinst pga minusränta på boräntan och nu höjer man boräntan med ökad marginal samtidigt som minusräntan är borta. Ser man sen till utdelning är båda två högutdelare.
Citera
2019-12-27, 17:05
Medlem
Jag skulle säga Ericsson, har ägd aktien i över ett år nu och inte mycket har hänt.
Däremot så verkar de vinna majoriteten av nya 5 g kontrakt vilket ofta betyder inkomster i år fram över. De har dock lite rättsliga problem som man behöver håla kolla på!
Citera
2019-12-27, 17:26
Medlem
Nederlanders avatar
BUBLAR GROUP

De håller på att utveckla ett Hello Kitty mobilspel liknande Pokemon go. Det planeras att släppas i Juli i samband med OS i Japan.

De utvecklar också ett mobilspel som heter Otherworld heroes som skall släppas i början på året. Ser mycket lovande ut.

I tillägg till detta har de massa lösningar för e-handeln och andra företag exempelvis SJ och Scania.

https://www.bublar.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in