2022-02-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
så, shahin är vän med pakå som är vänner med juden? om nu vi skulle ponera att shahin kan ha finansierat mordet på salle, som är judens fiende, hur går det ihop? I och med att shahin sas ligga bakom mordet på mahmoud som är son till han kurden som juden är på god fot med? han som skulle fixa flyktbil och som benämns som "amo"

Pakå är absolut inte vän med juden eller ens har haft med honom att göra
Citera
2022-02-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Pakå är absolut inte vän med juden eller ens har haft med honom att göra
Vad är grejen då?😂😂
Vems klick är han med?

Det är pakå b@kir vi pratar om eller
Citera
2022-02-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vet inte om du har koll på det, men en person som heter Jeton Rexh*pi (*=e) åkte dit för att ha blåst en massa personer på pengar som han skulle investera åt dem med bra avkastning. Han förskingrade pengarna, och bland annat skickat han ett antal miljoner till Flamurs fru. Så, Flamur kan nog ha varit involverad i oegentligheter som inte MÅSTE vara kopplat till Mekky, vilket gör att även andra skulle kunna ha motiv att vilja se honom död. Inte för att det måste ha en koppling till pengarna från Jeton utan mer ett exempel. Flashbacktråd finns men kunde inte hitta den...

Men anis kopplas till mekky, dom har väl varit med varandra i Thailand före eller efter mordet. Vet att dom tränat tillsammans också. Vet att dom varit med varandra i dubai kanske månader innan mekky blev tagen.
Citera
2022-02-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Alltså, även om de flesta tagit för givet att det är Amir M som ligger bakom mordet så skulle det ju kunna finnas andra som var i konflikt med Flamur pga stora narkotikaaffärer. När man genom alla ”encrofupar” fått en bättre inblick i alla konflikter som fanns/finns om marknaden och de olika nätverken så tänker i alla fall jag att det inte behöver vara självklart att det handlade om ”kriget” i Malmö. Därmed inte sagt att det ändå inte var han.

Ahmet är kusin till en av dom som friades.

Ja du kan ha rätt med det du säger. Tycker bara de långt sökt att flamur dog pga andra oroligheter när han dog under en period där flera från båda sidorna dog. Plus så vet jag med säkerhet att mekky satt pris på flamur.
Citera
2022-02-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad är grejen då?😂😂
Vems klick är han med?

Det är pakå b@kir vi pratar om eller

Ja pakå b@kir är sh*hinshas nya "grabb" som gör väl allt bossen säger. Ingen stor spelare, ingen psykopat, hans cv är inte märkvärdigt på nått sätt. Alltid varit någons bitch. Tror storhets vansinnet började när v@lmir kup@ var tillsammans med hans syster. Sens dess har han blivit beskjuten och skjutit mot folk. Blivit bötad på 300 tusen av en fakhro och familjen fick sälja o skrapa ihop allt för att betala. Ingen gangster. En liten pojke som aldrig haft en faderfigur
Citera
2022-02-19, 21:01
Medlem
Citat:
Det finns trovärdiga personer bakåt i tråden som med bestämdhet hävdar att Shahin INTE ligger bakom mordet på Salle.

Har för mig att sh*hinsha ska vara en av 3. Hört de från en källa och läst de på flaschbak. Kan bara fel vi lär få se framöver
Citera
2022-02-19, 21:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Har för mig att sh*hinsha ska vara en av 3. Hört de från en källa och läst de på flaschbak. Kan bara fel vi lär få se framöver

Ja, som du säger, vi får se. Det är ganska rörigt i Malmö just tycker jag (men så lever jag inte ens i närheten av den värld vi diskuterar här så jag har inte förstahandsinformation så att säga) och lojaliteterna verkar skifta från dag till annan i vissa fall...
Citera
2022-02-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ja, som du säger, vi får se. Det är ganska rörigt i Malmö just tycker jag (men så lever jag inte ens i närheten av den värld vi diskuterar här så jag har inte förstahandsinformation så att säga) och lojaliteterna verkar skifta från dag till annan i vissa fall...

Malmö har aldrig haft ett gäng där lojaliteten varit till graven. Skiftas som vädret. Ingen är lojal. Idag bror imorgon horunge.
Citera
2022-02-19, 21:10
Medlem
Citat:
Malmö har aldrig haft ett gäng där lojaliteten varit till graven. Skiftas som vädret. Ingen är lojal. Idag bror imorgon horunge.

M- falangen & K- falangen var väll ändå de gängen som höll sig till sina egna?
Citera
2022-02-19, 21:20
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Det fanns väl ändå en tid när det var väldigt mycket mer stabilt än det är idag, tänker jag? T.ex. M/K-falangen i början. Kanske Mekkys och Judens grupperingar från början, och även sådant som Lindängen osv. Att det var uppväxtområdena som utgjorde "kittet" i grupperingarna, och alltså också lojaliteten. Men visst, precis som du säger så har Malmö aldrig haft några gäng som sådant, och lojaliteterna har hela tiden förändrats där en lojalitet en dag kan skiftas dagen efter. Ganska sjukt egentligen, kan jag tycka.
Citera
2022-02-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
M- falangen & K- falangen var väll ändå de gängen som höll sig till sina egna?

Det var lojalitet där, saad gick ju över från k till m falangen. Och don yngre i m falangen "gåa" och döda nermin
Citera
2022-02-19, 22:27
Medlem
Citat:
Det fanns väl ändå en tid när det var väldigt mycket mer stabilt än det är idag, tänker jag? T.ex. M/K-falangen i början. Kanske Mekkys och Judens grupperingar från början, och även sådant som Lindängen osv. Att det var uppväxtområdena som utgjorde "kittet" i grupperingarna, och alltså också lojaliteten. Men visst, precis som du säger så har Malmö aldrig haft några gäng som sådant, och lojaliteterna har hela tiden förändrats där en lojalitet en dag kan skiftas dagen efter. Ganska sjukt egentligen, kan jag tycka.

M och k falangen var dom gängen som hade mest och längst lojalitet mellan varandra men även där så gick saad över från k till M falangen. Och vi alla vet vad som hände nermin. Jag tycker att mekkys liga än så länge har haft lojalitet mellan varandra. Nu pratar jag om som som sitter i Spanien. Men mekky har åkt in och ut så det kan vara en faktor. Men jag tror att om mekky varit ute i lika långa svängar så hade hans gruppering haft starkast lojalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in