Citat:
Ungdomarna va en från stockaryd phi*lip Gustav*sson 17 år jak*ob sand*er kom från vrigstad men bodde i österbymo född 97 jessi*ka bjö*rk bodde i Bodafors och va förlovad med jak*ob sand*er jesp*er flinkm*an bodde utanför vrigstad 17 år gammal han å jessi*ka lever mannen i 50 års åldern va fre*drik sto*lpe hade varit vakt på kulturhuset i sävsjö och va på väg hem ! finns en stefa*n bertils*on som va först på plats och skrivit ut så här på fb
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska skriva men känner att jag måste då den otäcka olyckan i natt utanför Sävsjö är så nära men ändå så långt bort.
Jag kan inte ens tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas för de omkomnas nära och kära men vill bara berätta att jag/vi var först på plats vid olyckan då vi blivit omkörda strax innan. Om någon anhörig vill så får ni gärna kontakta mig. Styrka till alla inblandade💖😢 och han bord verkligen veta vad som hänt detta är tragiskt för många läste också att församlingshemmet i stockaryd skulle hållas öppet vila i frid 😢❤️
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska skriva men känner att jag måste då den otäcka olyckan i natt utanför Sävsjö är så nära men ändå så långt bort.
Jag kan inte ens tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas för de omkomnas nära och kära men vill bara berätta att jag/vi var först på plats vid olyckan då vi blivit omkörda strax innan. Om någon anhörig vill så får ni gärna kontakta mig. Styrka till alla inblandade💖😢 och han bord verkligen veta vad som hänt detta är tragiskt för många läste också att församlingshemmet i stockaryd skulle hållas öppet vila i frid 😢❤️
Citat:
Möjligen en 3:e part inblandad i olyckan som orsakat att ordningsvakten och ungdomarna frontat?
Facebook-mannen som skriver att han var först på olycksplatsen och på det sätt han skriver att "vi" blivit omkörda strax före samt att han och den förolyckade 50-åringen vaktat tillsammans under kvällen så osannolikt att 50-åringen kört om sin kollega.
Jag gissar på att den som körde om kollegan även körde om 50-åringen och klantade till det rejält men själv lyckades undkomma och smita.
Facebook-mannen som skriver att han var först på olycksplatsen och på det sätt han skriver att "vi" blivit omkörda strax före samt att han och den förolyckade 50-åringen vaktat tillsammans under kvällen så osannolikt att 50-åringen kört om sin kollega.
Jag gissar på att den som körde om kollegan även körde om 50-åringen och klantade till det rejält men själv lyckades undkomma och smita.
WeAreMotorhead är det ovanstående inlägg från Quenn du refererar till? Isf har du en helt annan läsförståelse än jag har, för jag tolkar det som att Stef*n skriver att han, med sällskap, blev omkörda strax före olyckan. Att Stef*n skulle vara arbetskamrat med 50-åringen hittar jag ingen information om. Stef*n verkar vara behandlingsassistent medan 50-åringen jobbade som vakt.
Rent statistikt är unga män överrepresenterade i olycksstatistiken, men det händer att även 50-åriga män gör ogenomtänkta omkörningar.
Jag har ingen aning om vem, om någon, som bär ansvaret för olyckan, men jag tycker att det är oerhört tragiskt och lider med de närstående.
Troligen kommer vi få mer information om vad som lett fram till olyckan, men oavsett så är det en tragedi. Dock så leder trådsanningar inte till något positivt - därför undrar jag om du har andra källor än det som framkommit i tråden?