2019-12-26, 01:39
Medlem
På sistonde har jag märkt att många av mina vänner börjat med snus "utan tobak". Tex epok som ersatts av lyft å zyn. Själv har jag testat lyft några gånger och det är ju lite trevligt.

Frågorna jag vill få svar på är:
Villken av dessa är bäst, vad snusar ni?
Hur bra är det egentligen, vad är det för skillnad emellan detta och vanligt snus som inehåller tobak? Vad finns det för några för och nackdelar med vitt snus?, förutom att det inte missfärgar tänderna eller smakar/luktar skit (för vem gillar den där snuslukten).

Detta är den första tråden jag skapat, känner för å vara lite old school, det är ju alltid härligt /Gymnasie tjej
Citera
2019-12-26, 02:18
Medlem
Flufffens avatar
Det vita görs på växtfiber som typ cellulosa alternativt så har tobaken behandlats för att få bort färgen. En del vita sorter innehåller dock små mängder tobak, medan andra är helt tobakslösa. För att hålla snuset helt vitt så utvinner man nikotin ur tobak och tillsätter det rena nikotinet i snuset efteråt. Nikotinet är det skadliga, så för hälsans skull spelar det ingen roll om du väljer tobaksfritt eller ej.

Har aldrig provat det helvita så jag har ingen favorit.
Citera
2019-12-26, 02:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Det är väl dyrare.
Citera
2019-12-26, 02:28
Medlem
Strychnos avatar
Snus ska smaka snus, man ska känna den kraftiga tobakssmaken, tobaksfritt snus är inte snus, det är nikotingodis i form av snus, det är mest kärringar och barn som använder sig av sådant, eftersom dom inte tycker om tobaksmak(det smakar ju varken mint eller hallon), men ändå vill vara coola och "snusa".

Jag har snusat i över 20 år, det jag snusar mest nu är LD 30(svart), men General original, Granit, m.f.l finns i min topp 10 lista. Alla dessa billigare snussorter som kostar mindre än 30:- är inget för mig, dom är mest bara något slags bôs som knappt ens smakar något, och dom håller inte mer än en kvart.

Det går inte att säga vilket snus som är bäst, alla har egna och olika preferenser.
Citera
2020-12-31, 17:17
Medlem
shbous avatar
Någon som har koll på vilka regler som gäller generellt med tobaksfritt snus vid resa utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in