Citat:
Ursprungligen postat av
Venlafaxin-hjalp
Roligt att du följer tråden! Jo jag har sett dig under mitt surfande här i trådarna om Venlafaxin hehe. Jag frös också när jag satte ut den i somras, beror nog på att man blir varmare och får lättare att svettas när man äter den. Det är väl det positiva jag känner just nu, att jag slipper frysa så som jag gjorde utan den. Har heller ingen social ångest som jag upplevde utan, då var ångesten mer relaterad till negativa och oroliga tankar kring mig själv i förhållande till andra personer. Nu känns det som att det sitter mer fysiskt som en tryckande smärta i bröstet, men jag oroar mig inte över det sociala längre (inte till den graden i alla fall).
Ser att du experimenterar en del och sätter ut medicinen.. Får jag fråga varför? Jag kan förstå att du inte vill ligga på maxdos men en dos på ca 200 mg kan du väl äta utan problem om du inte får några jobbiga biverkningar och du mår bra av det? Annars kanske du hamnar i min sits, att du envist slutar, mår dåligt, vill börja igen, och så fungerar plötsligt inte medicinen.. Då känns det ganska hopplöst kan jag säga. Med facit i hand hade jag aldrig slutat utan ätit den livet ut, det var också tanken nu när jag började eftersom jag varit kärnfrisk och vältränad i alla dessa år och haft ett lågt och bra blodtryck.
Ja, jag tror jag kommer att klara mig på 225 mg. Att jag provar att sluta med den är bara för jag inte vill medicinera mer än nödvändigt. Förr ville jag ha så mycket medicin som möjligt, trodde alltid nått kunde vara bättre.
Sen är en anledning är att jag vill prova Voxra istället. Den ska tydligen vara mer uppiggande o jag är konstant trött. Har obehandlad ADD också (koncentrationssvårigheter), o den kan hjälpa mot det. Har pratat med min psykiater om det, o först måste jag sänka Venlafaxinet.
Jag försöker även trappa ner Iktorivilen (benzo) som jag tagit dagligen i ca 19 år, har 2 mg utskrivet, men tar 1,5 mg. Sen blir det lite jobbigt, så det lär ta lång tid.