• 1
  • 2
2019-12-23, 21:19
Medlem
Knullkungens avatar
Några ungdomar i Varberg busknackade upprepade gånger på hos en man. Mannen hann upp ungdomarna och slog en av dem i bakhuvudet och en annan i ansiktet. Mannen döms nu mot sitt nekande och får samhällstjänst och skadestånd till ungdomarna.

Rätt att döma mannen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...-misshandlades
Citera
2019-12-23, 21:22
Medlem
jbswebecks avatar
Svårt det där ena sidan av mig tycker att dom förtjänade det.
Citera
2019-12-23, 21:23
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Fan va larvigt. Att bli jagad av en uppjagad gubbjävel är ju halva nöjet. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Denna gången förlorade gossarna.

Att dom sedan går hem till mamma och gråter säger rätt mycket om dom, ett gäng jävla veklingar.
Citera
2019-12-23, 21:31
Medlem
Det är kanske fel att banka skiten ur ungdomarna men samtidigt tycker jag inte de förtjänar ett skadestånd.
Låter som ett nytt yrke.
Göra folk så förbannade att de slår en på käften o sedan anmäler man dem för misshandel o får ett fett skadestånd.

Borde inte dessa ungdomar få betala skadestånd till gubben för att de ofredade honom?
Citera
2019-12-23, 21:33
Medlem
Rena vansinnet!

Staten gör allt för att förtrycka folket medans man utökar polisers våldskapital till att skjuta ihjäl förståndshandikappade.

Det värsta man fruktar är ett folk som sätter stopp för trakasserier, rån, våldtäkter etc. Om folk tar detta steg att freda sig själva är steget att freda sig mot den korrupta staten kanske inte jättestort.

Invandrare(kriminella) och AFA utnyttjas av Socialdemokraterna som deras smutsiga hantlangare för att förtrycka och förnedra svenska skattebetalare. Fungerar som en buffert mellan folket och regimen.
Citera
2019-12-23, 21:34
Medlem
Onanikrems avatar
Har i yngre dagar gjort samma, Mina föräldrar hade problem med glin som jävlades så vid ett besök passade jag på att springa ikapp ett par av dem och ge dem dyngstryk, hände i början av 80talet och ingen anmälan mot mig och föräldrarna fick vara i fred efter det, jag fick rykte att vara inte riktigt klok i byhålan, var väl strax under 20 eller så då.

Idag är alla så jävla lättkränkta, ger man sig in i leken så får man leken tåla är min åsikt.
Citera
2019-12-23, 22:17
Medlem
Var det kaosblattar som fick pisk så bör mannen gått fri.
Citera
2019-12-23, 22:22
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har i yngre dagar gjort samma, Mina föräldrar hade problem med glin som jävlades så vid ett besök passade jag på att springa ikapp ett par av dem och ge dem dyngstryk, hände i början av 80talet och ingen anmälan mot mig och föräldrarna fick vara i fred efter det, jag fick rykte att vara inte riktigt klok i byhålan, var väl strax under 20 eller så då.

Idag är alla så jävla lättkränkta, ger man sig in i leken så får man leken tåla är min åsikt.

Ett sånt rykte är guld värt. Då får man vara ifred. Ja ger man sig in i leken... Helt rätt.
Citera
2019-12-23, 22:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Märklig lagstiftning vi har.

Egentligen kan ungdomarna lika gärna stå kvar efter att ha ringt på dörren. Bostadsinnehavaren kan inte göra någonting utan att åka dit.
Citera
2019-12-23, 22:39
Medlem
Studsbolls avatar
Skitungar som trakasserar äldre kan gärna få ett par lusingar. Samhället har blivit för vekt och klarar inte av att fostra sina yngel. Det är ett otyg som pågått länge men blivit akut på grund av invasionen av babbeluringar.
Citera
2019-12-23, 22:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Han gjorde rätt .. Fan han skulle snott ungarna och gjort en Fritzel på dem i 15-20 år .. Där kan vi snacka straff.
Citera
2019-12-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Märklig lagstiftning vi har.

Egentligen kan ungdomarna lika gärna stå kvar efter att ha ringt på dörren. Bostadsinnehavaren kan inte göra någonting utan att åka dit.

Ja, det är inte speciellt hållbart i längden att ha en lagstiftning som hela tiden motarbetar vanligt folk och deras möjligheter att freda sig mot trakasserier. Sverige är ett land som dömer mobboffret när denne till slut försvarar sig mot sina förövare, medan de senare går fria trots åratal av trakasserier.

Följden är förstås att folk tappar förtroendet helt för statsmakten och anpassar sig. Antingen blåljuger de i rätten, eller så löser man problemet genom ett ge någon bekants bekant (eller dennes son) i tjugoårsåldern ett flak öl eller två för att dela ut lämplig vedergällning. Ett brott som givetvis är helt riskfritt då utredningen direkt läggs ner av polisen när det inte rör en känd gärningsman (av hederlig Svenssontyp). I själva verket är det så att med bara en minimal justering av handlingssättet så kan man idag dela ut precis hur mycket stryk som helst utan att något händer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in