• 1
  • 2
2019-12-23, 03:48
Medlem
NurseJackies avatar
Hej! Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag behöver tips att få ihop lite pengar, typ NU.

Har 50 kronor på kontot inför 3 juldagar. Pga av strul med försäkringskassa får jag inga pengar förrän i början av januari.

Har de senaste veckorna försökt sälja lite saker på Facebook och tradera, men det har inte gått något vidare. Känner mig helt desperat.

Sms lån kan jag inte ta, då jag inte kommer kunna betala tillbaka, ersättningen från fk är inte något att skryta med.

Hade jag varit ensam så hade jag kunnat knapra knäckemackor i tre dagar, men sonen vill/behöver mat.
2019-12-23, 03:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Fråga en släkting om lån.
Panta burkar.
Gloryhole.
2019-12-23, 03:52
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Fråga en släkting om lån.
Panta burkar.
Gloryhole.

Tack för svar, men pantat har jag gjort, och har tyvärr ingen släkting att låna av, och nr 3 nej tack
2019-12-23, 03:52
Medlem
Då är nog dumpstring ett bra alternativ.
2019-12-23, 03:54
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Då är nog dumpstring ett bra alternativ.

Vad är det?
2019-12-23, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Vad är det?
Leta mat ur soptunnor till livsmedelsaffärer.
2019-12-23, 04:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Pengarna från din pappas lägenhet; vart tog de vägen?
2019-12-23, 04:05
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Pengarna från din pappas lägenhet; vart tog de vägen?

Blev inte riktigt så mycket kvar efter hans skulder var betalda, betalde även av alla mina egna skulder, och skatten på försäljningen.

Fick sedan kämpa med fk länge, så levde på arvet under lång tid.
2019-12-23, 04:06
Medlem
lumss avatar
Skriv "matkasse för fattiga" i sökrutan och vips är det akuta behovet av mat löst.
I fortsättningen kan du tänka mer långsiktigt.
2019-12-23, 04:17
Medlem
Gå till din lokala kyrka, funkar faktiskt fortfarande förvånansvärt bra, brukar alltid fimnas massa äldre som haft det svårt själva under svältåren som vill hjälpa.

Var snäll och ödmjuk.

God jul.
2019-12-23, 04:26
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Hej! Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag behöver tips att få ihop lite pengar, typ NU.

Har 50 kronor på kontot inför 3 juldagar. Pga av strul med försäkringskassa får jag inga pengar förrän i början av januari.

Har de senaste veckorna försökt sälja lite saker på Facebook och tradera, men det har inte gått något vidare. Känner mig helt desperat.

Sms lån kan jag inte ta, då jag inte kommer kunna betala tillbaka, ersättningen från fk är inte något att skryta med.

Hade jag varit ensam så hade jag kunnat knapra knäckemackor i tre dagar, men sonen vill/behöver mat.
På många orter anordnar organisationer och/eller företag gratis julbord för ekonomiskt utsatta., så det kan vara värt att undersöka närmare.
2019-12-23, 04:30
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
På många orter anordnar organisationer och/eller företag gratis julbord för ekonomiskt utsatta., så det kan vara värt att undersöka närmare.

Tack, jo tänkte gå till kyrkan imorgon, men sonen vägrar att följa med..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in