Har inte använt datorn på över 2 år , men nu sen ett antal dagar sen har jag börjat använda den igen. Uppdaterat allting och så(kör windows 10).
Allting verkar fungera bra nu, förutom att när jag går in i ett spel, i det här fallet Sim city 3000, så hackar spelet och är segt som fan. Hänger inte alls med som förr. Hade inget problem med spel förr.
Grafikkortet är Geforce gtx 570. Så jag antar att det är en drivrutin eller nåt som jag måste ladda ner? fast det fungerade ju förut så det borde ju egentligen inte vara det, eller har jag fel? Vet inte var i datorn man går in för att se sånt, med grafikinställningar, har letat som fan, antingen är jag blind eller så finns det inte.
Har även gått in på Nvidias hemsida för att se efter drivrutiner, och den var från 2014 så det kan inte stämma, den måste jag ju redan ha installerat för flera år sen isåfall. Om det nu inte var nåt annat jag missade.
Fattar inte varför spelet inte fungerar som det gjorde förr, det är ju ett gammalt spel som inte borde kräva nånting, samt att allt annat på datorn fungerar ju utan problem så det är konstigt.
Edit:
https://www.geforce.com/drivers/results/132845
Är det den jag ska ladda ner? Isåfall, vad händer då när det gått flera år utan att jag laddat tidigare versioner? alltså, är det lugnt att jag bara laddar ner den där isåfall? ingenting kan bli fel eller?
Fan jag önskar jag hade mer koll på sånt här. skäms faktiskt