Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-24, 10:56
Medlem
SmyghukareNs avatar
En fundering man gör i detta fallet är att om en utländsk skrynklig tant eller farbror avlider, kan man då snabbt ragga upp ytterligare en annan skrynklig tant eller farbror, som tar den avlidnes plats?

Bidrag och lägenhet finns ju redan så att säga, bara flyga in en ny gamling, som ersätter den som avled.

Lite gök-princip över det hela - vi har en eller flera miljoner invandrare helt utan giltiga ID-handlingar som vi måste ta hand om enligt regeringen.

Om en dör och blir ersatt, måste självklart den ömma omvårdnaden fortsätta i evighet in absurdum.
Citera
2019-12-24, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Vad är det för Breitling klocka han bär?

Ser inte billigt ut...

https://samnytt.se/wp-content/upload...2/Ahmadzai.jpg
Ser inte billig ut nej. Han kanske även har 10 andra identiteter i Sverige som också uppbär bidrag.
Citera
2019-12-24, 11:06
Medlem
Populärt nu att vara bidragstagare men ändå kunna åka hem och bli politiker, står på stasitext tv sida 133 att en etiopier med svenskt pass är gripen.
Citera
2019-12-24, 11:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tror du att hans mamma jobbat mer än 5 år i Sverige? Eller hur tänkte du?
Att tanten skulle ha jobbat för sin försörjning i Sverige kan man nog utesluta. Men efterlevandepension kanske?

Om det nu inte är så att garantipension ändå har utgått, vilket skulle göra skandalen betydligt större.

Edit:

Jag ser nu att det hela är besvarat i det inlägg jag citerar nedan, så det behöver vi inte diskutera längre. Detta var väl den enda lösa tråden i denna farsartade historia. Nu har alla bitar fallit på plats & jag börjar få kramp i tummen att att trycka på min clowntuta.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ahmadzais problem med Kronofogden kan förklara den upplysning till Skatteverket som polisens utredningsjour i Göteborg lämnat till folkbokförings*enheten på Skatteverket, där det framgår att hans mor hade utvandrat utan att någon informerat myndigheterna och att Ahmadzai disponerade hennes bankkonto. Polisen misstänkte att politikern lade beslag på hennes pension, och kvinnan är än idag registrerad som levande i folkbokföringen.

Uppgifter från Pensionsmyndigheten visar att kvinnan uppbar garantipension med bostadstillägg ända fram till sin död i Afghanistan 2017, trots att detta är förmåner som endast den som är bosatt i Sverige har rätt till. Ändå fortsatte kvinnan att få 12.205 kronor i månaden även efter flytten från Sverige. När utbetalningarna väl frystes året därpå ska det ha skett till följd av tips från utomstående, och inte till följd av en egen anmälan. Även Skatteverkets beslut att skriva ut kvinnan ur Sverige den 28 februari 2017 skedde till följd av en utredning som Skatteverket själva gjorde, och inte till följd av att kvinnan eller någon representant för henne skickade en flyttanmälan, uppger Skatteverket för Fria Tider.

Utredningen om kvinnans hemvist har dock ännu på måndagen inte lämnats ut av Skatteverket, som uppger att man har arbetat med att sekretessgranska innehållet i den sedan måndag i förra veckan.

https://www.friatider.se/kronofogden...ll-afghanistan
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-12-24 kl. 11:18.
Citera
2019-12-24, 11:20
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Är det bara tramssidan fria t som rapporterat om detta?
Citera
2019-12-24, 11:22
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar hur länge hon fått garantipension och bostadstillägget?
” Uppgifter från Pensionsmyndigheten visar att kvinnan uppbar garantipension med bostadstillägg ända fram till sin död i Afghanistan 2017, trots att detta är förmåner som endast den som är bosatt i Sverige har rätt till. Ändå fortsatte kvinnan att få 12.205 kronor i månaden även efter flytten från Sverige. När utbetalningarna väl frystes året därpå ska det ha skett till följd av tips från utomstående,”
Citera
2019-12-24, 11:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Min gissning är att ingen inom MSN vill vara den första att plocka upp bollen eftersom det denna gång råkar vara FriaTider som levererat den. Vad skulle kollegorna säga om man börjar vidarebefordra nyheter från "nazister", även om nyheterna i fråga kanske är både riktiga och av allmänintresse?

Gissningsvis låter man antingen nyheten spridas lite längre från ursprungskällan på egen hand innan man nämner något eller så publicerar man och låtsas vara först med scoopet.

En annan möjlighet är förvisso att någon inom MSN faktiskt jobbar med nyheten men inte fått tag i alla underlag än. Jag kan tänka att diverse myndigheter är underbemannade vid den här tiden på året och att be FT om deras material, eller än värre köpa det, skulle inte accepteras av kollegorna.
När brittisk media tar upp det så kommer svensk media inte att kunna tiga längre.
Citera
2019-12-24, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
En fundering man gör i detta fallet är att om en utländsk skrynklig tant eller farbror avlider, kan man då snabbt ragga upp ytterligare en annan skrynklig tant eller farbror, som tar den avlidnes plats?

Bidrag och lägenhet finns ju redan så att säga, bara flyga in en ny gamling, som ersätter den som avled.

Lite gök-princip över det hela - vi har en eller flera miljoner invandrare helt utan giltiga ID-handlingar som vi måste ta hand om enligt regeringen.

Om en dör och blir ersatt, måste självklart den ömma omvårdnaden fortsätta i evighet in absurdum.
Speciellt om man har lyckats fuska sig till personlig assistans. 8-10 pers har sitt levebröd & man kan givetvis inte riskera detta bara för att gamlingen råkar dö. Bara in med en statist & kör vidare.
Citera
2019-12-24, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Är det bara tramssidan fria t som rapporterat om detta?
Påstår du att dom ljuger?
Citera
2019-12-24, 11:29
Medlem
Kan det vara så att den något obskyra media ljuger? Edit: När går det att läsa om denna i lite seriösa brittisk press som t.ex. The Sun?
Citera
2019-12-24, 11:30
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Påstår du att dom ljuger?
Påstår ingenting. I mitt egna inhämtande av nyheter bedömer jag personligen inte denna aktör som tillförlitlig.
Citera
2019-12-24, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Påstår ingenting. I mitt egna inhämtande av nyheter bedömer jag personligen inte denna aktör som tillförlitlig.
Ok, vilka är deras tre största lögnaktiga nyheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in