2019-12-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Ingen svensk msm rapporterar. Vad har man rätt att mörka?

-Är det rätt att svenska tidningar ska få mörka men behålla sitta presstöd?
-Är det rätt att Sveriges Radio ska få mörka men efter varje annan passande nyhet och inslag på sin webb får lov att skriva:
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.?

Vem ska stoppa dem? Folket? Tillåt mig att le hånfullt.
Citera
2019-12-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yngvegran
När fan ska Sverige vakna????
Aldrig.
Vi är överlag så passiviserade att vi aldrig kommer resa oss. Inte under nuvarande föehållanden.
Kanske när herr svensson inte längre har råd med fläskfile till fredagsmyset kan han ta strid. Kanske. Förmodligen måste det mycket sämre än så innan svenska folket reser sig.
Citera
2019-12-23, 18:30
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Fria Tider ligger nere.

Sabotage eller för mycket trafik?

Jag la märke till det också.
De som stoppat siten vill väl inte att detta förstör julstämningen för politikerna. Eller att dom inser att många är lediga och kommer att läsa artikeln.
Citera
2019-12-23, 18:32
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Var i allt detta står det något om garantipension?

Om jag blir pensionär och flyttar till exempelvis Thailand, behåller jag naturligtvis min pension livet ut.

Bor massor av Svenska pensionärer där.

Tror du att hans mamma jobbat mer än 5 år i Sverige? Eller hur tänkte du?
Citera
2019-12-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så man vet inte riktigt varför GP valde att inte skriva något om saken för tre år sedan, och nu i år hade de fullt upp med julfirande på redaktionen?

Känns som att det kan finnas vissa skäl till att "gammelmedia" inte riktigt går lika bra som förr.
Kan vi hoppas att Adam Cwejman på GP tar tag i detta? Hans ledare om Bråttsförnekande rådet (Brå) nyligen var en riktig femetta.
Citera
2019-12-23, 18:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Självklart finns dessa pengar, folkviljan att välja bort bidrag till fuskare saknas däremot.
Den enda folkviljan jag hör är om jämställdhet, hbqt rättigheter, fördöma SD, könsidentitet dravel, solidaritet mot brottslingar, mer flyktingar, inga kontroller, inget konsekvenstänk.

I nästa val kommer 75-80% fortsätta rösta på sjuklövern, vilket är en röst på mer av samma elände som vi förbluffas över dagligen.

Ja SD får kanske bara 22 % i nästa val men 2 partier i sjuklövern har ju blivit lite mer vakna. Den rimliga förhoppning man kan ha är att ett blågult block får över 50 %.

Om man känner moderater är det viktigt att dela denna sorts nyheter så att de inte går "Full Reinfeldt" igen.
Citera
2019-12-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Undra om övrig media vågar släppa det här.
Det kommer. Först måste de dock vaska fram statistik som påvisar att 99,99% av Afghanerna är hårt arbetande skattebetalare som bidrar med miljarder till stadskassan. Knepigt just nu då de flesta på Södermalm är dyngraka.
Citera
2019-12-23, 18:37
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Vad är det för Breitling klocka han bär?

Ser inte billigt ut...

https://samnytt.se/wp-content/uploads/2019/12/Ahmadzai.jpg

Närmast är Breitling - Chronomat GMT Limited Edition 2000. Kostade ny c:a 65.000:- sek då 2000,
men det är limitid med samlarvärde-så det kan ha kostat mycket mer.

Din länk är spärrad, klippte därför ur bilden med klockan: https://imgur.com/izQ0dq6
Citera
2019-12-23, 18:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fanskapet har två FB-konton. Samma person på bilderna, om han inte har en tvillingbror.

https://www.facebook.com/A.razaqahmadzai/

https://www.facebook.com/razaq.ahmadzai
Citera
2019-12-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Fria Tider ligger nere.

Sabotage eller för mycket trafik?

Nånting ska väl FRA hålla på med. För terroristerna slinker ju förbi hela tiden

Kan vara Morgan själv som lärt sig ddosa på 4chan. Kan föreställa mig att han sitter med ett glas rött och bara kallingar med sitt råttnylle och skrattar belåtet framför sin HP från 2009.
Citera
2019-12-23, 18:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så man vet inte riktigt varför GP valde att inte skriva något om saken för tre år sedan, och nu i år hade de fullt upp med julfirande på redaktionen?

Känns som att det kan finnas vissa skäl till att "gammelmedia" inte riktigt går lika bra som förr.

Nej de har rimstuga: https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/gp-s-julstudio-wedels-rimstuga-r%C3%A4ddar-klapparna-fr%C3%A5n-n%C3%B6drim-1.21884886
Citera
2019-12-23, 18:44
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan vi hoppas att Adam Cwejman på GP tar tag i detta? Hans ledare om Bråttsförnekande rådet (Brå) nyligen var en riktig femetta.
Tror du enskilda journalister "får" skriva vad de vill? Allting är synkroniserat och de som bestämmer väljer vad som ska ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in