Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-23, 23:40
  #517
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ahmadzais problem med Kronofogden kan förklara den upplysning till Skatteverket som polisens utredningsjour i Göteborg lämnat till folkbokförings*enheten på Skatteverket, där det framgår att hans mor hade utvandrat utan att någon informerat myndigheterna och att Ahmadzai disponerade hennes bankkonto. Polisen misstänkte att politikern lade beslag på hennes pension, och kvinnan är än idag registrerad som levande i folkbokföringen.

Uppgifter från Pensionsmyndigheten visar att kvinnan uppbar garantipension med bostadstillägg ända fram till sin död i Afghanistan 2017, trots att detta är förmåner som endast den som är bosatt i Sverige har rätt till. Ändå fortsatte kvinnan att få 12.205 kronor i månaden även efter flytten från Sverige. När utbetalningarna väl frystes året därpå ska det ha skett till följd av tips från utomstående, och inte till följd av en egen anmälan. Även Skatteverkets beslut att skriva ut kvinnan ur Sverige den 28 februari 2017 skedde till följd av en utredning som Skatteverket själva gjorde, och inte till följd av att kvinnan eller någon representant för henne skickade en flyttanmälan, uppger Skatteverket för Fria Tider.

Utredningen om kvinnans hemvist har dock ännu på måndagen inte lämnats ut av Skatteverket, som uppger att man har arbetat med att sekretessgranska innehållet i den sedan måndag i förra veckan.

https://www.friatider.se/kronofogden...ll-afghanistan
Citera
2019-12-24, 00:22
  #518
Medlem
Jag är imponerad, vinna ett val!!! Och sen plocka bidrag. Razaq borde avslöja sina tricks.
Citera
2019-12-24, 00:47
  #519
Medlem
-GGs avatar
Detta verkar handla om det:

https://www.harianaceh.co.id/2019/12...uan-di-swedia/

Och här är en sida om vem som är vem i afghansk toppolitik:

http://www.afghan-bios.info/index.ph...4553&task=view
__________________
Senast redigerad av -GG 2019-12-24 kl. 00:56.
Citera
2019-12-24, 01:32
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Rent krasst ja, inte bara jag som säger det, Jordan Peterson är väl en av de som inte är PK som vågar säga sanningen.

Den killen är smyg-PK, men nu skall jag sova.
Citera
2019-12-24, 02:50
  #521
Medlem
Vintergrisens avatar
Min gissning är att ingen inom MSN vill vara den första att plocka upp bollen eftersom det denna gång råkar vara FriaTider som levererat den. Vad skulle kollegorna säga om man börjar vidarebefordra nyheter från "nazister", även om nyheterna i fråga kanske är både riktiga och av allmänintresse?

Gissningsvis låter man antingen nyheten spridas lite längre från ursprungskällan på egen hand innan man nämner något eller så publicerar man och låtsas vara först med scoopet.

En annan möjlighet är förvisso att någon inom MSN faktiskt jobbar med nyheten men inte fått tag i alla underlag än. Jag kan tänka att diverse myndigheter är underbemannade vid den här tiden på året och att be FT om deras material, eller än värre köpa det, skulle inte accepteras av kollegorna.
__________________
Senast redigerad av Vintergrisen 2019-12-24 kl. 02:52.
Citera
2019-12-24, 04:13
  #522
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Min gissning är att ingen inom MSN vill vara den första att plocka upp bollen eftersom det denna gång råkar vara FriaTider som levererat den. Vad skulle kollegorna säga om man börjar vidarebefordra nyheter från "nazister", även om nyheterna i fråga kanske är både riktiga och av allmänintresse?

Gissningsvis låter man antingen nyheten spridas lite längre från ursprungskällan på egen hand innan man nämner något eller så publicerar man och låtsas vara först med scoopet.

En annan möjlighet är förvisso att någon inom MSN faktiskt jobbar med nyheten men inte fått tag i alla underlag än. Jag kan tänka att diverse myndigheter är underbemannade vid den här tiden på året och att be FT om deras material, eller än värre köpa det, skulle inte accepteras av kollegorna.
Det troligaste är väl att våra tidningar och SvT försöker mörklägga skandalen. Den visar ju åter hur vi förlorat kontrollen över massinvandringen. Tidningarna stöder ju massinvandringen och rapporterar helst inte dess negativa konsekvenser. Ju längre de kan vänta med att publicera materialet, ju mindre intryck på läsarna hoppas de att skandalen kommer att göra.

Annars hade de ju även kunnat rapportera som de gör ibland
"Enligt tidningen Fria Tider..."

Fria Tider hade ju väl underbyggt när de publicerade förra skandalen.
Citera
2019-12-24, 06:01
  #523
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det troligaste är väl att våra tidningar och SvT försöker mörklägga skandalen. Den visar ju åter hur vi förlorat kontrollen över massinvandringen. Tidningarna stöder ju massinvandringen och rapporterar helst inte dess negativa konsekvenser. Ju längre de kan vänta med att publicera materialet, ju mindre intryck på läsarna hoppas de att skandalen kommer att göra.

Annars hade de ju även kunnat rapportera som de gör ibland
"Enligt tidningen Fria Tider..."

Fria Tider hade ju väl underbyggt när de publicerade förra skandalen.

Det var inte Fria Tider utan Chang Fricks seriösa Nyheter Idag som avslöjade att Iraks utrikesminister var svensk medborgare som bidragsfuskade. Fria Tider är extremvinklad och har en enda politisk agenda; att visa allt som är negativt med människor från Mellanöstern och Afrika för att spä på invandrarhatet och öka polariseringen. De tar i stort sett bara in sådant som MSM väljer bort av rädsla för att det ska öka fördomar mot oskyldiga invandrare.

Att det ännu inte står något i MSM kan bero på att man inte ännu hunnit bekräfta uppgifterna i Fria Tider och att denne Razaq Ahmadzai nog inte är den "toppolitiker" som Fria Tider vill ge sken av. Skulle vara intressant att veta om afghaner i gemen ens hört talas om honom innan Fria Tiders avslöjande. Att det tyvärr fuskas med Sveriges välfärdssystem är välkänt och ingen nyhet i sig.
Citera
2019-12-24, 06:20
  #524
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det var inte Fria Tider utan Chang Fricks seriösa Nyheter Idag som avslöjade att Iraks utrikesminister var svensk medborgare som bidragsfuskade. Fria Tider är extremvinklad och har en enda politisk agenda; att visa allt som är negativt med människor från Mellanöstern och Afrika för att spä på invandrarhatet och öka polariseringen. De tar i stort sett bara in sådant som MSM väljer bort av rädsla för att det ska öka fördomar mot oskyldiga invandrare.

Att det ännu inte står något i MSM kan bero på att man inte ännu hunnit bekräfta uppgifterna i Fria Tider och att denne Razaq Ahmadzai nog inte är den "toppolitiker" som Fria Tider vill ge sken av. Skulle vara intressant att veta om afghaner i gemen ens hört talas om honom innan Fria Tiders avslöjande. Att det tyvärr fuskas med Sveriges välfärdssystem är välkänt och ingen nyhet i sig.
Jag blandade ihop Fria Tider och Nyheter Idag, tack för påpekandet.

Men enligt FT så skulle Göteborgsposten ha haft informationen sedan tre år. I så fall handlar det om mörkläggning. Det kommer tydligen också från poliskällor vilket de stora tidningarna säkert har bra tillgång till.
https://www.friatider.se/har-tipsas-...i-januari-2017

Det hela ser märkligare ut nu, det medges. Det kan bli svårt att hålla isär de två fallen nu, i alla fall om man bara läser tidningarna ytligt. Speciellt som de stora tidningarna inte skrivit något om detta fall ännu.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-12-24 kl. 06:24.
Citera
2019-12-24, 08:05
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag blandade ihop Fria Tider och Nyheter Idag, tack för påpekandet.

Men enligt FT så skulle Göteborgsposten ha haft informationen sedan tre år. I så fall handlar det om mörkläggning. Det kommer tydligen också från poliskällor vilket de stora tidningarna säkert har bra tillgång till.
https://www.friatider.se/har-tipsas-...i-januari-2017

Det hela ser märkligare ut nu, det medges. Det kan bli svårt att hålla isär de två fallen nu, i alla fall om man bara läser tidningarna ytligt. Speciellt som de stora tidningarna inte skrivit något om detta fall ännu.
Damage control är i full gång nu hos regimtrogna MSM, eller? Har det gått för långt för att kunna vrida klockan tillbaka? Vilken av drakarna ska våga börja ifrågasätta? Kan vi kanske hoppas på en enskild ledarskribent som Lotta Gröning?
Citera
2019-12-24, 09:30
  #526
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det du har så svårt att förstå, är inte svenska ditt modersmål? Jag angav mina minimikrav för att jag skulle anse att det skulle visa en tillstymmelse att göra något vettigt.

Min bedömning är att du inte har tillstymmelsen till chans att få sista ordet i din passiar med denne herre. Hans kritik är ohemul.
__________________
Senast redigerad av flesh-flute 2019-12-24 kl. 09:37.
Citera
2019-12-24, 09:50
  #527
Medlem
Ni som skriver och läser här - dela artikeln på Facebook Det är nog enda chansen att få igång lite tryck mot media.
Citera
2019-12-24, 09:55
  #528
Medlem
Någon som har namnet på morsan som dog 2017?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback