2019-12-22, 14:24
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Har gjort det flertalet gånger men kommer tillbaka enbart pga familj samt så har jag en fin villa i ett vitt Svensson område. Är inte beredd att sälja huset redan nu, väntar nog tills jag är 35-40 med att sälja huset. Kommer köpa lägenhet i malaga för vinsten. Har redan bott i Barcelona och livet där är mycket härligare, när jag blivit äldre och redo att sälja kommer även mina systersöner vara tonåringar, har problem att slita mig loss från dom just nu.

Tänker i samma banor men vad skall man jobba med för att få en inkomst. Går ju inte att leva på vinsten hur länge som helst. Tänker även på det som man missar i pension. Vill gärna flytta men får inte ihop hur det skall gå till rent praktiskt.
Citera
2019-12-22, 14:26
Medlem
Redan gjort, gör dock inte känslan av ens raserade hemland något mindre påfrestande.

Har min släkt och familj i Sverige och vill flytta tillbaka.

Man ska väl inte behöva flytta för att man är missnöjd, då har ju någonting gått riktigt fel eller hur?

Jag bor i sydvästa Europa i en metropol, mycket mindre problem, allt är egentligen bättre förutom lönen men det lönar sig väl efter ett tag med lägre skatt och lägre utgifter
Citera
2019-12-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Har gjort det flertalet gånger men kommer tillbaka enbart pga familj samt så har jag en fin villa i ett vitt Svensson område. Är inte beredd att sälja huset redan nu, väntar nog tills jag är 35-40 med att sälja huset. Kommer köpa lägenhet i malaga för vinsten. Har redan bott i Barcelona och livet där är mycket härligare, när jag blivit äldre och redo att sälja kommer även mina systersöner vara tonåringar, har problem att slita mig loss från dom just nu.

Barcelona är väl mer eller mindre likadant som Sverige. Senaste årens radikala ökning av rånare och carteristas från Marrocko.
Även ökning av våldtäkter i stan, tänker främst på problematiken runt Mt Juic.
Inte att förglömma alla nedhuggna rånoffer med.

Barcelona har sin charm, men känner mig lika otrygg där som i Stockholm.
Citera
2019-12-22, 14:33
Medlem
Stones avatar
Ska svenskarna flytta? Är det inte tvärtom?
Citera
2019-12-22, 14:34
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är inte alls en dålig fråga, tvärtom en utmärkt fråga.

Ingenting är ditt som inte du kan försvara, inga rättigheter får du ifall inte någon är beredd att kämpa för dina rättigheter. Du lever i ett land där till och med andra svenskar är mer redo att slåss för att försvara invandrares rättigheter än dina egna rättigheter. Så varför inte flytta till ett land med folk som kämpar mer för just dina rättigheter?

Och vad vet du om min kampvilja eller mitt stridsvärde?
Citera
2019-12-22, 14:37
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Barcelona är väl mer eller mindre likadant som Sverige. Senaste årens radikala ökning av rånare och carteristas från Marrocko.
Även ökning av våldtäkter i stan, tänker främst på problematiken runt Mt Juic.
Inte att förglömma alla nedhuggna rånoffer med.

Barcelona har sin charm, men känner mig lika otrygg där som i Stockholm.
Jag har rännt runt på gatorna i fyllan många gånger utan att känna mig otrygg, men det är som du säger. I Spanien är dom inte pk och svag som i Sverige, blattarna där är oftast snäll och hederlig pga att regeringen ger dom noll. Jag ogillar inte invandrare, jag ogillar våran pk regering som är svag och korkad, mörkar fakta och behandlar svenskar och Sverige som smuts.

Edit: Mycket mer poliser och vakter i Spanien, mycket mer tungt beväpnade poliser. Var med i ett slagsmål och polisen var där på nolltid, visste att någon ringt eftersom polisens första fråga var om den andre var afrikan, vilket han var.
Senast redigerad av sluskjohan 2019-12-22 kl. 14:56.
Citera
2019-12-22, 14:39
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Och vad vet du om min kampvilja eller mitt stridsvärde?

Läs om mitt inlägg, jag säger inget om din kampvilja, enbart att andra svenskar inte är redo att kämpa för dina rättigheter.
Citera
2019-12-22, 14:39
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Leif GW Persson har sagt att om medelsvenssons blev maffia, skulle polisen inte ha en chans att lösa brotten.
Så varför sluter inte svenskarna sej samman och diskret tar kål på de utländska kriminella grupperingarna?
Svenskar är ju ofta vapenkunniga, har gjort lumpen och är smarta och praktiska. So why not?
Citera
2019-12-22, 14:40
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...

Den lilla minoritet som wurman för invandringen, varför flyttar inte ni härifrån och bosätter er i afrikas mörkaste delar? Vad gör ni för nytta förutom raserar ett land, sådana som ni ska inför krigsrätt den dagen den judiskt styrda makten i Sverige redan blivit avrättade.
Citera
2019-12-22, 14:44
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tänker i samma banor men vad skall man jobba med för att få en inkomst. Går ju inte att leva på vinsten hur länge som helst. Tänker även på det som man missar i pension. Vill gärna flytta men får inte ihop hur det skall gå till rent praktiskt.
Köper du en lägenhet utan bolån så får du en löjligt låg månadskostnad, sök sociala och ha det rullande innan du åker, annars fixa a-kassa innan du flyttar om du kan. Jag har 7 års erfarenhet från call center jobb så kommer inte vara nå problem att få ett sådant jobb, går ju att jobba 50% också. Är du duktig på laga mat så fixa en food tryck, sedan så finns det alltid mäklare jobb, bygg, måleri osv. Lär dig spanska på hög nivå så kommer du vara populär på vissa arbetsmarknader.
Citera
2019-12-22, 14:46
Medlem
Fojoss avatar
Jag kommer flytta när jag är helt klar med läkarutbildningen. Delvis på grund av invandringen och delvis för att läkare faktiskt uppskattas i många andra länder.
Citera
2019-12-22, 15:11
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwanzig
Jag tror många som är emot invandring ogärna blir invandrare själva.

Tror tvärtom, jag ser till att vara en fördömlig svensk där jag bor nu. Jag har skällt ut dreggiga svenska "kompisar" som betett sig illa här (land i Asien). Jag uppskattar att vara en duktig "svenne" dvs invandrare.

Edit: Om man nu provar på att vara invandrare. Att ta det steget kan jag hålla med om att det ogillas.
Senast redigerad av Faceless-Void 2019-12-22 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in