• 1
  • 2
2019-12-21, 19:06
Medlem
Hej, har ett dilemma.
Har gått och fått känslor för en kollega trots att både han och jag är upptagna. Vi har jobbat väldigt tätt de senaste månaderna och detta har slutat med att jag inte an sluta tänka på honom. Mina känslor bubblade över här om dagen och berätta till slut för honom f2f hur jag kände. Bad om ursäkt medans jag berättade då jag vet att det är fel av mig att ens känna såna här känslor då båda är upptagna och jobbar ihop..
Jag fick sen till svar senare på kvällen på sms "...klart att jag till viss del känner samma sak.. Men samtidigt både du och jag är med någon annan och så är det hela jobbsituationen.."
Vad tror ni han känner när han skriver såhär? Har sån sjuk attraktion till honom och funderar faktiskt på att göra slut med min nuvarande (haft såna tankar ett bra tag innan jag träffade min kollega också).
Är bara så förvirrad och vet inte hur jag ska tänka och känna..
Citera
2019-12-21, 19:16
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Jag tror han menar att han tycker om dig som person men vill att det stannar där.
Tycker dock att du ska lämna din nuvarande, känns inte ok att vara i en relation med någon när du har dessa funderingar.
Citera
2019-12-21, 19:37
Medlem
Han vill att ni ska vara KK i smyg.

Eller, så vill han att ni ska fortsätta vara bra kollegor på jobbet.
Citera
2019-12-21, 19:48
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tror han menar att han också har känslor för dig. Men då ni båda har varsin relation och dessutom är kollegor måste ni ta era känslor i styr och strunta i att ni är intresserade av varandra och bara se varandra som kollegor och inget mer. Han vill inte bryta sitt nuvarande förhållande och heller inte ha en relation med en kollega. Och inte heller vara otrogen mot henne, trots att han är intresserad av dig.

Jag tycker det låter som han är en seriös och bra person.

Däremot ska du kanske fundera på om du själv är i rätt förhållande om du är så intresserad av någon annan.
Citera
2019-12-21, 19:52
Medlem
Whiskey27s avatar
Det är vanligt att förälska sig i en kollega, särskilt när det är mindre bra hemma. Kollegan är ju alltid nära och man idealiserar bilden av denne på hemmaplan. Professionellt är vi dock rätt sällan som vi är när vi är hemma. Vi håller våra känslor i styr på jobbet och framstår därför som snällare, tålmodigare, smartare och mer rationella än vi egentligen är (eller orkar vara när vi kommer hem).

Förälskelsen kommer garanterat att gå över. Ge det ett par månader. För övrigt drog han ju gränsen på ett snällt sätt. Ge det tid att komma över men ta inte upp det med honom fler gånger.
Citera
2019-12-21, 20:21
Medlem
Ja det är ju dels därför jag gått och förälskad mig i honom.. Han är en sån fin person med bra värderingar.
Det som gör mig så förvirrad är att han nästan aldrig pratar om sin flickvän trots att vi har ett väldigt öppet klimat på jobbet där alla pratar ibland om hemmalivet. Hört att han pratat om henne när jag inte är med (detta är då innan jag berättade om mina känslor). Är det för att han är intresserad av mig eller är det bara för att han vill hålla privatlivet privat?
Citera
2019-12-21, 20:23
Medlem
Vill du inte vara tillsammans med din partner så ska du självklart inte vara det. Det är bara elakt av dig, väldigt elakt.
Citera
2019-12-21, 22:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahulka
Ja det är ju dels därför jag gått och förälskad mig i honom.. Han är en sån fin person med bra värderingar.
Det som gör mig så förvirrad är att han nästan aldrig pratar om sin flickvän trots att vi har ett väldigt öppet klimat på jobbet där alla pratar ibland om hemmalivet. Hört att han pratat om henne när jag inte är med (detta är då innan jag berättade om mina känslor). Är det för att han är intresserad av mig eller är det bara för att han vill hålla privatlivet privat?

Det du först och främst bör göra är att berätta för din nuvarande partner om dina känslor för kollegan - och att du försöker bli tillsammans den här kollegan - och därefter låta din partner avgöra vad som skall ske med ert nuvarande förhållande.

Dessutom bör du tänka på det klassiska uttrycket att man inte skiter där man äter. Det vill säga - jobbet.
Citera
2019-12-21, 23:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahulka

Du har mentalt redan lämnat din partner. Förstår inte varför du inte gör slut med honom först?
Citera
2019-12-21, 23:08
Medlem
f30malmos avatar
Finns de som inte pratar om sina partners eller privatliv. Jag jobbade med en person i två år innan han berättade att han hade barn. Och då jobbade vi alltid två eller tre enbart och alla stod varandra ganska nära.
Citera
2019-12-22, 00:24
Medlem
CompressorVanes avatar
Ta det jäkligt kallt.
Skiter det sig mellan er ja då har du två jobb.
Det riktiga jobbet sen att undvika han.
Citera
2019-12-22, 02:44
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskey27
Det är vanligt att förälska sig i en kollega, särskilt när det är mindre bra hemma. Kollegan är ju alltid nära och man idealiserar bilden av denne på hemmaplan. Professionellt är vi dock rätt sällan som vi är när vi är hemma. Vi håller våra känslor i styr på jobbet och framstår därför som snällare, tålmodigare, smartare och mer rationella än vi egentligen är (eller orkar vara när vi kommer hem).

Förälskelsen kommer garanterat att gå över. Ge det ett par månader. För övrigt drog han ju gränsen på ett snällt sätt. Ge det tid att komma över men ta inte upp det med honom fler gånger.

Bra förklaring. Folk får dille på sina kollegor överallt och hela tiden! Just pga det du säger. Arbetsplatser är perfekta fortplantningsmarknader. Totalt livsfarligt 😃
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in