2019-12-21, 17:16
Bannlyst
Tja, jag har haft feber ont i halsen och varit snurrig i ungefär 3 dagar. Nu har det blivit bättre och när jag står i duschen märker jag att jag fått 4 röda prickar på magen. Så jag börjar kolla runt och märker att jag har ganska många utspridda över hela kroppen. Om man kollar nära så ser det ut som om dom är vätskefyllda som en liten finne men bara pyttelite inte mycket alls. Dom kliar inte överhuvudtaget. Jag undrar om ngn vet vad det är tacksam för svar.
Citera
2019-12-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelld
Tja, jag har haft feber ont i halsen och varit snurrig i ungefär 3 dagar. Nu har det blivit bättre och när jag står i duschen märker jag att jag fått 4 röda prickar på magen. Så jag börjar kolla runt och märker att jag har ganska många utspridda över hela kroppen. Om man kollar nära så ser det ut som om dom är vätskefyllda som en liten finne men bara pyttelite inte mycket alls. Dom kliar inte överhuvudtaget. Jag undrar om ngn vet vad det är tacksam för svar.

Det kan inte vara någon form av halsfluss?
Citera
2019-12-21, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det kan inte vara någon form av halsfluss?

Jo det hade det ju kunnat vara men jag visste inte att man fick röda utslag av det.
Citera
2019-12-21, 17:51
Medlem
Citat:
Jo det hade det ju kunnat vara men jag visste inte att man fick röda utslag av det.

Kan ju vara någon sidoreaktion också, finns ju så många andra olika sjukdomar som scharlakansfeber, höstblåsor osv men då borde det vara mycket mera prickar och starkare sjukdomskänsla. Du får väl också kanske fundera med vem/vilka du umgåtts med senaste tiden och hur du kan ha fått sjukdomen.
Citera
2019-12-21, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Kan ju vara någon sidoreaktion också, finns ju så många andra olika sjukdomar som scharlakansfeber, höstblåsor osv men då borde det vara mycket mera prickar och starkare sjukdomskänsla. Du får väl också kanske fundera med vem/vilka du umgåtts med senaste tiden och hur du kan ha fått sjukdomen.

Ok tack
Citera
2019-12-21, 23:22
Medlem
f30malmos avatar
Inte vattkoppor då?

Svinkoppor.
Bältros.
Skabb.

Finns mycket trevligt som ger blåsor.
Citera
2019-12-23, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Inte vattkoppor då?

Svinkoppor.
Bältros.
Skabb.

Finns mycket trevligt som ger blåsor.

Kan vara vattkoppor. Det konstiga är att dom 1 dag efter jag skrev i fb så fylldes dom så dom såg ut som finnar. Nu har det försvunnit och det ser ut som att dom börjar bli mindre.
Citera
2019-12-23, 20:05
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Kan vara vattkoppor. Det konstiga är att dom 1 dag efter jag skrev i fb så fylldes dom så dom såg ut som finnar. Nu har det försvunnit och det ser ut som att dom börjar bli mindre.

Ja, det låter lite som vattkoppor. Blev det skorpor eller bara försvann de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in