2019-12-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
throwaway0221

Så sjukt! Vilken fruktansvärd människosyn. Universitetsstudierna har tydligen inte bidragit till särskilt mycket bildning eller förmåga till analys och reflektion i ditt fall.

Ptja.

Att räkna ut att man inte kunde vara kvar i Köping kunde man ju göra utan nån som helst utbildning, kompetens eller analysförmåga dock. Dom flesta som drog snabbt, verkar ha trivsamma liv med barn, familj, hus och jobb (enl facebookfasaden ivarjefall). Många som stannade kvar verkar mer vara brydda i huruvida man trimmar en 740, om nån säljer smuggelöl en söndagkväll eller om nån kan swisha 120kr för att betala en pizza, även om det såklart finns en liten klick som lever och frodas i hemorten också.

Att sitta hemma hos sina föräldrar och knarka när man är 30 bast och där en icke ansenlig mängd polare redan knarkat ihjäl sig är tyvärr vad jag skulle anse att vara definationen av "förlorare", vilket är vad JB är/var. RIP osv men det är ju tyvärr darwinismen som spelar in här.

Förvånar mig dock att jag inte vet vilka dom två MGM är, nån som vet huruvida dom faktiskt är born&raised Köping eller om dom är inflyttade?
Citera
2019-12-29, 13:24
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway0221
Ptja.

Att räkna ut att man inte kunde vara kvar i Köping kunde man ju göra utan nån som helst utbildning, kompetens eller analysförmåga dock. Dom flesta som drog snabbt, verkar ha trivsamma liv med barn, familj, hus och jobb (enl facebookfasaden ivarjefall). Många som stannade kvar verkar mer vara brydda i huruvida man trimmar en 740, om nån säljer smuggelöl en söndagkväll eller om nån kan swisha 120kr för att betala en pizza, även om det såklart finns en liten klick som lever och frodas i hemorten också.

Att sitta hemma hos sina föräldrar och knarka när man är 30 bast och där en icke ansenlig mängd polare redan knarkat ihjäl sig är tyvärr vad jag skulle anse att vara definationen av "förlorare", vilket är vad JB är/var. RIP osv men det är ju tyvärr darwinismen som spelar in här.

Förvånar mig dock att jag inte vet vilka dom två MGM är, nån som vet huruvida dom faktiskt är born&raised Köping eller om dom är inflyttade?
Jag gillar dina skriverier! Har en del erfarenhet från KAK-området även om jag inte bor där. Vet att mycket det du säger stämmer och del av det bekräftar mina övriga fördomar om orten.

Det sistnämnda var ju intressant. Tyvärr är RLJ född -92 så man kan inte se på pers.nr längre var personen är född.

Men t.ex. ser man att BO/JB och även PB är födda i Västmanland.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-29 kl. 13:31.
Citera
2019-12-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag gillar dina skriverier! Har en del erfarenhet från KAK-området även om jag inte bor där. Vet att mycket det du säger stämmer och del av det bekräftar mina övriga fördomar om orten.

Det sistnämnda var ju intressant. Tyvärr är RLJ född -92 så man kan inte se på pers.nr längre var personen är född.

Men t.ex. ser man att BO/JB och även PB är födda i Västmanland.

RLJs mamma är född i Västmanland.
Citera
2019-12-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det var intressant läsning som du bidrog med och jag vill bara skjuta in att langning sker även inne på den stora arbetsplatsen Volvo Powertrain. Helt sjukt hur accepterat detta missbruk har blivit i Köping.

Elins mor jobbar på Volvo Powertrain
Citera
2019-12-29, 14:32
Medlem
Throwaway0221

Min analys är att du kanske borde byta umgängeskrets i Köping. Din generaliserande syn på
folk i Köping tyder på att du har en snedvriden bild som du framhåller som "typisk" för köpingsbor.
I Köping bor en viss procent rötägg och missbrukare precis som det gör i de flesta kommuner i Sverige.
Citera
2019-12-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Throwaway0221

Min analys är att du kanske borde byta umgängeskrets i Köping. Din generaliserande syn på
folk i Köping tyder på att du har en snedvriden bild som du framhåller som "typisk" för köpingsbor.
I Köping bor en viss procent rötägg och missbrukare precis som det gör i de flesta kommuner i Sverige.

Jag bodde alltså i staden och gick i både högstadie och gymnasium där, men flyttade några veckor efter gymnasiet till en större stad långt ifrån. Jag var i allra högsta grad "helt vanlig" kanske möjligtvis på gränsen till en tönt, köpte eller brukade aldrig droger. Det fanns somsagt inte en enda hemmafest eller ute-fest man kunde gå till utan att nån NGC:are skulle sälja droger. Man kunde inte ens åka ut till logfest långt ut i Himmeta, Odensvi eller Munktorp utan att det rullade upp lite "hej bror köpa knäsh?" i en bucklig merca och canadagoose och skulle kränga frammåt kvällen. Droger var en del av vardagen, och traktens starke man, sheriffen Kandelin hade väl fullt upp med att hålla rätt på sin efterblivna och pundiga son så att ta hand om småstads brotssyndikat nere vid nygård fanns det ju knappast tid med. Jag sätter inte min fot i Köping annat än om det är extremt nödfall (som att käka en kebab nere på Verona exempelvis) men vad jag kan se genom avancerat social-media stalking och att prata med gamla kamrater så har mer eller mindre tiden stått still i den lilla bruksorten vid mälaren. Samma gamla lirare aktiva fortfarande, fast med en ny svans av tonåringar som utför grovjobben.

Att Köping skulle vara "som vilken liten bruksort som helst" skriver jag inte under på. Läs vad Thomas Öberg skrivit om Köping exempelvis, jag kan hålla med om det mesta. Sen har vi lite mer intressant trivia om Köping;

https://www.cafe.se/drogen-fentanyl-dodade-101-svenskar-2017-mot-de-anhoriga/

En mycket gripande artikel, där jag vet vilka samtliga i artikeln är. Detta är/var också vänner till den numer avlidna JB.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/narkotika-i-svenskt-avloppsvatten

Också intressant statistik att Köping har mest metamfetamin i Sverige i avloppet.

Så jag vet inte exakt vilka kretsar du rört dig i och omkring köping men det klart, i scoutstugan och bridgeklubben är det säkert rätt lugnt.
Citera
2019-12-29, 17:20
Medlem
Sunimods avatar
Jag tror vi har avhandlat hur mycket droger och elände det finns i Köping så det räcker.
Visst är det illa och troligen är nog både MGM och BO inblandat i droger.
Men det verkar finnas tillräckligt mycket för en egen tråd, exempelvis "Droger och elände i Köping"

Dags att återvända till vad tråden handlar om.
Och troligen får vi inget mer före nyårshelgen.

Intressant att se om det går för EE eller om hennes inblandning inte är så allvarlig.
Om det sedan stämmer med att kroppen var styckad och nedgrävd på gården utanför Köping är intressant och hur det gått för den som är bosatt där det spärrades av.
Citera
2019-12-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tror vi har avhandlat hur mycket droger och elände det finns i Köping så det räcker.
Visst är det illa och troligen är nog både MGM och BO inblandat i droger.
Men det verkar finnas tillräckligt mycket för en egen tråd, exempelvis "Droger och elände i Köping"

Dags att återvända till vad tråden handlar om.
Och troligen får vi inget mer före nyårshelgen.

Intressant att se om det går för EE eller om hennes inblandning inte är så allvarlig.
Om det sedan stämmer med att kroppen var styckad och nedgrävd på gården utanför Köping är intressant och hur det gått för den som är bosatt där det spärrades av.

En sådan tråd finns dessutom redan: (FB) Det kriminella Köping - Allt och lite till
Citera
2019-12-30, 00:17
Medlem
Mmm, det var ju en artikel i dagens arbete för inte så länge sen gällande det här med drogförsäljning på GKN

https://da.se/2019/12/salde-knark-via-foretagets-mobil/
Citera
2019-12-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jo, jag anade nästan att det var så.

Det här är ju lite anmärknngsvärt:

«RL va över hos mig och umgicks mellan kl 21:00 - 1:00 natten till Torsdagen. Vi umgicks o pratade massa skit som vi brukar göra när vi ses. Hade märkt om något inte stod rätt till men just då var allting tvärlugnt iaf.»

Jag undrar hur många som är som vanligt efter att dom knivhuggit någon till döds. Som dessutom ligger kvar i bilen där han knivhöggs. Även om planen att köpa yxa och stycka JB tog form tidigt på torsdagsmorgonen hos RJ så borde ju tankarna på följderna av knivdådet och hur han ska ta sig ur detta funnits där.

Ska tala om att detta inte chockar mig men samtidig chockar mig totalt .. Svårt att förklara. Sociopat är det enda som snurrar i mitt huve.
Jag tror att RL var 100% säker på att han skulle komma undan med mordet. Narsicisstisk som han är. Därav hans lugn när han va hos mig.

Vet och hört från många att han haft fantasier om mord etc förr. Men ALDRIG någonsin trott att det skulle bli verklighet

JB var en sjukt älskvärd och underbar människa som va som en stor nallebjörn. RIP. Kommer sakna dig Jimmy...
Citera
2019-12-30, 01:35
Medlem
online_alwayss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo23xm/uppgifter-blodiga-fynd-i-kopingduons-bil

Citat:
Mannen hade varit försvunnen i flera dagar när polisen besökte hans bekanta.

Då hittades flera avgörande fynd.

I deras bil fanns en stor mängd blod tillsammans med tillhyggen.
Citera
2019-12-30, 01:46
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway0221
Nått år äldre än alla inblandade i denna soppan, men var ytligt bekant med JB och kanske framförallt hans övriga umgängeskrets som var mest lite äldre killar i min ålder, som mer eller mindre allihopa tycket att livet gick ut på att festa och "skita i allt". Hela det kompisgänget (som var stort, säkert 25 grabbar) var mer eller mindre förlorare allihopa, skulle bli förvånad om dom tillsammans ens skulle uppnå en högskolebebörighe. Tittar man igenom sociala medier ser man att minst tre verkar knarkat ihjäl sig, osäker på en fjärde men kan vara knark där också. Ett fåtal verkar flyttat ifrån rövhålet köping och faktiskt "blivit" nått och ett fåtal bor kvar och verkar leva (men vi kan anta att knarket tar dom snart också)

Jag flyttade för universtetsstudier på annan ort mer eller mindre samma dag som studentmössan åkte på. Men åkte hem över lov och storhelger på bla hemvändarfester. JB och hans kompisar hade knappast betyg för att ens fundera på att göra något annat än att stanna hemma i köping och festa, och med lite flax kanske kunna få "jobba volvo" eller "jobba strängbetong" som fungerar som samhall i bygden. Att festa i Köping innebär också att man knarkar; tabletter, kokain, heroin, fentanyl, morfin, amfetamin, gräs, allting finns i överflöd. "grabbarna från nygård" fixar fram precis vadsomhelst på fem minuter. Ironiskt nog verkar även MGM#2 bo nere på nygård på kihlmansgatan, som iaf på min tid var den slöddrigaste gatan i hela bygden och själva epicentrumet för knarknhadeln. Redan på första hemvändarfesten kunde man notera att framförallt JBs gäng festade lite annorlunda än oss andra, dom var påtända så det dånade om det.

När jag växte upp och gick i plugget med JB och hans looserpolare så var snacket på stan att polisen (i singular) gladeligen hejjade på knarkhandeln och blöjgangstrarna Hasan J och Sheikobröderna kunde bedriva sin verksamhet helt fritt med öppen försäljning på hantis och lunkans, det talades om att polisen var betald av Hasan, men mycket skrönor såklart. Vad som var klart däremot var att knark var en allmän del av ungdomslivet i Köping och det fanns nog inte en enda fest jag var på iaf där nån inte började vifta med små plastpåsar, JB och hans lilla gäng av WT-slödder var alltid ute på stan, ons-tors-fre-lör. Vad jag vill minnas hade han en hel handfull syskon också, alla av samma odugliga kvalitet.

Om man nu vill grotta sig ner i andras olycka så kan jag rekkomendera att läsa det Tomas Öberg har skrivit. Han tillhörde samma gäng som JB, och har skrivit mycket bloggar och böcker om hur det var att växa upp.Och hur jävla pissigt Köping är.

https://tomas-oberg.se/julafton-knark-och-alkohol/
https://tomas-oberg.se/varstingen-blev-basting/

Alla hans vänner han beskriver här är ju såklart pseudonymer, jag vet inte vem som är vem, men jag skulle bli mycket förvånad om nån inte är JB som omnämns, finns gott om publika bilder på internet med JB och Thomas på samma bild även efter skoltiden.

Om det nu är så att JB varit skyldig pengar åt MGM (vilket verkar 100% rimligt), så är jag nästan mer intresserad åt vilken gangsterklan MGM#1 jobbade åt, för ingen säljer knark i köping utan att gangstrarna vet.

Fräsch människosyn hörru. Är det ditt egna beroende som talar för att du inte ska lockas till att testa något du inte kan kontrollera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in