2019-12-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paranormalshittity
Jaja, men nu har vi ju fått ta del av dessa detaljer så för vår del är det bra.
Håller med dig! Vi vill skvallra,snoka och vara allmänt nyfikna,så det är väl bara att hålla tillgodo när det serveras.
Citera
2019-12-28, 17:04
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det var en mycket utförlig redogörelse vi fick i inlägget strax här ovan, nr 789.

Man kan undra vem som tipsat tidningen så detaljerat?

Inlägg 789 innihåller en spekulation. Är det inlägg som plockats bort? Vad stod det isf?
Citera
2019-12-28, 17:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Inlägg 789 innihåller en spekulation. Är det inlägg som plockats bort? Vad stod det isf?
Kan det inte i detalj men kom från en tidning. VLT har jag för mig.
Dock var den mer eller mindre citerad i helhet vilket man inte får och troligen raderats av moderator.

Texten beskrev att BO var styckat i 3 delar och att BO hade knivmördats dagen före av manliga MGM.

Var tidningen hade fått uppgifterna ifrån är oklart.
Kan vara spekulation eller någon som läcker rejält.
Citera
2019-12-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paranormalshittity
Vem var skyldig vem?
J.B var skyldig R.L pengar
Citera
2019-12-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Och iom att ditt togs bort, är inlägg nr 789 nu en annan post som innehåller spekulation.

Jaha, ok. Tack för förtydligande.
Onödigt med missförstånd.
Här är länken iaf. Men artikeln är låst.
Man kunde läsa den under en kort stund igår och jag hann kopiera hela.
https://www.vlt.se/logga-in/man-erkande-mord-berattar-i-forhor-om-de-fasansfulla-detaljerna
Citera
2019-12-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Hedersmord var bara en av mina teorier. Det jag hade rätt om var att Elin var en av förövarna.

Det är inte på något sätt juridiskt klarlagt att det är så. Det är spekulationer.
Citera
2019-12-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Ja, människorov kom fram igår men bara att två var gripna, inte att någon var försvunnen också.

Människorov innebär att ngn person kidnappats.
Citera
2019-12-28, 19:21
Medlem
lasternassummas avatar
Summering
Jag gör ett försök att summera.

Personer
Brottsoffer BO, troligen mördad, styckad och begravd vid Långmossevägen, nära Sundänge, mot Himmeta.
– Jim*y Blo*, (*=m) Arboga (f.890209-xxxx)
BO har åtalats och dömts i brottsmål. I tråden har uppgifter om drogmissbruk och försäljning förekommit. Jimmy har tidigare bott på Kvarngatan och Rönnvägen i Köping, men bodde nu hos sina föräldrar J*rmo och K*rin (*=a) i utkanten av Arboga.
För snart fyra år sedan skulle Pet*r (*=e) skjuta Jim*y. Pet*r är pappa till Jim*y's före detta, Fr*da Blomqv*st (*=i). Det är oklart vad Jim*y gjort för att reta upp Pet*r.

De misstänkta, MGM.
– Rob*n Jene* (*=i), Köping (f.920316-xxxx, tidigare åtalad i brottsmål där dom fallit)
Bor på Kihlmansgatan i Köping.
– El*n Er*ksson (*=i), Köping (f.910701-xxxx, lärare på S:t Olovsskolan. Elin är förekommande i minst 1 strafföreläggande)
Bor på Nyckelbergsvägen i Köping
Förlopp
Onsdag 18/12-19 träffades de tre, JB, RJ och EE, enligt uppgift i tråden för att JB skulle köpa droger av RJ och EE. Under en bilfärd med EE's bil med henne som förare, JB i passagerarsätet fram och RJ i baksätet uppstår ett bråk varvid RJ knivhugger JB så att denne avlider. Enligt uppgift i tråden var JB skyldig RJ pengar. Efter dådet körs bilen hem till EE där den står, med JB död i framsätet, under natten mellan onsdag och torsdag. På torsdagen går EE till julavslutning på sitt arbete på St Olovsskolan. RJ åker till Jem & Fix på Ringvägen 86 (intill polisstationen) i Köping och köper en yxa. RJ tar sedan EE's bil och kör till Långmossevägen, nära Sundänge, en sträcka på ungefär 17 km från EE's bostad och bilplats på Nyckelbergsvägen. Där släpar han ur den döde JB ur bilen, styckar kroppen med yxan i minst tre delar och försöker gräva ner delarna i en skogsdunge nära vägen.

Om den här beskrivningen är ungefär korrekt så är det ingen tvekan om RJ's ansvar. Mer oklar är EE's roll. Har hon bara en väldigt dålig förmåga att välja sällskap, och sedan råkat vara vid fel plats vid fel tid, eller är hon delaktig i mordet på RJ?

Rätta mig gärna om jag missat något som är väsentligt för förloppet.

Senast redigerad av lasternassumma 2019-12-28 kl. 19:23.
Citera
2019-12-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Summering
Jag gör ett försök att summera.

Personer
Brottsoffer BO, troligen mördad, styckad och begravd vid Långmossevägen, nära Sundänge, mot Himmeta.
– Jim*y Blo*, (*=m) Arboga (f.890209-xxxx)
BO har åtalats och dömts i brottsmål. I tråden har uppgifter om drogmissbruk och försäljning förekommit. Jimmy har tidigare bott på Kvarngatan och Rönnvägen i Köping, men bodde nu hos sina föräldrar J*rmo och K*rin (*=a) i utkanten av Arboga.
För snart fyra år sedan skulle Pet*r (*=e) skjuta Jim*y. Pet*r är pappa till Jim*y's före detta, Fr*da Blomqv*st (*=i). Det är oklart vad Jim*y gjort för att reta upp Pet*r.

De misstänkta, MGM.
– Rob*n Jene* (*=i), Köping (f.920316-xxxx, tidigare åtalad i brottsmål där dom fallit)
Bor på Kihlmansgatan i Köping.
– El*n Er*ksson (*=i), Köping (f.910701-xxxx, lärare på S:t Olovsskolan. Elin är förekommande i minst 1 strafföreläggande)
Bor på Nyckelbergsvägen i Köping
Förlopp
Onsdag 18/12-19 träffades de tre, JB, RJ och EE, enligt uppgift i tråden för att JB skulle köpa droger av RJ och EE. Under en bilfärd med EE's bil med henne som förare, JB i passagerarsätet fram och RJ i baksätet uppstår ett bråk varvid RJ knivhugger JB så att denne avlider. Enligt uppgift i tråden var JB skyldig RJ pengar. Efter dådet körs bilen hem till EE där den står, med JB död i framsätet, under natten mellan onsdag och torsdag. På torsdagen går EE till julavslutning på sitt arbete på St Olovsskolan. RJ åker till Jem & Fix på Ringvägen 86 (intill polisstationen) i Köping och köper en yxa. RJ tar sedan EE's bil och kör till Långmossevägen, nära Sundänge, en sträcka på ungefär 17 km från EE's bostad och bilplats på Nyckelbergsvägen. Där släpar han ur den döde JB ur bilen, styckar kroppen med yxan i minst tre delar och försöker gräva ner delarna i en skogsdunge nära vägen.

Om den här beskrivningen är ungefär korrekt så är det ingen tvekan om RJ's ansvar. Mer oklar är EE's roll. Har hon bara en väldigt dålig förmåga att välja sällskap, och sedan råkat vara vid fel plats vid fel tid, eller är hon delaktig i mordet på RJ?

Rätta mig gärna om jag missat något som är väsentligt för förloppet.

OBS! Ursprungligen postat av wanilj

”Dom två anhållna är mycket bra vänner till mig.
Den försvunna 30åringen umgicks jag med mycket förr men har glidit ifrån lite.

RL va över hos mig och umgicks mellan kl 21:00 - 1:00 natten till Torsdagen. Vi umgicks o pratade massa skit som vi brukar göra när vi ses. Hade märkt om något inte stod rätt till men just då var allting tvärlugnt iaf.

EE är knappast en kriminell människa. Skulle aldrig skada någon eller nått. Lite tillbakadragen men väldigt trevlig och snäll mot mig iaf.

Ja fattar liksom inte vad JB ens har för connections med RL & EE? Aldrig hört nån av dom nämna honom
och jag tycker jag borde veta om det funnits något otalt mellan dom. Rykten ang vissa grejer har man hört om JB men rykten är vardagsmat i denna smuts-stad så sånt låter vi vara osagt.

Jaja, weird sitation detta.... Är chockad men samtidigt nyfiken vad som kommer stå i tidningen nästa..
Hoppas självklart allt löser sig och JB hittas oskadd.
Citera
2019-12-28, 19:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
OBS! Ursprungligen postat av wanilj

”Dom två anhållna är mycket bra vänner till mig.
Den försvunna 30åringen umgicks jag med mycket förr men har glidit ifrån lite.

RL va över hos mig och umgicks mellan kl 21:00 - 1:00 natten till Torsdagen. Vi umgicks o pratade massa skit som vi brukar göra när vi ses. Hade märkt om något inte stod rätt till men just då var allting tvärlugnt iaf.

EE är knappast en kriminell människa. Skulle aldrig skada någon eller nått. Lite tillbakadragen men väldigt trevlig och snäll mot mig iaf.

Ja fattar liksom inte vad JB ens har för connections med RL & EE? Aldrig hört nån av dom nämna honom
och jag tycker jag borde veta om det funnits något otalt mellan dom. Rykten ang vissa grejer har man hört om JB men rykten är vardagsmat i denna smuts-stad så sånt låter vi vara osagt.

Jaja, weird sitation detta.... Är chockad men samtidigt nyfiken vad som kommer stå i tidningen nästa..
Hoppas självklart allt löser sig och JB hittas oskadd.

Enligt VLT och Bärgslagsbladet har delarna av den styckade Jim*y Blo* (*=m) påträffats på en plats som enligt bilder i bl.a. Aftonbladet och Expressen torde vara här:

Platsen

Jag tror tyvärr inte att det är någon tvekan om att Jim*y Blo* (*=m) är död.

PS. Dessutom har ju RJ erkänt att han tagit livet av JB...

Senast redigerad av lasternassumma 2019-12-28 kl. 20:09. Anledning: PS.
Citera
2019-12-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Enligt VLT och Bärgslagsbladet har delarna av den styckade Jim*y Blo* (*=m) påträffats på en plats som enligt bilder i bl.a. Aftonbladet och Expressen torde vara här:

Platsen

Jag tror tyvärr inte att det är någon tvekan om att Jim*y Blo* (*=m) är död.

PS. Dessutom har ju RJ erkänt att han tagit livet av JB...

’anniesbrev’ quotade ett gammalt inlägg skrivet av ’wanilj’ från innan JB hittats
Citera
2019-12-28, 20:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
’anniesbrev’ quotade ett gammalt inlägg skrivet av ’wanilj’ från innan JB hittats

Jo, jag anade nästan att det var så.

Det här är ju lite anmärknngsvärt:

«RL va över hos mig och umgicks mellan kl 21:00 - 1:00 natten till Torsdagen. Vi umgicks o pratade massa skit som vi brukar göra när vi ses. Hade märkt om något inte stod rätt till men just då var allting tvärlugnt iaf.»

Jag undrar hur många som är som vanligt efter att dom knivhuggit någon till döds. Som dessutom ligger kvar i bilen där han knivhöggs. Även om planen att köpa yxa och stycka JB tog form tidigt på torsdagsmorgonen hos RJ så borde ju tankarna på följderna av knivdådet och hur han ska ta sig ur detta funnits där.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in