Summering
Jag gör ett försök att summera.
Personer
Brottsoffer BO, troligen mördad, styckad och begravd vid Långmossevägen, nära Sundänge, mot Himmeta.
– Jim*y Blo*, (*=m) Arboga (f.890209-xxxx)
BO har åtalats och dömts i brottsmål. I tråden har uppgifter om drogmissbruk och försäljning förekommit. Jimmy har tidigare bott på Kvarngatan och Rönnvägen i Köping, men bodde nu hos sina föräldrar J*rmo och K*rin (*=a) i utkanten av Arboga.
För snart fyra år sedan skulle Pet*r (*=e) skjuta Jim*y. Pet*r är pappa till Jim*y's före detta, Fr*da Blomqv*st (*=i). Det är oklart vad Jim*y gjort för att reta upp Pet*r.
De misstänkta, MGM.
– Rob*n Jene* (*=i), Köping (f.920316-xxxx, tidigare åtalad i brottsmål där dom fallit)
Bor på Kihlmansgatan i Köping.
– El*n Er*ksson (*=i), Köping (f.910701-xxxx, lärare på S:t Olovsskolan. Elin är förekommande i minst 1 strafföreläggande)
Bor på Nyckelbergsvägen i Köping
Förlopp
Onsdag 18/12-19 träffades de tre, JB, RJ och EE, enligt uppgift i tråden för att JB skulle köpa droger av RJ och EE. Under en bilfärd med EE's bil med henne som förare, JB i passagerarsätet fram och RJ i baksätet uppstår ett bråk varvid RJ knivhugger JB så att denne avlider. Enligt uppgift i tråden var JB skyldig RJ pengar. Efter dådet körs bilen hem till EE där den står, med JB död i framsätet, under natten mellan onsdag och torsdag. På torsdagen går EE till julavslutning på sitt arbete på St Olovsskolan. RJ åker till Jem & Fix på Ringvägen 86 (intill polisstationen) i Köping och köper en yxa. RJ tar sedan EE's bil och kör till Långmossevägen, nära Sundänge, en sträcka på ungefär 17 km från EE's bostad och bilplats på Nyckelbergsvägen. Där släpar han ur den döde JB ur bilen, styckar kroppen med yxan i minst tre delar och försöker gräva ner delarna i en skogsdunge nära vägen.
Om den här beskrivningen är ungefär korrekt så är det ingen tvekan om RJ's ansvar. Mer oklar är EE's roll. Har hon bara en väldigt dålig förmåga att välja sällskap, och sedan råkat vara vid fel plats vid fel tid, eller är hon delaktig i mordet på RJ?
Rätta mig gärna om jag missat något som är väsentligt för förloppet.
–