Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 16:15
  #121
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Nej det gör man inte. Blir man bjuden så ska man automatiskt ta med sig något. Precis om man bjuder så ska man göra just det, bjuda. Typiska svenska fasoner. Inte hämta något när ni blir bjudna, och ta betalt när ni bjuder.. Så patetiskt.

Antar att du reagerade på frågan om huruvida man ber folk bidra? Är det nära familj, så är det givetvis helt okej att be folk bidra. Är det mer avlägset så ber man inte folk om något, de ska givetvis ha hyffs nog att självmant bidra.
Citera
2019-12-21, 16:16
  #122
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du är kanske ingen nordbo, vi tänker inte så !

Har man inte råd att bjuda så bjuder man inte.

Man bjuder inte sådana på julen som inte tillhör vår krets, inte ens mot betalning.

Nordisk gästfrihet är inget som urskillningslöst tillkommer alla.

Ditt tänkesätt visar att antingen är du ingen nordbo, eller så har den sionistiska propagandan förgiftat dig.

Gör rätt, så blir det en God Jul !

Vad är det du pratar om? Det finns inget som heter nordisk gästfrihet. Alla som kommer förbi Sverige anmärker just på hur den inte existerar. Hur svenskar håller sig till för sig själva och är snåla.
Precis som när svenskar åker utomlands anmärker de på hur generösa, varma och osvenska alla är.
Citera
2019-12-21, 16:17
  #123
Medlem
OM du vill ha nått i utbyte så föreslå att personerna tar med sig nått -tex står för efterrätten, bjuder på nån intressant julöl, fixar ett kg färska räkor osv.

Det hade möjligtvis varit annorlunda om du nu tvingades köpa en till julskinka osv för att föda dessa två extrapersoner. Men jag gissar att kalaset blir lika dyrt för dig oavsett om dessa två extra gäster kommer eller inte.

Så om du ber dem att ta med sig något till julbordet så går du ju helt plötsligt plus.
__________________
Senast redigerad av meetthefockers 2019-12-21 kl. 16:20.
Citera
2019-12-21, 16:18
  #124
Medlem
maruders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Men det finns väldigt många som förlorat sin mamma detta år. Jag kan inte bjuda alla dessa på mat heller.
Det är din systers vän som mist sin mor. Förf*n skäms på dig.🤡
Citera
2019-12-21, 16:19
  #125
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Antar att du reagerade på frågan om huruvida man ber folk bidra? Är det nära familj, så är det givetvis helt okej att be folk bidra. Är det mer avlägset så ber man inte folk om något, de ska givetvis ha hyffs nog att självmant bidra.

Ja. Är det nära familj och man behöver hjälp ja.
Tyvärr verkar det inte finnas hos svenskar som sagt.
Jag har varit på så många tillställningar och middagar hemma hos folk, med flera människor.
Den enda som hämtar med sig något är jag, ingen annan? Något jag lärt mig sedan tidigt.
Fattar inte vad det är med den här jävla snåla skitmentaliteten.

Människor som tjänar 30-35K efter skatt och kan inte en ta med sig något litet när de blir bjudna... så jävla patetiskt folk.
Citera
2019-12-21, 16:28
  #126
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja. Är det nära familj och man behöver hjälp ja.
Tyvärr verkar det inte finnas hos svenskar som sagt.
Jag har varit på så många tillställningar och middagar hemma hos folk, med flera människor.
Den enda som hämtar med sig något är jag, ingen annan? Något jag lärt mig sedan tidigt.
Fattar inte vad det är med den här jävla snåla skitmentaliteten.

Människor som tjänar 30-35K efter skatt och kan inte en ta med sig något litet när de blir bjudna... så jävla patetiskt folk.

Jag har en ganska stor familj/släkt som är uppväxtra traditionellt. Vi tar alltid med oss något, oavsett hur mycket husmor protesterar emot det. Då har vi halva släkten från Skåne...
Citera
2019-12-21, 16:30
  #127
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag har en ganska stor familj/släkt som är uppväxtra traditionellt. Vi tar alltid med oss något, oavsett hur mycket husmor protesterar emot det. Då har vi halva släkten från Skåne...

Att ta med sig något till familj är en sak. Då tar man ju med sig hela familjen och syskonen ska jämföra sig och bla bla bla. Där känner sig folk skyldiga att ta med.
Jag syftade mer på till en vän eller bekant.
Citera
2019-12-21, 16:31
  #128
Medlem
Myhr1s avatar
Vilken gneden jude TS är.
Citera
2019-12-21, 16:33
  #129
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Att ta med sig något till familj är en sak. Då tar man ju med sig hela familjen och syskonen ska jämföra sig och bla bla bla. Där känner sig folk skyldiga att ta med.
Jag syftade mer på till en vän eller bekant.

Ju mer avlägset, desto mer tar man med sig. Men man tar med sig olika saker. Avlägset är det mer som Amarone, whisky eller andra julklappar. Man kommer aldrig tomhänt, såvida man inte är en luffare.
Citera
2019-12-21, 16:36
  #130
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ju mer avlägset, desto mer tar man med sig. Men man tar med sig olika saker. Avlägset är det mer som Amarone, whisky eller andra julklappar. Man kommer aldrig tomhänt, såvida man inte är en luffare.

Tyvärr är många svenskar luffare isåfall.
Citera
2019-12-21, 16:37
  #131
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Nej. Nej. Snälla. Vem vet han kanske tar med en flaska eller anna present på det värdet eller mer.

Fick faktiskt cringerysningar när jag läste ts, när jag läste rubriken tänkte jag att ni var ett gäng polare, då skulle du bara kunna dela inköpspriset på samtliga,

En sak är säker. Det är för detta han kommer minnas dig! Bli ihågkommen för bästa julgroggen istället för att låta din syster fyllas av skam.
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2019-12-21 kl. 16:41.
Citera
2019-12-21, 16:39
  #132
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är det du pratar om? Det finns inget som heter nordisk gästfrihet. Alla som kommer förbi Sverige anmärker just på hur den inte existerar. Hur svenskar håller sig till för sig själva och är snåla.
Precis som när svenskar åker utomlands anmärker de på hur generösa, varma och osvenska alla är.

Jodå det gör det.

Om du inte ofattas av denna så beror det antingen på att du inte är en german, eller på att du låtit din själ förgiftas så illa att du blivit ett främling inför ditt eget folk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback