2019-12-20, 18:40
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Svamp brukar klia.
Luktar det fisk så är det nog bakterier.
Samma sort som får en del fittor att lukta fisk.
Jag tror mer på Alcogel akut, och sen tvätta ofta med vatten.
Citera
2019-12-20, 18:59
Medlem
kalkryggars avatar
Du har väl aldrig tvål när du tvättar snabeln?
Citera
2019-12-20, 19:16
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag får också lukt ibland, men då tar jag alcogel ett par dagar så försvinner det.
Och ja, det svider...

Funkar skitbra! Kan även rekommenderas efter umgänge med kvinnor som sätter lukt på FB-dasen. Efter max två spritningar är lukten väck.
Citera
2019-12-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGate
Tack! Ska sticka till apoteket och köpa så fort jag får tid.
Om man misstänker svamp så skriver man ut Cortimyk.

Det är exakt samma tub med kräm som säljs receptfritt för fotsvamp. Det står t.o.m. ”mot fotsvamp” på tuben, även när den används för kön/underliv. Den ser ut såhär:

https://www.apotea.se/cortimyk-kram-20-g

Så istället för att belasta vården i onödan, så kan du knalla iväg till närmaste apotek, köp en tub ”Cortimyk” från avdelningen för fotsvamp. Smörj morgon+kväll tills tuben är slut (max en månad). Fullfölj hela kuren även om du får resultat tidigare.

Blir inte snorren bra, så kan du besöka läkare då istället, och berätta att du redan provat Cortimyk i en månad utan resultat.
Citera
2019-12-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGate
Tjena
Jag har ett problem med mitt underliv och det är att under förhuden luktar det fruktansvärt illa. Jag duschar 1-2 gånger om dagen och är väldigt noggrann med hygien. Jag är alltid rädd att träffa tjejer då jag inte vill skämmas över att min kuk luktar förjävligt. Vad kan det vara för problem?

1. Låter som att du duschar alldeles för ofta, det går faktiskt att duscha för ofta och få dålig lukt av det hur konstigt det än låter, duscha 1 gång varannan dag och kör schampo i håret kanske 1-2 gånger i veckan.

2. Om det nu luktar så otroligt illa, gå till en läkare.
Sluta skämmas och bara gör det, de är utbildade att kunna ställa en diagnos på illaluktande saker haha.

3. Du säger att det luktar illa under förhuden, har du dragit tillbaka hela vägen och rengjort på grunden dvs hela vägen innanför förhuden?
Jag minns under en dålig tid i mitt liv då jag duschade oregelbundet...då fick jag flens längst in under förhuden, det luktade inte gott
Citera
2019-12-20, 20:46
Medlem
Se till att det inte är flens, runka upp kuken, blöt den och gnugga med fingret på ollonet och längs med förhudsroten. Om det kommer vit "gegga" så har du svaret till varför det luktar. Folk litar för mycket på tvål i dagens samhälle, vilket bara tar bort det som sitter löst. Bästa är att bara tvätta med vatten och gnugga/skrapa ex med borste eller svamp. Då behöver man inte duscha speciellt ofta, 2-3 gånger i veckan räcker beroende på hur ofta/hårt man tränar.

I annat fall kan det vara vätskebrist (om ditt kiss är mörkt gult) vilket kan lukta. Sedan kan det såklart vara infektion/svamp eller dyl men det är nog rätt ovanligt.
Citera
2019-12-20, 20:46
Medlem
Använd oparfyrmerad Lactacyd för daglig kuktvätt!!!
Enda tvålen som inte fittar upp en fin dase...
Citera
2019-12-20, 20:49
Medlem
När du tvättat kuka så drar du tillbaka förhuden och låter ollat torka, annars så omskär du din penis.
Citera
2019-12-20, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Äter du mycket fisk, skaldjur, sparris? Äter jag fisk luktar det fisk under förhuden dan efter.

Jag personligen tvättar ALLTId under förhuden med vanligt kranvatten när jag varit och pissat, mycket fräshare och kallingar håller mycket längre, samt ingen fisjh smell.
Jahaa🤣😂🤣😂 det har knappast med att du äter fisk att göra
Citera
2019-12-20, 21:12
Bannlyst
Äpple luktar äpple och Kuk luktar kuk svårare än så är det inte! Det är helt normalt! Ni kan tvätta hur mycket ni vill men det kommer alltid återkomma! Precis som armsvett! Inte fan har man svamp där bara för att de luktar! Eller fotsvett,, hoppas denna ts är ett troll och ni som svarat med, annars tappar jag tron på mänskligheten
Citera
2019-12-20, 21:17
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jag fattar att det är en trolltråd MEN det finns orala piller mot svamp på apoteket om det skulle hända nån på riktigt. Just sayin', använd inte pevarylsalvorna för de fräter sönder huden.
Citera
2019-12-20, 21:20
Medlem
Mycket felinformation i denna tråden. Svamp luktar INTE, så det kan du utesluta direkt. Däremot luktar bakterier ( som tidigare nämnts i tråden.). Du har antagligen manliga versionen av bakteriell vaginos, dvs förhöjd mängd bakteriepopulation kontra svamppopulation. Så använd för fan inte svampmedel på det här, det gör om något bara saken värre. Rensar du bort svampen så ger du mer plats för bakterierna att växa till sig. Mitt råd: ring KRY så hjälper de dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in