2019-12-20, 10:42
Medlem
mitti.se: Bilist parkerade fel – blev misshandlad av sopgubbe

Citat:
Renhållningsarbetaren, en man från Haninge, hoppade på en bilist på gatan som hade parkerat så att sopbilen inte kom ut.

Bilisten fick ta emot flera slag och sopgubben knäade även honom i huvudet. Dessutom hotade han honom till livet.

Nu har den åtalade mannen dömts till villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar för misshandel och olaga hot.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2019-12-20, 13:58
Medlem
Jag vet inte mer men det hade väl varit bättre om han bara knuffat undan bilen med sopbilen, fast då hade han kanske förlorar både fordonsbehörighet och jobb å andra sidan.
Citera
2019-12-20, 14:25
Medlem
halaltarzans avatar
Att det kan vara trångt och att folk står i vägen är nog något som sopgubbarna är rätt vana vid. Undrar jag om det inte var någon dryg snitsare som fällde lite snygga kommentarer till sopis som i sin tur fick tokspelet?
Citera
2019-12-20, 14:39
Medlem
Hur kunde det bara bli villkorlig dom för ett rent överfall av oprovocerad misshandel och dödshot? Borde väl dessutom förutom fängelse även förlora både körkort och jobb. Vad säger arbetsgivaren?
Citera
2019-12-20, 14:51
Bannlyst
Någon som har domen?
Citera
2019-12-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur kunde det bara bli villkorlig dom för ett rent överfall av oprovocerad misshandel och dödshot? Borde väl dessutom förutom fängelse även förlora både körkort och jobb. Vad säger arbetsgivaren?

Hur vet du att det var oprovocerat?
Säkert massa löjliga kommentarer från idioten som parkerade så att inte soparn kom ut.
Citera
2019-12-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Säkert massa löjliga kommentarer från idioten som parkerade så att inte soparn kom ut.
Det framgår inte, däremot själva angreppet och hot. Samt inte minst dom!
Citera
2019-12-20, 15:32
Medlem
Citat:
Det framgår inte, däremot själva angreppet och hot. Samt inte minst dom!

Nånting säger mig att felparkerarn fick det han förtjänade.
Citera
2019-12-20, 15:48
Medlem
Citat:
Nånting säger mig att felparkerarn fick det han förtjänade.

Det är inte sopgubbens sak att utdela straff.
Sopbilsgubben verkar totalt efterbliven och bör förlora jobbet.
Citera
2019-12-20, 16:18
Medlem
SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT
2019-12-05
Mål nr: B 17099-18
Citera
2019-12-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Jag vet inte mer men det hade väl varit bättre om han bara knuffat undan bilen med sopbilen, fast då hade han kanske förlorar både fordonsbehörighet och jobb å andra sidan.
Det är väl tveksamt om det slutade bättre nu.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att det kan vara trångt och att folk står i vägen är nog något som sopgubbarna är rätt vana vid. Undrar jag om det inte var någon dryg snitsare som fällde lite snygga kommentarer till sopis som i sin tur fick tokspelet?

Citat:
Hur kunde det bara bli villkorlig dom för ett rent överfall av oprovocerad misshandel och dödshot?

Citat:
Min uppfattning är att felparkeraren bidragit till händelseförloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Någon som har domen?

Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT
2019-12-05
Mål nr: B 17099-18
Tack!

Södertörns TR B 17099-18:
* Dom
* Fup

Enligt fup har gärningsmannen tilltalat målsägande med "flytta dig blattejävel annars kör jag över dig", något målsägandes gravide fru intygar. Gärningsmannen är med i facebookgruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack".

Gärningsmannen har ingen tidigare brottslighet utöver en trafikföreselse enligt fup. Det vore intressant att se målsägandes historik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in