2019-12-20, 05:47
Medlem
denriktiga1s avatar
Tjena!
Petade i mig ca 600mg lyrica + ca 7mg xanor och min medicin mot bipolär två, (seroquelen är andningsdeprimerande) Tog kombinationen kl 16:00

Jag tvär däckade och vaknade up
nu i sängen med kläder på, minns ingenting,klädde av mig och somnade om igen.
Vaknade ca 01:00

Vaknade igen nu kl 05:45,Märkte när jag vaknade att andningen va kort och svag, alltså inandning och ut var väldigt svag.

I skrivande stund känner jag mig okej, vinglig och groggy.

Hade jag tur? Detta va helt utan tolerans på båda preparat, har brukat de förut men haft uppehåll.

Seroquel (quetiapine) 300mg tar dagligen.
Xanor 7mg
Lyrica ca 600mg ++

Utan tolerans, vill bara veta om detta kan vara farligt.

Nägon med samma erfarenhet? Det är ju inga monster doser direkt.. men för mig aom haft uppehåll påxanor och lyrica kanske det kan vara farligt med seroquelen?

Tack mvh denriktige
l
Citera
2019-12-20, 07:01
Medlem
Nu är jag ingen expert, men att käka 7 mg alprazolam utan tolerans låter väldigt saftigt. Det är klart att det svartnar.

Varför blandar du läkemedel hej vilt? Förr eller senare skiter det sig garanterat om du inte tar reda på hur de samverkar först.
Citera
2019-12-20, 11:26
Medlem
denriktiga1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandonallhope
Nu är jag ingen expert, men att käka 7 mg alprazolam utan tolerans låter väldigt saftigt. Det är klart att det svartnar.

Varför blandar du läkemedel hej vilt? Förr eller senare skiter det sig garanterat om du inte tar reda på hur de samverkar först.

Jodå jag kollar noga med interaktioner med droger, lyrica + benzo är ju ingen fara direkt, men det är seroquelen som jag är lite orolig över,hittar inte nått om hur det påverkar just lyrica och benzo tillsammans.

EDIT: Såg nu att det inte ska vara någon fara vid "humana doser" sålänge opiater inte är med i bilden.
Vilket jag aldrig i hela mitt liv skulle utsätta mig för, Alkohol eller Opiater + benzo är ju en dödsdom.
VÄLDIGT sällan jag petar i mig så mycket benzo utan tolerans,behövde rejäl sömn,men man vill ju inte sova förevigt
Jag vaknade sjukt utvilad, har inte varit såhär utvilad på flera månader.
SKÖNT.
Senast redigerad av denriktiga1 2019-12-20 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in