• 1
  • 2
2019-12-20, 01:00
Medlem
Vad bör en lön ligga på för en vice-butikschef inom handeln, någon som vet?
Citera
2019-12-20, 01:05
Bannlyst
Det går att googla fram, men jag gissar på runt 38
Citera
2019-12-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Det går att googla fram, men jag gissar på runt 38

Det låter som en nästan absurt hög summa för en vice-position. 10k under kanske? Men är nog ute och cyklar.
Citera
2019-12-20, 01:40
Medlem
Nog rätt så stor skillnad på om man arbetar som vice butikschef i "Hassans järnhandel" med 2 anställda eller ICA Kvantum med 50-100 anställda.
Citera
2019-12-20, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nog rätt så stor skillnad på om man arbetar som vice butikschef i "Hassans järnhandel" med 2 anställda eller ICA Kvantum med 50-100 anställda.

Finns väl förvisso fortfarande riktlinjer att följa plus erfarenhet och ålder som två viktiga punkter.
Citera
2019-12-20, 01:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det låter som en nästan absurt hög summa för en vice-position. 10k under kanske? Men är nog ute och cyklar.

Nä du har nog ganska rätt. 24-25 ish stämmer nog rätt bra. Kan tilläggas att siffran varierar rätt mycket som andra påpekat. Chefspositioner får betalt efter hur många anställda dom har under sig när det kommer till butiker men medel ligger definitivt under 30.
Senast redigerad av Teu 2019-12-20 kl. 01:45.
Citera
2019-12-20, 04:22
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nä du har nog ganska rätt. 24-25 ish stämmer nog rätt bra. Kan tilläggas att siffran varierar rätt mycket som andra påpekat. Chefspositioner får betalt efter hur många anställda dom har under sig när det kommer till butiker men medel ligger definitivt under 30.

Jag tycker att de löner ni nämner i tråden framstår som extremt låga för chefspositioner. Eller innefattar inte vice butikschef ansvar som motiverar lön i paritet med lägsta chefer i andra branscher?

Om jag tittar vad de lägsta chefsleden ligger på för löner inom den myndighet jag jobbar, så får man leta ett tag för att hitta de som ligger under 40 K. De finns, men är inte många. Tittar man på hur stort ansvaret då är, så handlar det vanligtvis om personalansvar för ca 20 personer.
Citera
2019-12-20, 04:36
Medlem
Beror på många faktorer:

- Hur stor omsättning har butiken?
- Hur många anställda?
- Vilket personalansvar/budgetansvar osv... ?

Butikscheferna spänner alltifrån runt 25 000- 125 000;
där medellönen oftast ligger mellan 30 000- 40 000. Oftast med någon bonusdel på max ett par tusen/månad.

Som vice butikschef blir det lägre summa.

Såvida du inte är vice butikschef för en jättebutik, med stort ansvar för flera avdelningar och massor av personal, så lär du kunna förvänta dig runt 24 000-30 000.
Citera
2019-12-20, 07:06
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Inte ens i en butik med få anställda har en vice butikschef 24-25.000:- i månaden. En vanligt kassamedarbetare på t.ex. ICA eller Willys som bägge går under Handels har mer än så i månadslön om de jobbar heltid.

Som tidigare nämnt 38.000:- är mer verklighetsförankrat även om det i många fall är någon eller några tusenlappar mindre.

24.000:- tjänar man väl nästan som restaurangbiträde på McDonalds..?
Citera
2019-12-20, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazienki
24.000:- tjänar man väl nästan som restaurangbiträde på McDonalds..?

Heltid resturang ligger runt 22. Med 5+ år erfarenhet några tusenlappar till.

För butik: månadslön runt 18 000-25000 beroende på ålder och erfarenhet och typ av butik.

Butikschef; ytterst liten andel som ligger över 35 000. Vanligaste: 27 000- 33 000.
Som vice blir hamnar ts troligast runt 25-28k
Senast redigerad av blueberrycake 2019-12-20 kl. 07:15.
Citera
2019-12-20, 08:30
Medlem
bombaccis avatar
Heter det verkligen ” vice butikschef”? Tror det spelar roll vilken butik vi pratar om. Har svårt o se att de som är @ vice butikschef” på dressman skulle vara i närheten av några 38 k per månad.

Mer troligt om det är en stor Ica butik med mer administrativt ansvar och högre omsättning.
Citera
2019-12-20, 08:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag tycker att de löner ni nämner i tråden framstår som extremt låga för chefspositioner. Eller innefattar inte vice butikschef ansvar som motiverar lön i paritet med lägsta chefer i andra branscher?

Om jag tittar vad de lägsta chefsleden ligger på för löner inom den myndighet jag jobbar, så får man leta ett tag för att hitta de som ligger under 40 K. De finns, men är inte många. Tittar man på hur stort ansvaret då är, så handlar det vanligtvis om personalansvar för ca 20 personer.

Bli inte allt för imponerad av chefstitlar, fackförbundet ledarna organiserar allt från högre chefer på storföretag till städledare ( som städar själva) så finns många ” ledare/chefer” som ligger långt under 40 k.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in