Citat:
Jag har citerat direkt från polisens hemsida där det står att "Om du som privatperson vill skaffa ett startvapen krävs vapenlicens..." och länkat till sidan, men det hjälper inte. Du påstår att det går att köpa utan licens, men du kan inte visa hur det ska gå till. Jag ger upp.Det betyder EXAKT vad bruksroger skrev och vad jag förtydligade, och extra förtydligade i linjerna direkt efter det du har fetat
Du fattar fortfarande inte vad som skrivits till dig , och det kan inte förklaras mer rakt och tydligt än det har gjorts, så du lär aldrig fatta det , därför spill av tid att upprepa
Och nej termen förekommer på 1 .. ett ställe i vapenlagen , så den är på inget sätt vanligt förekommande
Jo det går helt utan licens att köpa startvapen, och du behöver inte ha en förening anknuten till SKK , finns flera andra undantag självklart skall vissa kriterier uppfyllas men det är ingen större problem , gör lite research själv då lär du hitta dom .. eller med tanke på att du verkar ha lite problem att förstå text, då kanske du inte gör ..
Jag tänker inte låta det bli allmänt känd här bland alla mongon så det förstörs för dom som behöver dom till det dom sysslar med
Du fattar fortfarande inte vad som skrivits till dig , och det kan inte förklaras mer rakt och tydligt än det har gjorts, så du lär aldrig fatta det , därför spill av tid att upprepa
Och nej termen förekommer på 1 .. ett ställe i vapenlagen , så den är på inget sätt vanligt förekommande
Jo det går helt utan licens att köpa startvapen, och du behöver inte ha en förening anknuten till SKK , finns flera andra undantag självklart skall vissa kriterier uppfyllas men det är ingen större problem , gör lite research själv då lär du hitta dom .. eller med tanke på att du verkar ha lite problem att förstå text, då kanske du inte gör ..
Jag tänker inte låta det bli allmänt känd här bland alla mongon så det förstörs för dom som behöver dom till det dom sysslar med
Ett sista försök. Jag har själv köpt sk ollonpistoler (=startpistoler), dels på postorder från företaget Hobbex, dels i vanliga jaktbutiker i stan. Det går inte att göra längre. Varför tror du inte att man säljer dessa startvapen över disk längre, om det vore tillåtet att sälja till allmänheten?
Detta har för övrigt diskuterats här på Fb under flera år i andra trådar, och alla har bekräftat det jag påstår. Men du tror väl inte på det heller..?
(FB) Startpistoler
. Den har ju en riktig räfflad 22-pipa så jag antar att träffsäkerheten inte heller hade varit så dum... Eller?